Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Ékpályakészítés furatba.
Collapse
X
-
Jól értem, kézzel kell betologatni a szánt, mindig kicsit kifele állítva rajta? Nekem is meg kéne csináltatni egy lendkerék ékpálya mélyítést a közeljövőben..
nivaronin eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHossz szánnal belelökdösni a furatba a kést
Komment
-
Kedves Sz.J. hátha te válaszolsz:
dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA tokmányt (főorsót) hogyan rögzíted?Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2013 jan. 21, 00:23.
Komment
-
Szervusz Díno!
Padja válogatja,hogy hogyan rögzítsük a főorsót,de abban igazad van ,hogy a foghézagok,ékek "játékát elég problémás megfogni.Amennyiben biztos akarsz lenni a rögzítésben,mindenféleképp a főorsót közvetlen kell megfogni.A gép típusától függően,a legcélszerűbb a főorsó,"hátsó felét rögzíteni,melyhez célszerű egy bilincset készíteni,de olyan precízen,hogy annak használata semmi esetre se okozhasson sérülést a főorsón.Amennyiben a főorsó külső részén nincs alkalmas felület a bilincs elhelyezésére,akkor a furatába kell csinálni,valamilyen hasított csapot,melyet egy kúpos csavarral szét lehet egy kissé feszíteni és ezáltal rögzíthető.A csap külső felére fel lehet hegeszteni egy laposvasból készült kart,melyet úgy kell kialakítani,síkjában esetleg hajlítva,hogy az vagy az ollólábhoz,vagy egy alkalmas menetes furathoz rögzíthető legyen,mely vagy a főorsóházon,vagy annak környékén helyezkedik el.A megoldást az adott gép ismerete adhatja.
Az öreg EAN,mellyel én "harcolok",rögzítés nélkül sem mozdul el,főleg,ha már egy pár fogást kigyalultam az ékpályából,tehát van egy vezető profil.Az ékpálya gyalulás egyébként eléggé igénybeveszi a szánszerkezetet,ezért én nem is szívesen alkalmazom,legfeljebb "szamárvezetőként",de igazából inkább kireszelem,azt a párat amit évente készítenem kell.
Furatba ékpályát készíteni,vésőgépen,esetleg harántgyalun a legcélszerűbb,még a konzolos marógépre,kiegészítőként felszerelhető vésőfejet sem szeretem,mert szétveri a konzolt,-túl nagy az igénybevétel,főleg ha tolják neki ész nélkül.
Amennyiben mégis szükséges éknútot gyalulni esztergapadon,csak nagyon kicsi fogásokkal,érzéssel és a munka löket után visszajáratban,a kést kivéve a fogásból célszerű.
Üdvözlettel:Che
- 3 likes
Komment
-
dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA tokmányt (főorsót) hogyan rögzíted?
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz ékpálya gyalulás egyébként eléggé igénybeveszi a szánszerkezetet,ezért én nem is szívesen alkalmazom
Még könnyebbé lehet tenni a feladatot a következő módon. Ha például 40-es furathoz kell retesz fészket csinálni, akkor a furat megmunkálása előtt, bekarcolod a 40-es osztókört. Oszlopos fúrógépen belefúrsz az osztókőrbe egy retesz magasságával egyező csigafúróval, és csak ezt követően esztergálod ki a furatot. Így már valamennyi agyagot előre kiforgácsolsz. Kevesebbet kell vésni, vagy reszelni.
Ha pedig a rögzítendő tárcsa a tengely végén helyezkedik el, akkor nem is kell feltétlenül " sarkas " négyzetprofilú reteszt használni. Egyszerűen belefúrsz tengelyirányba a tengely és a tárcsa metszéspontjába, és egy azonos átmérőjű köracélt raksz bele retesz gyanánt. Azért nem árt ha jó minőségű az anyaga. Pl. kemény ínbuszcsavar menet nélküli része.
Sz.J. eredeti hozzászólásaNem akarok kötekedni, de ez retesz fészek amit csináltatok...
- 2 likes
Komment
-
Sz.J. eredeti hozzászólásaNem akarok kötekedni, de ez retesz fészek amit csináltatok...
A horonyvésésről pedig csak annyit, hogy nem csak kisiparban használatos maszek megoldás volt ez. CNC gépen is kellett már véssünk anno retsezhornyot, mert a konstruktőr egy kissé elméretezte a horony hosszát, ezért üregelőgéppel nem lehetett megcsinálni. Ami tehát Mir-Mur csinált azt bizony néha a termelésben is használjuk.
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCNC gépen is kellett már véssünk anno retsezhornyot,"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
Komment