Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Üzemanyag tank tisztítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pl. a 95-ös benzinnek 5% körüli része etanol. Minden tankolásban kerül bele.
    Minimum 5%. Annál csak több lehet benne, kevesebb nem.

    Komment


      #32
      Tisztelt Czeki! Hol lehet beszerezni ezt az anyagot?, használtad és időt álló? Válaszod megköszönöm üdv. Sepy.

      Komment


        #33
        Ahol én régebben vettem az az üzlet sajnos megszűnt.Ahol minőséget árulnak ott árak is vannak és sajnos sokan csak az árat nézik,ezért az ilyen üzletek szinte csődre vannak ítélve.
        Kicsit utána néztem,de csak az E-bay-en találtam,jelenleg 16,5 euró áron.
        Ha gyakran találkozik az ember berozsdált tankkal,akkor érdemesebb a litereset megvenni.
        Van még egy festék amit használtam,de az két komponensű és elég gyorsan kötő anyag volt,de ez úgymond kifolyt egy munkahelyről,ahonnan már nem tudok szerezni,esetleg csak a nevét tudnám megkérdezni.
        Ott 25 kg kiszerelésben volt,5 liter kötőanyaggal.Egyébként kihelyezett 3-5-10 köbös gáztartályokat festettek vele.
        Visszatérve a Fuel Tank Sealer nagyon jó,az a lényeg hogy teljesen zsírtalan legyen a felület és mindent befedjen,akkor nem tud visszarozsdázni az anyag.
        OdinHEM és dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Köszi az infót utána lesz nézve.

          Komment


            #35
            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Az okoz némi fejtörést, hogy az aljában vastagon van valami áthatolhatatlan, agyagszerű lerakódás.
            Sziasztok. Erre az az ötletem lenne, hogy ha bármilyen pálcával, dróttal egy kis kaparékot lehetne belőle venni, akkor tankon kívül kicsiben ki lehet próbálni, mi oldja. Aceton, toluol, xylol, etil-acetát - ezekkel is érdemes próbálkozni, bár biztos megkapják a meglévő festést.

            Kérdésem: Kólában gondolom a foszforsav ami marja a rozsdát. Koptatás után RO55-el próbálta már valaki? Az is foszforsav alapú.

            üdv: I

            Komment


              #36
              Kólában gondolom a foszforsav ami marja a rozsdát.
              És a karamell az, ami megfobja a dugattyút! Óvatosan a kólával. Nem tudom, hogy Hammerite-tal hogy lehetne kikenni belülről? Az tapasztalatom szerint benzinálló és jól tapad a rozsdára.
              Beagle kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Nem tudom, hogy Hammerite-tal hogy lehetne kikenni belülről? Az tapasztalatom szerint benzinálló és jól tapad a rozsdára.
                Ha ez így van, akkor talán az lehetne a megoldás, hogy a Hammerite higítójával (maga a festék elég sűrű) olyan mértékben higítani, hogy egy fél liternyivel jól át lehessen lötykölni.

                Komment


                  #38
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az tapasztalatom szerint benzinálló és jól tapad a rozsdára.
                  Egy darab lemezt kenj szépen le vele és tedd be egy kis, zárható dobozkába amibe benzin, etanol és 2T olaj keverékét töltöd. Mindezt hagyd ázni lehetőleg 1-2 hónapig!
                  Ha ez után sincs semmi elváltozás, és keménységre is ugyan olyan a festék mint volt(ellenőrzésképpen csinálj mondjuk 2 lemezdarabot és hasonlítsd őket össze időnként) akkor megfelelő. De csak ugyan azt a festéket használd amit ki is próbáltál.

                  Nehéz biztosra menni. Én ezt eljátszottam műgyantával, aztán kevertem hozzá pigmentet és úgy öntöttem a tankba. Száradni bőven volt ideje, úgy kb fél év. De pár hónap után elkezdett kocsonyásodni és lemállni a felületről...
                  Mindeközben a próbadarab végig a benzinben ázolgott és azzal semmi nem történt több mint fél év alatt. Tehát a pigment kavart be...

                  Befesteni nem nehéz. Ledugózod a csap helyét, öntesz bele egy kicsi festéket, ledugózod a betöltő nyílást is és forgatod mindenfelé. A végén a maradékot kiöntöd és hagyod száradni.
                  De mivel zárt és nehezen szellőzik így jóval lassabban fog száradni. Ezért arra is érdemes lehet ráhagyni pár hónapot.
                  Lemezjáték és CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Gyanítom hogy a hammerite azért nem bírná. Más az hogy az alkalmanként ráfröccsenő benzin nem tesz benne kárt és más az amikor nonstop ázik a benzinben. De nyílván próba szerencse, legalább a lemezdarabos tesztet megéri.
                    Én nem hiszek benne. Pl ragasztottam már karburator alkatrészt 2k benzinálló ragasztoval, az 2 napnál tovább nem bírta.
                    sepy, Lemezjáték és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Kapható komplett szett is tankfelújításhoz.

                      Motorkerékpár Üzemanyagtank-felújító készlet 20L

                      Komment


                        #41
                        Ne kisérletezzetek ha van bevált módszer. A Hammerite felejtős, leázik. Az előttem szóló leírta a tutit... Nekem többszörösen bevált,évek óta bírja.

                        Komment


                          #42
                          De azért a csodaszerek előtt sem árthat egy ilyen művelet:
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20140817_162007.jpg
Views:	1
Size:	201.4 KB
ID:	143688Click image for larger version

Name:	IMG_20140817_164613.jpg
Views:	1
Size:	196.6 KB
ID:	143689
                          Bele egy kis etanol és pár csavar. Aztán ez jött ki belőle:
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20140817_174914.jpg
Views:	1
Size:	189.9 KB
ID:	143690

                          Komment


                            #43
                            Igen a felületet elő kell készíteni(ez a legjobb móka...rozsdára,olajra,lehetőleg ne vigyünk fel festéket.

                            Komment


                              #44
                              A citromsavas eljáráshoz hozzászólnék némi képi illusztrációval, igaz nem tank, hanem henger:

                              Előtte:
                              Click image for larger version

Name:	előtte.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	143741

                              Citromsavazás után:
                              Click image for larger version

Name:	mini-közben.JPG
Views:	1
Size:	70.9 KB
ID:	143742

                              Nagyon tisztára mar, de marad egy ilyen zöldes sárgás hártya (talán mondható rozsdának de abban sem vagyok biztos).
                              Volt forró vízzel mosva, hajszárítózva...

                              Lefestettem hőállóval kb 1 éve van rajta, eddig nem jött le:
                              Click image for larger version

Name:	mini-utána3.JPG
Views:	1
Size:	43.4 KB
ID:	143743

                              Komment


                                #45
                                Hogy helyén legyen a téma, itt folytatom a benzintankos történetemet.
                                Pontosabban, inkább megemlítem az elejét is, hogy meglegyen egyben. És természetesen várom a további tanácsaitokat, hozzáfűznivalókat.
                                Szóval, első lépés a rozsdás tank mechanikai úton történő tisztítása, heegany kollégától ellesett módszerrel
                                Click image for larger version

Name:	tank tiszt1.jpg
Views:	2
Size:	193.6 KB
ID:	144243Click image for larger version

Name:	tank tiszt2.jpg
Views:	2
Size:	195.7 KB
ID:	144244
                                (alkalmaztam a paplanba bugyolálós módszert is, de arról nem készült fotó)
                                A tankba összesen kb. 4 bő maréknyi szeget, u szeget, gipszkarton csavart tettem. Jó ideig szárazon forgattam, apránként változtatva a dőlésszöget, forgásirányt. A végén töltöttem bele benzint is, pár percig úgy is forgattam.

                                Második lépés: Főzőcske de okosan.
                                Click image for larger version

Name:	tankcitr1.jpg
Views:	1
Size:	182.3 KB
ID:	144245Click image for larger version

Name:	tankcitr3.jpg
Views:	1
Size:	183.0 KB
ID:	144246
                                Citromsavas tisztítás. Több leírást elolvastam ezzel kapcsolatban, amik alapján 500g citromsavat alkalmaztam, 12 liter vízhez. Fazékban melegítettem vizet, abban oldottam fel a citromsavat. Meg is kóstoltam, hmmm... fincsi volt!!!
                                Tehát jó forró oldattal teljesen telitöltöttem a benzintankot.
                                Jelenleg otthon pihen, 2 napig tervezem bennehagyni. Kb. 10 óra elteltével még nem látszódik nagy eredmény, de hallani a pezsgést.

                                Következő lépés lesz:
                                Click image for larger version

Name:	alapozó1.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	144247

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X