Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Üzemanyag tank tisztítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Ez a festék már ki van próbálva ? Valaki mebízható módon megerősíti ?
    OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      http://veteran.forum.hu/mz-motorok-s...36/index7.html
      Itt említette wsiewers a módszert, ill. a forrást.
      Ott is elolvastam a leírásokat, tapasztalatokat, ezek alapján döntöttem emellett.
      Költségkímélőbb mint a tank felújító készlet 15ezerért.
      Persze biztos nem olyan profi megoldás, talán nem olyan tartós, de ha 2 év múlva meg kell ismételnem, nem halok bele.(és még akkor is bőven 15ezer alatt maradtam...).
      Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 ápr. 15, 09:12.
      emu, OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Persze , világos . Csak lelki szemem elöt még mindik látom a csepel teherautóm tankjában uszkáló falevélnyi szép piros kis rájákat . Igaz hogy fel nem oldódott . Csak lebegtek és dugítottak .
        mátéapu, és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          Látom joker, én is látom. Csak én a marmonkannámban.
          De az már ugyancsak öreg (már porbaf.ngó koromban is kopottas volt a külseje), és huszon..évig bírta oldódás, leválás nélkül. Ha az én "házituningos" tankomban kibírja 2-3-x évig, már jó.
          Persze igazat adok abban hogy a legjobb megoldás a profi felújító készlet. Aki igényli és teheti, azzal csinálja. És persze jobb elfelejteni a témát, mint azt lesegetni, hogy mikor megy tönkre.
          De én most emellett a buxabarát megoldás mellett döntöttem. Meglátjuk mint vak a poharat

          Komment


            #50
            Én azért lekennék egy darab lemezt vele és egy kis edénnyi keverékbe tenném pár évre valahova a szekrénybe. Időnként megrázogatva és megnézve a festék állagát.

            Persze a tank mellett. Legjobb lenne előtte, de azért az elég sok idő.

            Komment


              #51
              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              de azért az elég sok idő
              Az bizony sok! Már ez az egy év is igen sok idő, mióta szét van szedve atomjaira a motor.
              Idén nyáron már mennie kell, nincs mese.

              Komment


                #52
                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                és huszon..évig bírta oldódás, leválás nélkül. Ha az én „házituningos” tankomban kibírja 2-3-x
                ...igen ,csak akkor még benzinből volt a benzin , most meg ki tudja ? szerintem senki .Az biztos hogy még nem sikerült vennem olyan kesztyüt amit ne oldott volna fel fél óra alkatrész mosás .

                Komment


                  #53
                  én tudtam olyan kesztyűt venni piros mártott kesztyű 420 Ft vorel fantázianév alatt, többször fél órát ázott már és semmi baja

                  Komment


                    #54
                    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az bizony sok! Már ez az egy év is igen sok idő, mióta szét van szedve atomjaira a motor.
                    Idén nyáron már mennie kell, nincs mese.
                    Júli 24-ig azért állítsd talpra. Ha mást nem rakd alá a kerekeket aztán letolod azt a 270km-t

                    Komment


                      #55
                      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Kb. 10 óra elteltével még nem látszódik nagy eredmény,
                      ... 1 nap eltelt, jelentem szépen halad a dolog. Reggel belenéztem a tankba, már gyönyörű fémtiszta felületet láttam

                      Ma este leeresztem, illetve ismét rakok bele csavarokat, megint rázogatok kicsit, hogy mindenhonnan lejöjjön az esetleges üledék.
                      Aztán minél gyorsabban ki kellene szárítani, hogy még visszarozsdásodás előtt megtankolhassam Trináttal

                      Komment


                        #56
                        Tisztelt Keriadam! Szeretném megtudni a tank festésed eredményét ,mi a tapasztalat vele?.Ez többünk fantáziáját élénken tartja mer sokunknak okoz napi kellemetlenséget.

                        Komment


                          #57
                          Aztán minél gyorsabban ki kellene szárítani, hogy még visszarozsdásodás előtt megtankolhassam Trináttal
                          Vakrozsda mindenképpen lesz rajta.

                          Komment


                            #58
                            Lehet feleslegesn kínlódunk.
                            Hiába keresi majd a 95-ös benzint
                            Cserélhetjük majd a szimeringeket is félévente

                            - - - Updated - - -

                            Ami a témát illeti, (ill. amennyiben Sepy, rám gondoltál ), természetesen haladtam közben a tankkal.
                            2 napig volt benne a citromsavas víz. Szerintem ez a töménység kellett is neki, amit alkalmaztam (13 liter víz + 500g citromsav).
                            Ekkor leeresztettem belőle a cuccot, majd (az időközben lemosott) 4 marék csavart+szegeket visszaraktam a tankba, engedtem rá 1-2 liter vizet, és rázogattam, forgattam, hogy az esetleges lerakódásokat még leszedje. Ezt addig ismételtem, amíg a kieresztett víz teljesen tiszta nem lett.
                            Készítettem képet az eredményről, majd később mindenképpen felteszem ide.
                            Aztán a tankot felfektettem egy székre, hajszárítót beleirányítottam a szájába (persze a benzincsapot leszerelve, hogy rendes kereszthuzat legyen benne), és alacsony hőfokkal szellőztettem kb. 3/4 órán keresztül.
                            És itt jött amit Zsolti is írt, ez alatt az idő alatt megjelent a vakrozsda Nem akartam hinni a szememnek!.
                            Mindez este 3/4 10 körül történt, de gondoltam, ennek fele sem tréfa, azonnal nyargaltam le tankkal a hónom alatt a garázsba, és készítettem a Trinát+higító koktélt, és jól átforgattam vele.
                            Azóta szellőzik, benzint egyelőre még nem töltöttem bele, illetve jelenleg a külsejével foglalatoskodom... De ránézésre jónak tűnik, szép egyenletes lett a trinátos bevonat, bele is piszkáltam, nem pereg, nem pattogzik.
                            Így áll a helyzet, ha lesz további fejlemény, jelentkezem.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 ápr. 23, 12:43.

                            Komment


                              #59
                              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              És itt jött amit Zsolti is írt, ez alatt az idő alatt megjelent a vakrozsda Nem akartam hinni a szememnek!.
                              Nem is tudom hogy miért nem írtam még, de erre egy jó módszer:
                              Mosd át párszor a vizes tankot bioetanollal ami valamennyire keveredik a vízzel. Aztán ha ez megvan akkor jöhet a hajszárító (én kiraktam nyáron a napra a fekete tankot 35°C-ba- bele a porszívót fújó üzemmódban aztán mentem csináltam a dolgom tovább. Kb 1 óra elteltével majdnem teljesen száraz volt a belseje(egy helyen összefolyt benne a lé egy tócsába, na az nem száradt ki. De rozsdafoltot nem hagyott maga után, tehát víz már nem sok volt benne))




                              Lehet feleslegesn kínlódunk.
                              Hiába keresi majd a 95-ös benzint
                              Cserélhetjük majd a szimeringeket is félévente
                              Valamennyi etanolt most is kevernek a 95-ösbe. Mennyit is, 5%?
                              Közben végigolvastam a cikket és jól tudtam, 5-%-ot tartalmaz jelenleg a benzin.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 ápr. 23, 13:23. Oka: kis kiegészítés

                              Komment


                                #60
                                a Tiszakorr alapozó dobozára rá van írva, fejből idézem hogy nem kell tökéletesen fémtiszta felület neki, jól tapadó rozsdás felület nem rontja a tapadást, de törekedni kell a minél rozsdamentesebb felület elérésére

                                szóval no para, a vakrozsda nem jelent gondot

                                én is beszereztem a citromsavport és az alapozót, hígítót, 7végén megejtem a dolgot, dongos kolléga, mennyire sűrű az anyag, mennyit kellett hígítani rajta?

                                az etanolos parára kicsit szerintem rájátszanak az emberek, ill. a média is ezt erősíti

                                én kb. 3 évet használtam a fábiámat átalakítóval E85-tel, semmi gondot nem okozott 3 év alatt, de egyszer behalt az átalakító elektronikája, s akkor megállt a kocsi, a saját vezérlése nem tudott mit kezdeni vele
                                én a gépet FPM (viton) szimeringekkel raktam össze, az kiröhögi a 10% etanolt, a nem benzin álló utángyártott gumitömítéseknek meg tökmindegy, mindentől megduzzadnak, s a tank belseje szép piros lesz, így nem érhet semmiféle baj bennünket
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2015 ápr. 23, 13:54.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X