Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Egyébként ártani árthat a vastagabb festék? Ha leválik szerintem 1 réteg is ugyan úgy fog mint 3. Bár ha valahol sérülés miatt megindul akkor talán 3 réteg jobban megtartja a sérült részt is.
Azért ha 3 réteg válik le az már valójában 1 vastag rétegnek számít és egy nagy darab festék nagyobb galibát tud okozni mint egy kicsi. De persze a vastagabb festék a környező festékrészecskékhez is jobban tapad tehát nehezebben válik le. Bár tank esetében nem hiszem, hogy belülről fogja valami kalapálni, de még kívülről sem nagyon, hogy a festéknek kedve legyen lepattogni. Itt leginkább a fedés minősége számít, hogy old-e rajta annyit a benzin, hogy leoldja a fémig, vagy hogy vannak-e hibák a festésben ami alá berágja magát a benzin. Szerintem 2 réteg bőven elég bele. Nem strandkorlát az, hogy egész évben víz alatt legyen meg az ember a fejét verje bele
Végleges eredményt sajnos még nem tudok közölni. Mióta beköszöntött a meleg idő és intenzív növekedésnek indult a flóra (biztos a fauna is), nekem nincs megállásom, és 2 hete nem tudtam érdemben foglalkozni a motorral. De igérem holnap töltök a tankba némi keveréket, hogy rövidesen be tudjak számolni az eredményről. (Be is táplálom a telefonomba emlékeztetőbe )
én is megcsináltam a tank belsejét kb. 2 hete, enyém még kicsit szaglik,
viszont ami aggasztó, félig bemártottam egy darab fémtisztára pucolt csavart is a festékbe, majd 1,5 hetes száradás után egy üvegcse tiszta benzinben ázott 3-4 napot, s kivétel után le tudtam kapargatni a festéket róla, akár egy ronggyal jórészt le is tudtam volna törölni, de úgyhagytam, száradás után mi lesz vele, ma meg is nézem
Afene! Ez nem jó hír
Törhetjük az agyunkat, hogy szedjük ki a Trinátot? Remélem nem...
Vagy a tank oldalára szigszalagozok egy műanyag palackot, abban lesz a benzin, a tank szépséges belsejének megóvása érdekében
az egyik, hogy minden motorozás előtt benzin be, motorozás végén benzin leenged...
másik dolog, olvasni több helyen a neten (pl. dnepr.hu), hogy a festéket valóban felpuhítja a benzin (vagy az etonol tartalma), zsírszerűen, gyurmaszerűen puhának írják le, (végülis a csavaron is ilyen lett a festék) mechanikusan biztosan el lehetne könnyen távolítani, de a tank belsejében elvileg nem éri ilyen hatás, a benzint nem színezi el, tehát végülis védi a fémet, de mindenesetre papírszűrőt berakok és figyelem az átlátszó benzincsőben a benzin színét...
Voltam festékboltban,rákérdeztem a "mindenálló" festékre,lúg,sav,vegyszer,oldószer. Van ilyen kb:140000/20l (csak akkor felejtősnek itéltem meg) Ha lennénk rá "páran" megérné kidecizni..
Szerintem a Hammerite is jó lenne ere a célra. Igaz, hogy a saját higítójával kéne felhígítani, de nem lehetetlen, hogy jól takarna ecsetelés nélkül is. Egy lábasban ki lehetne próbálni a lötyögtetős felületbevonás fedőképességét. Egy biztos: ezt a benzin nem oldja, és nem kerül ilyen sokba.
Pár reménytelen esetet ezzel gyógyítottam. Volt amelyet először kívülről kentem,hogy a rozsdamaró benne maradjon. Azóta eltelt pár év,s még bírja. Jó lenne olcsóbbal kiváltani.
- - - Updated - - -
Én kipróbáltam a Hammeritet.. Nekem úszkált a lábasban. De nem akarok eltántorítani senkit.
Komment