Ez a festék már ki van próbálva ? Valaki mebízható módon megerősíti ?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Üzemanyag tank tisztítása
Collapse
X
-
http://veteran.forum.hu/mz-motorok-s...36/index7.html
Itt említette wsiewers a módszert, ill. a forrást.
Ott is elolvastam a leírásokat, tapasztalatokat, ezek alapján döntöttem emellett.
Költségkímélőbb mint a tank felújító készlet 15ezerért.
Persze biztos nem olyan profi megoldás, talán nem olyan tartós, de ha 2 év múlva meg kell ismételnem, nem halok bele.(és még akkor is bőven 15ezer alatt maradtam...).Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 ápr. 15, 09:12.
- 3 likes
Komment
-
Látom joker, én is látom. Csak én a marmonkannámban.
De az már ugyancsak öreg (már porbaf.ngó koromban is kopottas volt a külseje), és huszon..évig bírta oldódás, leválás nélkül. Ha az én "házituningos" tankomban kibírja 2-3-x évig, már jó.
Persze igazat adok abban hogy a legjobb megoldás a profi felújító készlet. Aki igényli és teheti, azzal csinálja. És persze jobb elfelejteni a témát, mint azt lesegetni, hogy mikor megy tönkre.
De én most emellett a buxabarát megoldás mellett döntöttem. Meglátjuk mint vak a poharat
- 4 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede azért az elég sok idő
Idén nyáron már mennie kell, nincs mese.
- 4 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseés huszon..évig bírta oldódás, leválás nélkül. Ha az én „házituningos” tankomban kibírja 2-3-x
- 5 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz bizony sok! Már ez az egy év is igen sok idő, mióta szét van szedve atomjaira a motor.
Idén nyáron már mennie kell, nincs mese.
- 4 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKb. 10 óra elteltével még nem látszódik nagy eredmény,
Ma este leeresztem, illetve ismét rakok bele csavarokat, megint rázogatok kicsit, hogy mindenhonnan lejöjjön az esetleges üledék.
Aztán minél gyorsabban ki kellene szárítani, hogy még visszarozsdásodás előtt megtankolhassam Trináttal
- 1 like
Komment
-
Lehet feleslegesn kínlódunk.
Hiába keresi majd a 95-ös benzint
Cserélhetjük majd a szimeringeket is félévente
- - - Updated - - -
Ami a témát illeti, (ill. amennyiben Sepy, rám gondoltál ), természetesen haladtam közben a tankkal.
2 napig volt benne a citromsavas víz. Szerintem ez a töménység kellett is neki, amit alkalmaztam (13 liter víz + 500g citromsav).
Ekkor leeresztettem belőle a cuccot, majd (az időközben lemosott) 4 marék csavart+szegeket visszaraktam a tankba, engedtem rá 1-2 liter vizet, és rázogattam, forgattam, hogy az esetleges lerakódásokat még leszedje. Ezt addig ismételtem, amíg a kieresztett víz teljesen tiszta nem lett.
Készítettem képet az eredményről, majd később mindenképpen felteszem ide.
Aztán a tankot felfektettem egy székre, hajszárítót beleirányítottam a szájába (persze a benzincsapot leszerelve, hogy rendes kereszthuzat legyen benne), és alacsony hőfokkal szellőztettem kb. 3/4 órán keresztül.
És itt jött amit Zsolti is írt, ez alatt az idő alatt megjelent a vakrozsda Nem akartam hinni a szememnek!.
Mindez este 3/4 10 körül történt, de gondoltam, ennek fele sem tréfa, azonnal nyargaltam le tankkal a hónom alatt a garázsba, és készítettem a Trinát+higító koktélt, és jól átforgattam vele.
Azóta szellőzik, benzint egyelőre még nem töltöttem bele, illetve jelenleg a külsejével foglalatoskodom... De ránézésre jónak tűnik, szép egyenletes lett a trinátos bevonat, bele is piszkáltam, nem pereg, nem pattogzik.
Így áll a helyzet, ha lesz további fejlemény, jelentkezem.Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 ápr. 23, 12:43.
- 4 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs itt jött amit Zsolti is írt, ez alatt az idő alatt megjelent a vakrozsda Nem akartam hinni a szememnek!.
Mosd át párszor a vizes tankot bioetanollal ami valamennyire keveredik a vízzel. Aztán ha ez megvan akkor jöhet a hajszárító (én kiraktam nyáron a napra a fekete tankot 35°C-ba- bele a porszívót fújó üzemmódban aztán mentem csináltam a dolgom tovább. Kb 1 óra elteltével majdnem teljesen száraz volt a belseje(egy helyen összefolyt benne a lé egy tócsába, na az nem száradt ki. De rozsdafoltot nem hagyott maga után, tehát víz már nem sok volt benne))
Lehet feleslegesn kínlódunk.
Hiába keresi majd a 95-ös benzint
Cserélhetjük majd a szimeringeket is félévente
Közben végigolvastam a cikket és jól tudtam, 5-%-ot tartalmaz jelenleg a benzin.
- 2 likes
Komment
-
a Tiszakorr alapozó dobozára rá van írva, fejből idézem hogy nem kell tökéletesen fémtiszta felület neki, jól tapadó rozsdás felület nem rontja a tapadást, de törekedni kell a minél rozsdamentesebb felület elérésére
szóval no para, a vakrozsda nem jelent gondot
én is beszereztem a citromsavport és az alapozót, hígítót, 7végén megejtem a dolgot, dongos kolléga, mennyire sűrű az anyag, mennyit kellett hígítani rajta?
az etanolos parára kicsit szerintem rájátszanak az emberek, ill. a média is ezt erősíti
én kb. 3 évet használtam a fábiámat átalakítóval E85-tel, semmi gondot nem okozott 3 év alatt, de egyszer behalt az átalakító elektronikája, s akkor megállt a kocsi, a saját vezérlése nem tudott mit kezdeni vele
én a gépet FPM (viton) szimeringekkel raktam össze, az kiröhögi a 10% etanolt, a nem benzin álló utángyártott gumitömítéseknek meg tökmindegy, mindentől megduzzadnak, s a tank belseje szép piros lesz, így nem érhet semmiféle baj bennünketUtoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2015 ápr. 23, 13:54.
- 3 likes
Komment
Komment