Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Eloxálás házilag?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Eloxálás házilag?

    gilersx barátom küldte nekem ezt a linket:
    TestBike Fotó - ELOXÁLÁS otthon egyszerűen olcsón - kerékpár kép, fotó
    Szerintetek ez az eljárás mennyivel tartósabb, mint egy sima festés alumínium felületen? Esetleg tudtok más, hasonló módszereket, amivel tartós és szép, egyenletes, selyemfényű színt lehet adni pl. egy blokknak vagy bármi más alualkatrésznek?

    #2
    Jóval tartósabb, ellenáll mindennek amivel normál használat között találkozhat (benzin, olaj, eső, mosószer, stb...). Bár nem tudom, hogy ez a házi módszer mennyire bevált és hatásos, de biciklis pályafutásom során elég sok hegyikerékpárral találkoztam amin voltak ilyen módszerrel színezett alkatrészek. Elsősorban ugye a karcállósága jóval nagyobb, a nap sem szívja ki, fék/kuplungkar esetén nem kopik meg azokon a helyeken ahol sűrűn van fogdosva, tisztítani is könnyű. Mivel az alumíniummal akármit is csinálsz mindig keletkezik rajta egy vékony oxid réteg, ez védi meg az alut a környezeti hatásoktól és a további oxidációtól és ezzel a módszerrel lényegébe te idézed elő az oxidációt, de meg is tudod azt színezni és az oxidréteg vastagságát is szabályozhatod. Igazából amíg nem húzza végig az ember a betonon vagy az aszfalton addig szinte semmi nem árthat neki.

    Tehát igazából a trisós vízen kívül nem sok ellensége van.

    Hátránya viszont hogy veszélyes az előállítása, viszont egy üzemben sokat elkérnek érte. Meg, hogy ez csak alunál és bizonyos ötvözeteinél működik, más fémeknél nem nagyon.

    Meg egy veteránon elég érdekesen néznének ki ilyen élnék színű alkatrészek pl egy pannónián neonzöld hengerfej, meg lila oldaldekli
    sepy és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Nagyon tetszik és hol lehet,aluminium színű ételfestéket kapni és mi a neve?
      sepy, taluga és joker kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Megint egy marhaság -olyan mint az otthoni krómozás . Az biztos viszont , hogy maga az eloxálás egy jó dolog , én nagyon szeretem alkalmazni . Tényszerüen , érthetően , megpróbálom összefoglalni a dolog lényegét :

        ---az aluminium felületén létrehozunk egy "rozsda " réteget ami megvédi az alut (majdnem ) minden további kémiai és (értelem szerüen ,határok közt ) fizikai behetástól .
        ---ezt a réteget hagyhatjuk "szintelenül " vagy kívánság szerint szinezni lehet


        Nagy gond !!!--hogy a szin beállítása ---még üzemi körülmények között is nagyon nehéz , mert az alu anyagösszetétele nagy mértékben beleszól a végleges szinbe . Értsd úgy hogy ha pl. egyszerü szintelenre csinálunk két fékkart ---amit nem egy öntésből csináltak-- lehet szineltérés .

        Ennek ellenére egy nagyon jó dolog -én pl. a mostanában összerakandó Danuvia motorom minden alu darabját megcsináltattam --nagyon frankó .

        Ja még annyit , hogy :csak olyan tárgyakat lehet eloxálni ami szín alu --NEM LEHET BENNE -semmilyen más anyag ,pl. vas csavar ,brezon , ....stb . Mert az eltűnik a kádban .... .
        Viszont szerintem korántsem drága - figyelembe véve a hasznosságát .

        l
        sepy, taluga és wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Akármit mondtok, látszik hogy működik és tartós a dolog! Jó, egy veterán motorra nem illik a hupilila de egy saját színű eloxálás miért ne lenne jó! Én a Favorit bringámon ki is fogom próbálni, és ha beválik...
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ki mondta hogy nem jó ???????? Csupán ez az otthoni "zsebbematyizás " hülyeség összességében .

            mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Én a Favorit bringámon ki is fogom próbálni
            ..nehogy meglepődj --mert leszeded a gyárit
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ennek ellenére egy nagyon jó dolog -én pl. a mostanában összerakandó Danuvia motorom minden alu darabját megcsináltattam --nagyon frankó .

              Ja még annyit , hogy :csak olyan tárgyakat lehet eloxálni ami szín alu --NEM LEHET BENNE -semmilyen más anyag ,pl. vas csavar ,brezon , ...stb . Mert az eltűnik a kádban ... .
              Viszont szerintem korántsem drága - figyelembe véve a hasznosságát .

              Joker, erről a műveletről írhatnál bővebben, fényképpel, árakkal, ilyesmi...

              Komment


                #8
                Szivesen elmondok mindent amit lehet ,de szerintem ezt ki kell próbálni . Tényleg nem lehet előre meghatározni a szint ,még a szintelennél sem . Én a FÉMÉPÍTŐ kft nél szoktam csinálni a Soroksári uton .Árat pedik nem tudok mert mint minden ez is nagyon .....de persze van a hivatalos cm2/ft .
                Lényeg az hogy csak csiszolt ,karcmentes dolgokat jó megcsinálni ,mert nem takar-nins vastagsága. De már csináltam nagyon finomra gyöngyözött felületü telószárat is .Nagyon szép felület lett.
                Igazából minden le van eloxálva a környezetedben---busz,vonat kapaszkodók , ajtókilincs ,kerépár-motor alkatrész ..

                Kérdezz kokrétat -ha tudok válaszolok.
                CZsolti, demeter és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Most én mint alternatív lehetőségre gondolok pl. egy motorblokknál. Mert a gyöngyszórt felület csak addig szép igazán, míg friss. Aztán meg elkezd oxidálódni-sötétedni és megtart a felületén minden olajos-zsíros nyomot.
                  Mivel a polírozásnak nem vagyok híve, olyan megoldás érdekelne legközelebbre, ami szép homogén felületet ad esztétikailag az alumíniumnak meg persze tartósat.
                  Tehát azt értem, hogy ez az eljárás erre alkalmas/képes, de hogyan néz ki a végeredmény? Hátha van egy képed.

                  Komment


                    #10
                    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Most én mint alternatív lehetőségre gondolok pl. egy motorblokknál. Mert a gyöngyszórt felület csak addig szép igazán, míg friss. Aztán meg elkezd oxidálódni-sötétedni és megtart a felületén minden olajos-zsíros nyomot.
                    Én szilikon lemosót használok a gyöngyszórt meg polírozott felületekre és minden zsíros trutymót, meg szennyeződést lemos és gyorsan elpárolog. Vigyázni kell vele mert van olyan festék amit old, de ha jó a festék akkor azt nem oldja. Megvettem egy ilyen flakonnal mint a képen, 1 éve használom és még a fele megvan. 1 kicsit lögybölök egy papírtörlőre, áttörlöm vele és kész. Polírozott felületen megmarad a nyoma ha vastagon van törölve, de utána egy enyhébben átitatott törlővel az is lejön és szép fényes marad utána a felület.

                    Komment


                      #11
                      OK köszi, ezt megjegyzem!

                      Komment


                        #12
                        Végre arra használjuk az élelmiszer-színezéket, amire való. Nagyon tetszik ez a cikk.

                        Komment


                          #13
                          Meg ne sértődjön senki, de hogy én a "Kék Villám" egyik alkatrészét sem eloxálnám, az tuti! Nem passzol hozzá!
                          Pláne így!
                          Még a végén akárhol letámasztom, mire vissza megyek kutyák és gyerekek nyalogatnák róla az ételfestéket!!!

                          Komment


                            #14
                            taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            egyik alkatrészét sem eloxálnám, az tuti!
                            Egyet értek! Gyárilag sem alkalmazták az eloxálást ezeken a motorokon.

                            Komment


                              #15
                              Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Én szilikon lemosót
                              Hali!

                              Ez alkalmas a motorblokkon lévő randa oxidréteg eltávolítására is? Ha nem, akkor tudtok valamit, ami alkalmas erre? Nem polír, nem homokszórás, nem szétszedős megoldás érdekelne...inkább valamilyen vegyszeres bárakármilyen mosás.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X