Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Hogy itt is legyen valami mozgás.
Ma olajat cseréltem a Briggs kapában. Nálam maradt a telefon, így megörökítettem. Sokszor elmaradt, ezért ez egy ritka alkalom.
Szép! Ez se mai darab! Egy ehhez hasonló "szögletes", fűnyíróból származó Briggs motor nekem is van otthon, őrizgetem. Meg kellene javítgatni, de egyelőre nincs rá komoly indíttatás, illetve van 100 más feladat. A meneteket kellene átfurkálni rajta a borítólemez+berántó szerkezet rögzítési pontjainál, illetve a porlasztóban a pillangószelep már igen lötyögős. Egyébként maga a blokk nagyon jó, elpusztíthatatlan.
Ezek még jó gépezetek...
Néhány hete beújítottam, vettem egy gyönyörű ezüstnyilat, 190ccm Briggs motoros, önjárós, mulcsozós, 52cm munkaszélességű, központi magasságállítós, +7 nyelven perfekt beszélős gépet.
Nagyon tetszetős monstrum, a 650-es szériás Briggs motor borzalmas erős, és nagyon halk, finom járású. De a váz.... Ha menet közben megemelem a gép hátulját vagy elejét, a váz annyit deformálódik, hogy belever a kés. A motor rögzítési pontoknál reped a lemez... Ja, és ez elvileg nem egy vacak kínai Güde kategória
Egyre többször tapasztalom, hogy már a középkategória is süllyed lefelé. Az eddigi alap kategória pedig lesüllyedt a "már újonnan hibás, selejtes" szintre.
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 máj. 19, 08:59.
Egyre többször tapasztalom, hogy már a középkategória is süllyed lefelé. Az eddigi alap kategória pedig lesüllyedt a „már újonnan hibás, selejtes” szintre.
Nincs sok tapasztalatom az új kerti gépekkel. De tavaly vettünk egy új fűnyírót, azt négyszer kellett visszavinni(egymás után), hogy használni lehessen. Szerencsére még a garancia időn belül volt, de nem lopta be magát a szívembe. A régi gépek közül kéne rendbe rakni legalább egyet teljesen, hogy legyen használható, ha ez megint bekrepál a nyár közepén.
Nagyon tetszetős monstrum, a 650-es szériás Briggs motor borzalmas erős, és nagyon halk, finom járású. De a váz... Ha menet közben megemelem a gép hátulját vagy elejét, a váz annyit deformálódik, hogy belever a kés.
Újabb kalandom az ezüstnyíllal... Tegnap egy ismeretlen terepen elkaptam vele egy követ. Ahogy kilőtte -most figyelj- LESZAKÍTOTTA az első kereket Mert annyira rideg, vékony vacak műanyagból van! Az ősöreg, sokak által porig alázott MTD gépem nem produkált soha olyan dolgokat, amit ez a szerencsétlen egy szezon alatt!
De szerencsére a hihetetlen "jó" minőségű alkatrészeket aranyárban mérik. Múltkor gázkart kerestem hozzá, mert az is a kezemben maradt egyszer (mertezműanyag parammparamm). Potom 5ezerért már lehet kapni. Az egész gép nem ér annyit!!!!
Ma félve, fél szemmel, csak a szemem sarkából hunyorogva tekintve mertem megnézni a neten, hogy az első kerék ára vajon hány számjegyű (mert hiszen van benne egy rendkívül jó csapágy is)... 7000-ért már lehet is kapni/db.
Szóval a kérdésem hozzátok, nem tudtok valami fűnyíróbontós - használt alkatrész árulós helyet?
Télen szedem szét a gépet, szépen kicsinosítom, aztán tavasszal megy a bálba, egy cetlivel a nyakában, amin egy szerény ár fog díszelegni! Hogy még egy szezonomat nem fogja megkeseríteni ez a hulladék, az biztos!
Nagy kedvencem a merev, tehetetlen, nehéz, indokolatlanul nagy tengelytávú szerkezete. Amikor egy apró bukkanó miatt talajig marja le a füvet. Elég ha egy ilyet csinál egy 1000nm-es kertben, már nem szivesen kérem el a pénzt a "munkáért"...
...vagy amikor a központi magasság állító kar úgy észrevétlenül lejjebb kúszik egy fokozatot. És a következő fordulónál látom, hogy az előző csík valahogy más fazonú, színű, mint előtte... Aztán a tulaj is látja... és nem örül, hogy a sportcsíkkal ellátott gyepszőnyegért adjon x krajcárt...
...hogy azért valami jót is mondjak, a motorja nagyon fog hiányozni. 6,5 lovas briggs irtózatos erős! Térdig érő (!!!) füvet fulladozás nélkül röhögve kaszabolja.
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 okt. 11, 12:24.
Újabb kalandom az ezüstnyíllal... Tegnap egy ismeretlen terepen elkaptam vele egy követ. Ahogy kilőtte -most figyelj- LESZAKÍTOTTA az első kereket Mert annyira rideg, vékony vacak műanyagból van! Az ősöreg, sokak által porig alázott MTD gépem nem produkált soha olyan dolgokat, amit ez a szerencsétlen egy szezon alatt!
De szerencsére a hihetetlen "jó" minőségű alkatrészeket aranyárban mérik. Múltkor gázkart kerestem hozzá, mert az is a kezemben maradt egyszer (mertezműanyag parammparamm). Potom 5ezerért már lehet kapni. Az egész gép nem ér annyit!!!!
Ma félve, fél szemmel, csak a szemem sarkából hunyorogva tekintve mertem megnézni a neten, hogy az első kerék ára vajon hány számjegyű (mert hiszen van benne egy rendkívül jó csapágy is)... 7000-ért már lehet is kapni/db.
Szóval a kérdésem hozzátok, nem tudtok valami fűnyíróbontós - használt alkatrész árulós helyet?
Télen szedem szét a gépet, szépen kicsinosítom, aztán tavasszal megy a bálba, egy cetlivel a nyakában, amin egy szerény ár fog díszelegni! Hogy még egy szezonomat nem fogja megkeseríteni ez a hulladék, az biztos!
Nagy kedvencem a merev, tehetetlen, nehéz, indokolatlanul nagy tengelytávú szerkezete. Amikor egy apró bukkanó miatt talajig marja le a füvet. Elég ha egy ilyet csinál egy 1000nm-es kertben, már nem szivesen kérem el a pénzt a "munkáért"...
...vagy amikor a központi magasság állító kar úgy észrevétlenül lejjebb kúszik egy fokozatot. És a következő fordulónál látom, hogy az előző csík valahogy más fazonú, színű, mint előtte... Aztán a tulaj is látja... és nem örül, hogy a sportcsíkkal ellátott gyepszőnyegért adjon x krajcárt...
...hogy azért valami jót is mondjak, a motorja nagyon fog hiányozni. 6,5 lovas briggs irtózatos erős! Térdig érő (!!!) füvet fulladozás nélkül röhögve kaszabolja.
Az a fránya kerék mit tud amit mondjuk egy esztergályos nem tud kifaragni? Veszel egy darab poliamidot aztán hadszóljon. Szerintem egy kerák árából megcsinálod a két elsőt(hogy szimmetrikus legyen) és megiszol belőle valamit(vagy megitatod valamelyik gépet )
Mezőgazdasági gépek jutnak erről eszembe. Melóhelyre sokan járnak traktorokhoz és kiegészítőikhez alkatrészekt vágatni. Persze alap dolog hogy egy amerikai csodagép kapálóéléhez a kapa éle sima vasból van(na jó, lehet hogy S355, nem S255). De legalább 25000 pénz belőle egy darab, és cserébe a gyári alkatrészek olyan méretpontosak hogy faragni kell őket a helyükre (darabját asszem 15K-ért vágtuk ki mangánból Asszem XMN6-os ráadásul, szóval a legkopásálóbb anyag.)
Másik dolog hogy ott is minden csukló-mozgó rész olyan szer illesztéssel és anyagból készült hogy rögtön kiverődik.
Pár hete vettem a kisgép boltban fémlemez fűnyíró kereket. Csapágyas. Nekem kukára kell.
Kb. 2500-3000 lehetett darabja.
Nem veszek rá mérget, hogy dupla csapágyas. Árulják ezt olcsóbban is a neten.
...hogy azért valami jót is mondjak, a motorja nagyon fog hiányozni. 6,5 lovas briggs irtózatos erős! Térdig érő (!!!) füvet fulladozás nélkül röhögve kaszabolja.
Minden évben van egy nap társadalmi melóm, amikor kedves barátom szőlőjét kiszedjük a vállig érő gazból. Szüret előtt. A feladatra van egy Stihl fs55 fűkaszám és neki egy általa szétbarmolt Makita fűkaszája. A beugró kategóriás husquarna láncfűrészt már sokszor szétszidtam. Ez a beugró kategóriás Stihl tényleg csak keveréket kér, a légszűrőt is csak jó szokásból tisztítom néha.
A makita is jó gép, de műszaki analfabéta kezekben darabjaira esik.
Oda kellene ilyen kaszaboló, onnan tudjuk, hol az oszlop, hogy belecsap az akácba a vágókés. A tőke ott van, ahol a gaz tetején szőlő terem.
Pár hete vettem a kisgép boltban fémlemez fűnyíró kereket.
Ez igen szimpatikus, köszönöm!
Azért elég komoly, hogy no-name, de FÉM, gumírozott, csapágyazott kereket 3000-ért lehet kapni!
Ezzel szemben a műanyag, nem gumírozott hulladék 7000 Ft, csak mert al-ko
Körbe is járom a környékbeli barkácsboltokat, meg kutakodok a neten. Ha méretben jó, ez a tuti nyerő. Ezt nem szakítja le holmi kődarab .
Nem lehet ennek a gépnek egy önhordós kasztnit csinálni? 1,5-es lemezből kivágni, meghajlítani? Arra már lehetne építeni.
Az én öreg KF-04-em ilyenből van és még mindig jó. Csak fényképet ne kérj róla, mert nem túl fotogén.
Tudom miről beszélsz, jó kis szerkezetek. Dolgoztam ilyennel én is, még szakközépben, gyakorlatokon. Egyszerű mint a faék, normális vastagságú anyagból. Elpusztíthatatlan! De -ahogy írtam is- még az MTD-vel sem volt bajom. Az is kellő vastagságú anyagból készült, domború ház kialakítással, ami révén még kevésbé hajlamos deformálódásra. A mai napig virgonc a gép, csak sajnos kiöregedtem a "vágjunk le 1200nm-t egy huzamban nem önjárós fűnyíróval frissen öntözött süppedős talajon" tipusú mutatványokból. Igaz, amíg azt játszottam, ki is voltam combosodva szépen, nem kellett pluszban edzenem . Az önjáró funkció kicsit elkényeztetett. Igaz, fordulni elég nehéz vele, mert nincs difi a hajtásba építve A kisebb íven forduló kerék mindig elmaszatolja-kikaparja a füvet. De vizes füvön akár driftelni is lehet vele
Az ötleted alapjában véve jó. Csak az a baj, hogy így, hulladék anyagból legyártva is 40 kilós a gép. Hát még ha normális anyagból lenne elkészítve... ki kellene váltanom a nehézgépkezelőit.
Na meg az önjáró hajtóművet bele applikálni... erőst meghaladja az én képzelőerőmet, műszaki ismereteimet, stb.
Komment