Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa 250/559 kuplung

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Ma csak kíváncsiságból megmértem a kuplung alkatrészeket:

    1) Új "bakelit" lamella: 4 mm + új fém: 2 mm = 6 mm x 5 szett = 30 mm

    2) Régi parafás: 3,2 mm + régi fém: 1,8 mm = 5 mm x 5 szett = 25 mm

    Hát a különbség, az testvérek között is 5 mm. Okozhatja ez a nehezebb kuplung erőt?

    Komment


      #17
      karezoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ma csak kíváncsiságból megmértem a kuplung alkatrészeket:

      1) Új "bakelit" lamella: 4 mm + új fém: 2 mm = 6 mm x 5 szett = 30 mm

      2) Régi parafás: 3,2 mm + régi fém: 1,8 mm = 5 mm x 5 szett = 25 mm

      Hát a különbség, az testvérek között is 5 mm. Okozhatja ez a nehezebb kuplung erőt?
      Szerintem igen, okozhatja.
      A régi sem volt rossz, maradhatott volna...

      Komment


        #18
        5 mm egy kuplungrugó feszességében szerintem óriási különbség.

        Komment


          #19
          Üdv!Nekem a 638-asomnál volt hasonló kuplung szorulás.Egy lamella külső körme gyártási sorjás volt és szélesebb.Ezért amikor a rúd tolni akarta a szerkezezet egyik oldala megfeszült és kereszbe kényszerült,vissza könnyen ment.Megmértem az összeset,korigáltam és ez segített.Baráti üdv! Mihu

          Komment


            #20
            Tudni kellene mihez képest. Mekkora a gyári érték? Mi az összehasonlítási alap? Az is lehet,hogy túl lágyhoz képest túl erős.. Én inkább gyúrnék kicsit,de ne csússzon meg..

            Komment


              #21
              Lehet, hogy ezt most túlgondolod Atti.
              Ugyanazokkal a rugókkal lett összeszerelve, egy 5 mm-rel vastagabb lamellaszettel a kuplung, ha jól értem.
              Erre írtam, hogy ugyanazoknak a rugóknak +5 mm-t kell tolerálni, persze hogy nehéz behúzni, túlterheli a bowdent is és el fog szakadni majd, természetesen pont a legrosszabbkor.

              Komment


                #22
                Erre írtam, hogy ugyanazoknak a rugóknak +5 mm-t kell tolerálni
                Lehet hogy túlgondoltam. De az is lehet,hogy a régi szett is ilyen magas volt ezekkel a rugókkal.

                Komment


                  #23
                  Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szerintem igen, okozhatja.
                  A régi sem volt rossz, maradhatott volna...
                  Szia !

                  Lehet, hogy az lesz a megoldás, hogy visszarakom a régi szettet és ekkor kiderül, hogyan alakul a kuplungerő.
                  Amikor megvettem az új garnitúrát, eszembe sem jutott, hogy az újjal bármi probléma lehet. Amúgy is megpróbáltam "jó helyről" új alkatrészeket beszerezni, ezért a jawamarkt.cz webes üzletből rendeltem. Beszerelésnél nem is méregettem a vastagságokat, csak üzem közben tűnt fel a túl kemény kuplung.

                  Üdv: Zoli

                  - - - Updated - - -

                  mihu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Üdv!Nekem a 638-asomnál volt hasonló kuplung szorulás.Egy lamella külső körme gyártási sorjás volt és szélesebb.Ezért amikor a rúd tolni akarta a szerkezezet egyik oldala megfeszült és kereszbe kényszerült,vissza könnyen ment.Megmértem az összeset,korigáltam és ez segített.Baráti üdv! Mihu
                  Szia !

                  Ezek szerint ezek az utángyártott cuccok meg sem közelítik a régi gyári alkatrészek minőségét, sajnos.Majd én is megnézem a kuplung lamellák mozgását és útját, hátha nálam is emiatt lett nehezebb a kuplung behúzása.

                  Üdv:zoli

                  - - - Updated - - -

                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Lehet, hogy ezt most túlgondolod Atti.
                  Ugyanazokkal a rugókkal lett összeszerelve, egy 5 mm-rel vastagabb lamellaszettel a kuplung, ha jól értem.
                  Erre írtam, hogy ugyanazoknak a rugóknak +5 mm-t kell tolerálni, persze hogy nehéz behúzni, túlterheli a bowdent is és el fog szakadni majd, természetesen pont a legrosszabbkor.
                  Szia !

                  Ha jól értem amit leírtál, lehet, hogy rendesen működhetne az új 5 mm-el vastagabb kuplungszett, csak a rúgóerőt kellene csökkenteni, például rövidebb rúgók használatával?
                  Mi határozza meg a kuplung behúzásánál a szükséges kuplung erőt? Csak a rúgó ?

                  Üdv: Zoli

                  - - - Updated - - -

                  Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Lehet hogy túlgondoltam. De az is lehet,hogy a régi szett is ilyen magas volt ezekkel a rugókkal.
                  Nem a régi szett összességében 5 mm-el vékonyabb volt, mint korábban írtam.

                  Komment


                    #24
                    karezoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ma csak kíváncsiságból megmértem a kuplung alkatrészeket:
                    1) Új „bakelit” lamella: 4 mm + új fém: 2 mm = 6 mm x 5 szett = 30 mm
                    2) Régi parafás: 3,2 mm + régi fém: 1,8 mm = 5 mm x 5 szett = 25 mm
                    Hát a különbség, az testvérek között is 5 mm. Okozhatja ez a nehezebb kuplung erőt?

                    Nem figyeltem milyen motor , de ha 5 mm -el magasabb lamella kupacot simán be lehet tenni a kosárba , úgy hogy kiemeléskor nem fordul el a legfelső ....?? sőt azt mondtad ,hogy az előző sem csúszott ----akkor látatlanba mondom , hogy valami nem kerek a dologban ....

                    5 mm majdnem , sőt = 2 lamellával ! ?

                    Komment


                      #25
                      Nem a régi szett összességében 5 mm-el vékonyabb volt, mint korábban írtam.
                      Kopottan,vagy kopás nélkül? A kuplung erő: rugók erőssége,mechanika áttétele. A jó kapcsolathoz felület kell+erő ami a lamellákat összenyomja. Működéskor a rugó ellenében nyitod a fedlapot.

                      Komment


                        #26
                        Tedd vissza a régit hisz a 3.2 mm es még használható és keress új parafást énnekem is az lett bele téve és jobban működik / lágyabb/ a kuplungom . Az volt a gyári megoldás!, csak később helyettesítették "okosan"!.

                        Komment


                          #27
                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nem figyeltem milyen motor , de ha 5 mm -el magasabb lamella kupacot simán be lehet tenni a kosárba , úgy hogy kiemeléskor nem fordul el a legfelső ....?? sőt azt mondtad ,hogy az előző sem csúszott ----akkor látatlanba mondom , hogy valami nem kerek a dologban ....

                          5 mm majdnem , sőt = 2 lamellával ! ?
                          Jawa 250/559-es. Szereléskor belefért a kosárba, működés közben pedig akkor nem ellenőriztem, de ezt majd pótolom.
                          Egyébként nem hiszem, hogy kifordult a felső lamella, mert szétszereléskor nem tapasztaltam rajta semmi mechanikai hibát. Most a felújítás miatt darabokban van a motor, de összeszerelésnél ezután mindent mérni, fényképezni és ellenőrizni fogok.

                          - - - Updated - - -

                          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Kopottan,vagy kopás nélkül? A kuplung erő: rugók erőssége,mechanika áttétele. A jó kapcsolathoz felület kell+erő ami a lamellákat összenyomja. Működéskor a rugó ellenében nyitod a fedlapot.
                          Az új fém+"bakelit" lamellák nyilván valóan nem kopott, de a régi fém+parafás lamellák pedig minden bizonnyal a 47 év alatt némileg vékonyodtak. Hogy mennyit azt nem tudom, mert nincs róla doksik, hogy mi volt a méretük a gyártás során.

                          Akkor talán jól gondolom, hogyha magasabb a kuplung lamella szett, alapból jobban feszül a rúgó, így a kar meghúzásához nagyobb erő szükséges. Jól értem ?

                          - - - Updated - - -

                          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Tedd vissza a régit hisz a 3.2 mm es még használható és keress új parafást énnekem is az lett bele téve és jobban működik / lágyabb/ a kuplungom . Az volt a gyári megoldás!, csak később helyettesítették "okosan"!.
                          Akkor már te is próbáltad ezt a "szuper nem tudom miből készült, de olyan bakelites" kuplung lamellát? Lehet, hogy nekem is a vissza csere lenne a legjobb megoldás, mert a korábbi kuplung működtetési erő színpatikus volt. Nem azért mert annyira gyenge vagyok, de miért kellene birkóznom a kuplunggal?

                          Komment


                            #28
                            Így van, sokkal feszesebb a rugó, kb. vagy még annál is, mint a régi lamellákkal kimelt állapotban.

                            Komment


                              #29
                              Lamella mérete:min.3mm, max. 3.8mm.

                              Komment


                                #30
                                Szia sepy!

                                Jók ezek a számok, csak kérdés, honnan jöttek? Valami katalógusból? Vagy szerelési könyvből?

                                Üdv: Zoli

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X