Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa 250/559 kuplung

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    jawa 250/559 kuplung

    Sziasztok !

    Az elmúlt évben, még a felújítás előtt kicseréltem a kuplung lamellákat. A csehektől rendeltem az alábbi típust (Clutch plate 250/350 - outwards). A kuplung ezt követően nem csúszott, de rendkívül felkeményedett a rendszer és a korábbinál kb. kétszer nehezebb erővel lehetett csak behúzni a kuplungkart. Sokáig agyaltam rajta, hogy mitől lehet. Gondoltam az olajra, hogy rossz sorrendben raktam össze a tárcsákat, hogy a rúd akad valahol, de egyik sem volt.
    Idén, mikor teljesen szétszedtem mindent és rendezgettem az alkatrészeket, kezembe akadtak a régi kiszerelt kuplung tárcsák és az újak is. Na ekkor láttam, hogy hogy itt valami nem stimmel.
    A régi az puha para betétes volt, az új meg valami ragasztott kemény anyagból készült valami. Itt a kép.

    Click image for larger version

Name:	kuplunk lamella1.jpg
Views:	1
Size:	54.9 KB
ID:	157643

    Tudja valaki, hogy mi a különbség a két féle kuplung lamella között. Hogyan lehetne visszanyerni a puhább kuplung erőt? Találkozott már valaki ezzel a problémával?


    Üdv: Karezoli

    #2
    Esetleg az új szett magasabb,s jobban előfeszíti a rugókat.
    sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Régi parafa betétes szerintem már nincs hacsak valami vállalkozó szellemű nem készíti el újra. A gond Attila felvetésében lehet hisz a parafa sem rugózik, oly mértékben pláne nem mert akkor nem lehetne" állandósítani" a holtjátékot. A szokványos után állítás szükséges .
      Atti69 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Találtam egy szettet,féláron megválnék tőle. Esetleg más folyékony csere.
        dongos78, OdinHEM és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          ......üdv a klubban
          dongos78, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Amiben gyengének érzem magam,abban kell erősödnöm.

            Komment


              #7
              Az, hogy milyen erő kell a kuplungoláshoz szerontem egyedül a mechanikától függ. Ugyanazt a rugóerőt kell legyőznöd ugyanakkora erőkarral. Itt valami más gixer lesz. Parafás lamelláim nekem is vannak. Mondd meg, mennyi kell. Keszibe viszek. Ha postán kéred, akkor utánvét. Sima postaköltség. A vételárat majd folyósítod.

              Komment


                #8
                Átalakulóban a deviza fogalma..

                Komment


                  #9
                  Egy kérdés, milyen a kuplungkosár fogainak oldala(belső-külső)? Ott lessz a bibi szerintem, feljebb került, és lehet akad. Le kell reszelni, vagy ami jobb lenne, marógépen leszedni belőle. Viszont akkor hamarabb lesz cserés, mert jobban verődnek a lamellák.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Az én gépembe is tavalyi szezonra cserélve lett a lamella és olyan csúnyán szétverődtek a lamella körmei, hogy ilyet még nem is láttam. Valószínű jó anyagból volt/ bili acél!/ettől igaz még dolgozott csak mikor szét lett szedve meg rőkönyödtem 6-6500 km után milyen csúnya. Most egy régi parafás került bele mely ennyi idő után is síma / hibátlan/.

                    Komment


                      #11
                      Cz javítás tavasszal: Kuplung csúszik,a kar igen lágyan dolgozik. Szétszerelés után: Mechanika,körmök,felületek épek,lamellák kopottak,viszont a felületük szép. Spórolás... A rugók alá + 2mm alátét a rugópohár aljába. Eredmény: Kuplungcsúszás megszűnt, a kar érezhetően nagyobb ellenállással dolgozik. Motorozható lett valameddig..ez volt a kérés.

                      Komment


                        #12
                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Esetleg az új szett magasabb,s jobban előfeszíti a rugókat.
                        Szia!

                        Ez lehet, majd megmérem a régit és az újat is.

                        Üdv: Zoli

                        - - - Updated - - -

                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Régi parafa betétes szerintem már nincs hacsak valami vállalkozó szellemű nem készíti el újra. A gond Attila felvetésében lehet hisz a parafa sem rugózik, oly mértékben pláne nem mert akkor nem lehetne" állandósítani" a holtjátékot. A szokványos után állítás szükséges .
                        Szia !

                        Az után állítást próbáltam, de nem segített a probléma megoldásán, azaz nem lett könnyebb a kuplungerő.

                        Üdv: Zoli

                        Komment


                          #13
                          Ez lehet, majd megmérem a régit és az újat is.
                          Én már mindent mérek.Sokat vakaróztam utólag...meguntam. A méréseket leírom,ha bibi van utólag,gondolkodás következik.

                          Komment


                            #14
                            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Találtam egy szettet,féláron megválnék tőle. Esetleg más folyékony csere.
                            Köszi az ajánlatot (szilárdért -> folyékonyat, nem is rossz ). Azért még várnék vele, mert megpróbálnám először az új szettet valahogy jó munkára fogni. Most sajnos nem tudom próbálgatni, mert a motorkerékpár teljes felújításon esik át és csak a héten kezdem el a kevés szabadidőmben összeszerelni.

                            Komment


                              #15
                              Ok. Remélem apró hiba lesz,s meg tudod oldani.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X