Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szerszámok, fúrók, kalapácsok, ha tönkremennek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szervusztok!

    Mindig az volt az elvem szerszámok vásárlásakor,hogy vagy minőségit,vagy semmit.Olyan 25-30 éve még így is volt mert,ha vásárolt az ember mondjuk egy Gedore,Beta,Walter,Belzer szerszámot,abban biztos lehetett,hogy az minőségi és,ha bele van írva,öntve a W Germany,vagy Made in Italy,-akkor az ott is készült.

    Napjainkban már teljesen más a gyakorlat,a kihelyezett gyártásokkal és eladott licencekkel olyan márkákat és ott készítenek,ahol csak akarnak,-nem beszélve az átmatricázásról.

    Természetesen ma is készülnek pl. kisgépekben és egyéb szerszámokban,valóban minőségi termékek,mint pl. a FEIN,de azok már részemről megfizethetetlenek és talán a megvásárlásuk is értelmetlen lenne.

    A másik dolog a szerszámok szakszerű és kíméletes használata,amivel még a gyengébb minőségű szerszámokat is hosszú ideig lehet problémamentesen használni.A környezetemben sokszor hallom,hogy megkínálják a sarokköszörűket úgy,hogy már a hangján is hallani a túlterhelést.Sokszor látom jártamban-keltemben,munkaterületeken,hogy a szerszámok kisgépek,ledobva a földre,a porba,húzzák a földön a vezetékénél fogva,-semmi becsületük.

    Még aktív koromban,mindig azt mondtam a munkatársaimnak,-"munka közben mindenkor akad egy darab deszka,gumilap,hullámpapír,-ha nem használjátok a szerszámot arra tegyétek le",-nem sok foganatja volt.Arra azért mindig volt eszük,hogy a legjobb és szebb gépet használják,dobálják,vagy éppen kicseréljék az otthonról behozott gagyival.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      Mellékesen leírni se mertem, de megvettem az aldis oszlopos fúrót. Workzone.
      Mielőtt kapnám a hideget, elmondom, hogy 26ezerbe került és többet nem szántam a projektre. A drágábbaknak is kotyog a mozgatható tengelye az öntvényben. Használt, jó minőségű régi gyártmány kizárt, mivel nincs: utánfutóm a szállításra, egy köbméter szabad helyem a felállításra, három fázis az üzemeltetésre.
      Igen, beletenyereltem a kakiba, kotyog a tengelye és a furat nem egyenes, hanem elhúz. Még mindig jobb, mintha kézzel fúrom és a zártszelvényen átmenő furat merőleges helyett fél centivel arrébb ér ki az anyagból.
      Természetesen bánt a dolog, az ötlettáram az elmúlt éjszakákon feltöltve, úgyhogy a közeljövőben érkezik a "küszöböljük ki a pocsék állványos fúró kotyogását otthoni megoldásokkal" c. projektem.

      Érdekesség, hogy a fúró fém alkatrészei vastagon zsírpapírba csomagolva és lezsírozva érkeztek. Régi szovjet emlékek.

      Komment


        Napjainkban már teljesen más a gyakorlat,a kihelyezett gyártásokkal és eladott licencekkel olyan márkákat és ott készítenek,ahol csak akarnak,-nem beszélve az átmatricázásról.
        Egyet értek az egész cikkeddel!Sajnos ez a valóság!

        Komment


          Mielőtt kapnám a hideget, elmondom,
          Ifj koromban nekikezdtem egy oszlopos összerakásának. 3 db készült. A főnökeimnek, meg nekem.( Ők kitalálták, én meg legyártottam !) Egy gyárit koppintottunk le. Közben engem elvittek katonának, emiatt csak az enyém maradt félbe. Mindene megvan, csak össze kéne rakni. Marórás, köszörülés ,minden megvan. Nekem azóta van három oszlopos fúrom. Ezt már soha nem fogom összerakni. Ha van hozzá kedved hogy összepakold, kicsipénzé elviheted. Nem postázom, mert vagy 50 kiló !

          - - - Updated - - -

          Érdekesség, hogy a fúró fém alkatrészei vastagon zsírpapírba csomagolva és lezsírozva érkeztek.
          Ez azért van, mert mindent a hajón raknak össze ! Kifutnak Kínából egy száz tonna köracéllal, és lepakolják Európában a becsomagolt állványos fúrót. Vagy éppen biciklit, vagy kerti kapát. A sós tengeri levegőn, meg hamar megrozsdálna. Az ilyen, és hasonló okosságok miatt van Kína a világelsők között !

          Komment


            Ha van hozzá kedved hogy összepakold, kicsipénzé elviheted.
            Kedves ,,mirr-murr"..vagy Gyuri(ka)!
            Ha esetleg megadnád az árát és a ,,bokor28"-nak nem kellene!Én elhoznám!

            Komment


              Mir-mur, a projektekkel manapság úgy állok, hogy még a tűzoltásra sincs időm, mert első nagyon nagy megjelenik és elkéri a poroltót játszani. Csak lelkesítem magam napi rendszerességgel, hogy talán pár hónap múlva majd lesz. Egyszer arra járok felétek - szeretem Miskolcot - beköszönök és megnézzük a projektet.

              Komment


                Én nem tudok, és nem is akarok köztetek " igazságot " tenni !

                - - - Updated - - -

                Ha esetleg megadnád az árát és a
                Kicsipénzé !..........

                Komment


                  Kicsipénzé ! ...
                  Azé kicsit konkrétabban!Ha szégyenlős vagy akkor privátban!Ha nem esik valami csúszós akkor ha neked is jó a jövő hétvégén elhoznám!
                  U,I: Nem szoktam a levegőbe beszélni!Nekem csak egy ugrás Miskóc!!!Különben is ,,Suzukival" mennék nem ,,Sikulival"!Ja meg a címet is hogy megtaláljalak!........ha nem titkos!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2016 dec. 11, 14:56.

                  Komment


                    Évszázadok óta megfolytják a kezdeményező készséget aztán sírnak hogy hogy levagyunk maradva!!!
                    Nem is igaz!
                    Én emlékszem arra mikor a rendszerváltás után Derecske határában megépült a vályoggyár,egy focilabda alakú víztoronnyal,igaz náhány év alatt tönkre ment....szerintem a téglagyári jatt:magasabb volt az építészeknél!!!!!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én nem tudok, és nem is akarok köztetek " igazságot " tenni !
                      Vigye Apacsávó. Nekem már van egy, bőven elég.

                      Komment


                        jövő hétvégén elhoznám!
                        Jó-jó, csak 25 évnyi " jó lesz még valamire "címmel összegyűjtött szemetet kell előle elpakolnom !

                        Komment


                          Van egy nagyon jó érzés. Az elmúlt években sokszor átéltem. Amikor a "fullasztó és visszatartó" mennyiségű projektekből szimplán átmész a "sose lesz kész" mennyiségbe. Pár éve felforgatták és meglopták az egész háznyi projekthalmomat. Ez adott egy lökést és a maradékot kiszórtam. Nem kell sajnálni, maradt elég. Jobban elférek és nem nyomaszt.

                          Komment


                            jó lesz még valamire” címmel összegyűjtött szemetet kell előle elpakolnom !
                            Ez kezd érdekes lenni!
                            Ilyenkor előkerülnek azok,amit elfelejtett az ember és ilyenkor válik el:a gyűjtögető a logikától?!?
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              Ez azért van, mert mindent a hajón raknak össze ! Kifutnak Kínából egy száz tonna köracéllal, és lepakolják Európában a becsomagolt állványos fúrót. Vagy éppen biciklit, vagy kerti kapát.
                              A hajón??? Bezárják a kínait a konténerbe és ott szerel? Ha ezt tényleg így csinálnák, Kína már csődbe ment volna. Egyébként összesen három kínai hajózási cég van, de ahogy nézem ezek is logisztikai szolgáltatók. Igyekeznek minél több dobozt berakni egy adott helyre, ráadásul egy oda vissza út akár fél év is lehet, egy gyárnyi munkás szükségleteit hogyan fedezik egy ilyen úton? Vagy ez csak vicc volt és komolyan vettem?
                              Everything is better when you decide you don't care.

                              Komment


                                UK
                                A hajón??? Bezárják a kínait a konténerbe és ott szerel? Ha ezt tényleg így csinálnák, Kína már csődbe ment volna.
                                Két műszakban dolgoznak. A nappalosok reggeltől estig dolgoznak, majd éjjel az evezők mellett aktívan pihennek. Az éjjeli műszak nappal evez. Így nincs szükség hajómotorokra, olajtartályokra, és persze ágyakra sem. Nagyon hatékony, és környezetkímélő! Miért menne csődbe Kína ezek után???...És mindent megmagyaráz a minőséget illetően is...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X