Csapágyperselyben megforgó golyóscsapágyat hogyan lehet maradásra bírni?
A persely valami vasféle.
Epoxival beragasztottam, idővel kiforgott.
Nagy ötletem, hogy a csapágy külsejét keresztirányban bevagdosom flexxel, legyen mibe kapaszkodnia a ragasztónak. Nikkelezésre nem nagyon tapad.
Nem mellékesen 10 év körüli legolcsóbb tesco körfűrész. Elpusztíthatatlan. Vágtam már vele téglától a fémen át mindent. Vasalattal teli ablakkeretnél nem kell gondolkodni, hol a fém.
- - - Updated - - -

Ezt a projektet is befejeztem. Próbáltam nyolcas csavar végére epoxi cseppet önteni. Az első mintát leejtettem, szilánkosra törött. A második menet el se jutott a gépig, a gyerek megkaparintotta és némi dobolással összetörte az epoxit. Próbáltam abs cseppet önteni a végére. Légbuborékos lett és kiesett. Próbáltam műanyag rudat illeszteni egy furatba, nem találtam megfelelőt. Aztán beugrott a szikra. Popszegecs szárát kiszedtem és az alu szegecset illesztettem egy megfúrt végű csavarba. Az alu szorítja a henger bemart részét.
Utána még szentségeltem egy kört, mert a marás se síkban van, ezért ha az elején megszorítom, lejjebb engedve a közepén már kotyog. Aztán sok zsír és néhány le-fel húzkodás után beállt. Mondhatni az én szintemen megfelelő.
Következő műsor az lesz, amikor ez a csavar az öntvényből kirágja azt a három-négy fordulatnyi menetet, amit neki szántak.
A persely valami vasféle.
Epoxival beragasztottam, idővel kiforgott.
Nagy ötletem, hogy a csapágy külsejét keresztirányban bevagdosom flexxel, legyen mibe kapaszkodnia a ragasztónak. Nikkelezésre nem nagyon tapad.
Nem mellékesen 10 év körüli legolcsóbb tesco körfűrész. Elpusztíthatatlan. Vágtam már vele téglától a fémen át mindent. Vasalattal teli ablakkeretnél nem kell gondolkodni, hol a fém.
- - - Updated - - -
Ezt a projektet is befejeztem. Próbáltam nyolcas csavar végére epoxi cseppet önteni. Az első mintát leejtettem, szilánkosra törött. A második menet el se jutott a gépig, a gyerek megkaparintotta és némi dobolással összetörte az epoxit. Próbáltam abs cseppet önteni a végére. Légbuborékos lett és kiesett. Próbáltam műanyag rudat illeszteni egy furatba, nem találtam megfelelőt. Aztán beugrott a szikra. Popszegecs szárát kiszedtem és az alu szegecset illesztettem egy megfúrt végű csavarba. Az alu szorítja a henger bemart részét.
Utána még szentségeltem egy kört, mert a marás se síkban van, ezért ha az elején megszorítom, lejjebb engedve a közepén már kotyog. Aztán sok zsír és néhány le-fel húzkodás után beállt. Mondhatni az én szintemen megfelelő.
Következő műsor az lesz, amikor ez a csavar az öntvényből kirágja azt a három-négy fordulatnyi menetet, amit neki szántak.
nem szoktak a csapágyai kimozdulni!

(részletek itt: youtube.com/watch?v=DVXPGj0Pjyc [hiába akartam csak linknek akkor is videó lett belőle]).
Az biza nem ártana!!!
Javaslat:Szabolcsi módon!(Vagy meg szegelni!Vagy megdrótozni!)
A meglepetések akkor érték , amikor szinte minden mérés alkalmával más értéket mutatott az új szerzemény , ugyanazon mérési pontok esetén . Ez a pontatlanság még hatványozottabban jelentkezett kapacitás mérés esetén. Rá kellett ébredjen ezek után , hogy igaz a régi mondás , "az olcsó az igazán drága" .... - én pedig felküldettem a rossz műszereket Budapestre javíttatni, kalibráltatni amiket pár hét után vissza is kaptam működő képesen . Igaz hogy kb tízszer annyiba került a dolog mint egy "óccsó" műszer , de ezek legalább most már használhatók .
Mondjuk ez tényleg a "gányolás" kategória, mert egy kikopott, megtökösödött csapágyfészekbe úgysem tudod úgy visszatenni a csapágyat, hogy az központos legyen.
Komment