Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Festés ecsettel. Használható?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Festés ecsettel. Használható?

    Sziasztok!

    Lehet, nagyon hülyeség ilyet kérdezni, de manapság használ még valaki ecsetet motorkerékpár, autó stb. festéséhez, fényezéséhez?

    Hallottam, hogy régen festettek ecsettel járműveket(talán dukkózásnak hívják a kézi ecsetelést?) és az jutott eszembe, mi lenne ha ecsetet használnék?

    Tudom, hogy nagyon elvetemült ötletnek tűnik, mert gondolom már mindenki kompresszoros fújással, pisztollyal dolgozik. Tehát az ecsetelés teljesen elvetendő ötlet, vagy megfelelő kézügyességgel, ecsettel használható felújítási fogás lenne?

    Technikailag mi a különbség a két eljárás között? Ilyenre lennék kíváncsi, hogy az ecsettel az elérhető festékvékonyság mondjuk X mm, fújással Y mm...stb. Vagy az ecset csíkoz, a szórás nem. Szórással a nehezen elérhető helyekre is belehet fújni, ecsettel nem...

    Engem egyébként nem zavarna, ha kicsit csíkos lenne a festés, mert látszana a kézi munka, de lehet, hogy csíkmentesen is lehet festeni ecsettel?

    Még az jutott most eszembe zárszóként, hogy festenek kézzel, vagyis csíkoznak motorkerékpár sárvédőket, stb., tehát használnak manapság is ecsetet, de teljes felületre is alkalmazható lenne az ecset? Őszintén azért foglalkoztat ez a kérdés, mert nem szeretek fújni, az ecset valahogy jobban kezemre áll

    Üdv. Gyula
    wsievers és supermax kedvelte ezt.

    #2
    Akkoriban alap volt a nitrófesték ,és az ecsettel történő festést sok-sok csiszolás és polírozás követte. Amúgy pl. a Ford T-modelt mártották, tehát egy jó nagy festékes kádba leengedték, majd kiemelték és a felesleg lefolyt, e miatt nem is egyforma vastag ezeken a bevonat, az autó a tetején vékonyabb. Én próbáltam a Nyiprónál ecsettel valami elfogadható felületet létrehozni, de nem igazán sikerült jól...igy én is maradtam a szórásnál.

    Egy minőségi borzszőr ecset pedig amúgy sem olcsó dolog...egy olcsóbb meg úgyis hullajtja a szőrét, meg amúgyis durva ilyen munkához. Valamikor viszont Csepelen alkalmaztam apróbb alkatrészek festéséhez...
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 aug. 07, 19:55.
    DCS kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Rákeresve interneten hihetetlen mennyi fajta állatszőrből készítenek ecseteket... 2-3-4 ezer forintot még rá is szánnék, mert azért szerintem egy-két motorhoz is bőven elégnek kell lenni egy ilyen ecsetnek, ha az ember mindig jól kimossa munka után és nem hagyja összeszáradni.
      Az jutott még eszembe, hogy egy motorkerékpárnál nincsenek olyan nagy összefüggő felületek, kivéve a sárvédőket, tehát ebből a szempontból alkalmazható lenne, mondjuk a vázhoz és apró alkatrészekhez, ahogy fentebb is írta wsievers, de akár sárvédőkhöz is.

      Fontos dolog jutott eszembe erről a T-modellről, amit fentebb elfelejtettem megkérdezni. Az 1930-as évekbeli német motorokat már szórták? Különösképpen a Zündapp K-sorozat érdekelne, mert erről nincsen információm. Kb. hányas évektől használtak szórást? Nyilván ez időben és helyileg, gyáranként változhatott. A T-modell gyártási időszaka 1908-1927. Végig mártották őket?, mert Wikipédiában azt írják, hogy több országban is gyártották a T-modellt...

      Üdv. Gyula
      Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 aug. 07, 20:31.
      KOMAXMISKA kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 aug. 07, 21:32.
        KOMAXMISKA, UK és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Kedves Gyula!

          Egy embernek sok álma lehet,-mint pl. a repülés,-sokan megpróbálták és a kezdeti időszakban keveseknek sikerült.A legenda szerint, Ikarosz viasszal bevont, karokra erősített szárnyairól,a nap hőjétől leolvadt a viasz és egyszerűen lepottyant.Áldozata mégsem volt hiábavaló,hisz azóta az ember ,már kilépett a világűrbe.Miért is írtam én a fentieket?......,-.Egy ember azt mondta egyszer-,ha repülni akarsz,próbálj sas lenni,mert ha nem sikerül,-szúnyog még akkor is lehetsz és az is repül.A szúnyog zümmögött,röpdösött,rászállt egy tehén tomporára,-az meg a farkával agyoncsapta.A sas ugyanakkor magasan szárnyalt,vidáman vadászott és élt, amíg meg nem halt,a sas élet végső korhatárán.Az embereknek sok célja lehet,ennek a kis közösségnek akik itt böködjük a billentyűt pl. az,hogy öreg járműveket próbáljunk életre kelteni és "gyári állapotba" visszaállítani.A fenti törekvés egy bizonyos maximalizmust kíván,-tehát "sas"akarj lenni,mert ha nem sikerül " szúnyog" még akkor is lehetsz,-természetesen képletesen!

          A dukkó,mindig is festékszórással készített fényezést jelent,megelőző alapozással,-késtapasszal,-csiszolással,-szórógittel,-csiszolással,majd az egy- két rétegű színre fújt "fedő" festéssel és annak polírozásával.Az idők folyamán a felhasznált alapanyagok kémiai összetevője sokat változott.de a festés technológiája a fentiek szerint megmaradt.Valaha a csíkozást kézzel végezték,határozott kezű öreg"rókák",mutató és hüvelykújuk közé fogott,néhány pár valamilyen, minden ecset formátumot nélkülöző "csíkozó ecsetnek" nevezett szőrszállal,kisujjukat feltámasztván a csíkozandó munkadarabra igen határozott mozdulatokkal és csodás eredménnyel.
          A fentiek nem jelentik azt,hogy pl. egy Csepel tankját,vagy akármijét nem lehet leecsetelni,de célszerűbb "végszükség" esetén és csak is akkor,az ecsettel festést a stenderre korlátozni.

          Üdvözlettel:Che
          DCS kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Kedves Che és többiek!

            Most már értem, hogy nem érdemes ecsettel festeni régi járműveket. Akinek esetleg ellenkező véleménye van, szívesen meghallgatnám, de gondolom nem lesz ilyen a fentieket olvasva.

            Még az érdekelne tényleg nagyon!, hogy ugye mi törekszünk a maximalizmusra a felújításnál, hogy minden a lehető legnagyobb mértékben eredeti gyári állapotúra sikeredjen, de melyik évtől dolgoznak a motorkerékpároknál szórással? Tehát egy 1910-es 20-as évjáratú motorkerékpárnál, vagy esetleg még idősebbeknél hogyan dolgoztak a gyárban? Már akkor is volt szóró berendezés?, vagy ahogy fentebb wsievers írta, mártottak is járműveket. Továbbá, ha törekszünk a maximalizmusra(persze nem a mártásra gondolok, mert jó sok festék kellene egy vázhoz), akkor esetlegesen gyárilag ecsettel kent járművet miért ne újíthatnánk fel kézi ecseteléssel megfelelő ügyességgel, szerszámmal? Persze nem korszerű és nem annyira minőségi megoldás... Erről az jut eszembe, hogy sokan felpolírozzák az alumínium blokkot, meg az összes alu alkatrészt, persze gyárilag soha nem políroztak, akkor hol van a gyárira visszaállítás... Na mindegy ez nem jó példa, csak az érdekelne, hogy tud-e valaki ecsettel festett járművekről a régmúltban, amiket biztosan nem szórtak???

            Üdv. Gyula
            Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 aug. 08, 08:20.
            zsíráf és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Azért ne gondoljátok, hogy ecsettel nem lehet szép fényezést elérni, csak mérlegelni kell, hogy a befektetett munka, idő és anyag megéri-e?!
              A technológia a következő: Veszünk egy jóminőségű 2K-s festéket, bekeverjük és a száradási idő betartásával 2-3 soron jó vastagon bekenjük a kérdéses alkatrészt. Ezután 600-tól kezdve 2000-ig felcsiszoljuk vizesen. Végül géppel jó minőségű pasztával felpolírozzúk. Az eredmény, ha nem políroztuk el teljesen a festéket és megfelelően aládolgoztunk, tükörsíma felület lessz!

              Ezt a "bolond Amerikaiak" találták ki és alkalmazták autókon jó erdménnyel!
              KOMAXMISKA, és 9 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Pont ezt akartam én is...Amit biztosan ecsettel festettek azok az oldschool hot rodok, lead sledek, és ugye a pinstripping is ecsettel,kézzel készül tipikusan régi besűrűsödött festékeket használtak erre a célra. De ezek ugyebár nem a tipikus gyári kivitelek.Ahol talán megengedett az ecsettel való festés restaurálás gyaránt azok a stabilmotorok és esetlegesen a katonai járművek(különösen, ha frontfestésről,kamuflázsról van szó, de a németeknél pl. az alapszinek szórtak voltak a harcjárműveken is)A Ford T modell mártásos festését valameik Veteránban olvastam annó, próbáltam előkeresni, de eddig nem leltem.
                Erről az jut eszembe, hogy sokan felpolírozzák az alumínium blokkot, meg az összes alu alkatrészt, persze gyárilag soha nem políroztak, akkor hol van a gyárira visszaállítás...
                -ott a pont Ez alapján el lehet mondani hogy pl. egyetlen Pannónia vagy Csepel se néz ki úgy a restauráltak közzül, mint amikor a gyárból kijött(egykomponensű festék,matt galvánozás,nem homokszórt alu,hanem esetlegesen öntési hibás sorjás felület, jobb esetben enyhén polírozva itt-ott)...



                Azt pedig biztosra veheted, hogy a Zündappnál a 30-as években már szórt festés volt...a németek elől jártak mindígis az ilyen dolgokban...viszont a csikozás szigorúan kézi!!!



                Ha meg a k800 ról van szó akkor dunkelgelb vagy panzergrau , a matt festéket úgyis könnyebb szépen szórni, és megúszod a krómozás árát is, ral szinkódokat tudok mondani ha kell, de bármelik makettes fórumon megtalálod a színek ral kódját
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Szevasztok.Nem rég festettem ecsettel kisebb alkatrészeket.Szerintem jó lett.Azt hiszem,az a titka,hogy nem húzni kell az ecsetet,hanem "pöttyözni".Sima,egyenletes felület lett az eredmény.Rég óta próbálok feltenni képeket,csak nem jó a kábelem.Ha kiküszöbölöm a hibát,mutatom az eddigi próbálkozásaim eredményét.Amúgy ecsettel inkább csak kis felületet érdemes festeni.Egyrészt,mert leszakad a kezed,mire lefestesz egy komplett motort,meg az idő,mire elkészül,és nagy felületen nem lesz olyan szép,mint festékszóróval.Szerintem.

                  Komment


                    #10
                    matyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sima,egyenletes felület lett az eredmény.
                    gondolom nem volt nagyon "sűrű" a festék, azért is tudott szépen elterülni?!

                    Komment


                      #11
                      Kevés higítással jobb,mert akkor nem fog folyni.Ha végre le tudom cserélni azt a nyavajás adatkábelt,teszek fel videót.A festéken is sok múlik,én most Trinát-ot használtam.Jó a takarása,jól terül,benzin álló(lefújtam egy kis üzemanyagtankot,hogy legyen valami kinézete,lassan 1 éve folyt rá benzin,meg se kezdte.)Jó a fénye is.Nincs még pinstrip ecsetem,az még drága mulatság nekem,sima festő ecsettel dolgozom.2-3as vastagsággal.Próbálkozni kell,sablont is lehet használni.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: matyi; 2012 aug. 29, 07:01.

                      Komment


                        #12
                        Sziasztok!

                        Én egy 70-80- as évekbeli Trausnitz kerékpárt festettem le ecsettel tavaly. Először csináltam, ahhoz képest egész jó lett. Kromofág+ drótkoronggal eltávolítottam a festéket. Ezután barna színű alapozóval 2-szer átkentem. Mikor megszáradt, átnéztem, hogy hol folyt meg, ott vizes csiszpapírral átcsiszoltam teljesen simára. Ezután Trinát magasfényű zománccal kentem át 2 rétegben. Sehol egy megfolyás. Ecsetet a művészellátóban vettem Pesten.

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok!

                          Nekem a benzintankon kéne egy tenyérnyi felületet újrafesteni. A színt azt ki tudom kevertetni. Szerencsére a tanknak (CZ 350) az alsó része rozsdásodott, így nem lenne feltűnő az ecsetelés sem. Van kézi Airbrusch pisztolyom is. A szórást, vagy a kézi pöttyözést javasoljátok? A villogók házát korábban már festettem ecsettel. Akkor sima fekete neolux sprayt használtam. Azt fújtam ki egy kis pohárba és úgy ecseteltem. nekem is a pöttyözés jött be akkor.

                          Komment


                            #14
                            Ívtörésnél kitakarva, lemaszkolva akár fújhatod is, ha van kikevert festéked.

                            Komment


                              #15
                              korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ívtörésnél kitakarva, lemaszkolva akár fújhatod is, ha van kikevert festéked.
                              Tudok festéket kevertetni, és azt hiszem, hogy ezt is fogom csinálni. A többi festett alkatrész annyira jó állapotban van, hogy sajnálnám átfestetni. Köszönöm a megerősítő válaszodat.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X