Közlemény

Collapse
No announcement yet.

K55 avagy az "orosz csoda"

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem a modiknak is tetszeni fog. On: Gratulálok jól haladsz! A restaurációs varázslötyiről egy recept jól jönne.. A festegetéssel kapcsolatban: ha odáig jutsz.. átugrasz és megbeszéljük... van egy alkimista Kécskén, jó anyagokat jó szinekben keverget.
    Okés, előre is köszönöm Atti

    Komment


      #17
      ezt (sem) nem hagyhattam az enyészetnek :-D Kicsit rozsdi, de teljesen egyben lévőnek tűnik, egy barátommal hozattam el, így még nem láttam. A leszakított tartó a hátulján kísértetiesen emlékeztet a K55 villaszárán lévőre. Aztán mondta az eladó hogy valami s..r teleszkópon volt, de egyszerűbb volt letörni róla mint a csavart oldani.. a telőt meg már eldobta. Azért kíváncsi lennék fénykorában mit tudott mutatni egy ilyen kis spedo oda a telóra felfüggesztve, szerintem rázkódott mint a fene..


      Click image for larger version  Name:	IMG-1362c4c9d6de59e680c3c1dcc6094c9f-V.jpg Views:	0 Size:	33.6 KB ID:	221235Click image for larger version  Name:	IMG-f103ab9935b1f614bd0460e90998d0ae-V.jpg Views:	0 Size:	57.3 KB ID:	221236Click image for larger version  Name:	IMG-9e6768f320818118fae018b15004c48e-V.jpg Views:	0 Size:	31.4 KB ID:	221237
      Utoljára szerkesztve a következő által: ritt74; 2020 jan. 14, 15:18.

      Komment


        #18
        ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Azért kíváncsi lennék fénykorában mit tudott mutatni egy ilyen kis spedo oda a telóra felfüggesztve, szerintem rázkódott mint a fene..
        Miért rázkódott volna jobban mint a lámpafejben? Mindkettő a teleszkóp rugózott részén helyezkedik el.

        Komment


          #19
          Ebbe azé beleálltál rendesen... Láttam pár motort már.. s csak a látványért,hangért képes voltam határokat is átlépni. (régebben) Bevallom: működőképes K55 motort még nem láttam. Elhiszem hogy van.. mert a számok alapján megtekerte km órát.. Szeretnék... ezzel az élménnyel is "gazdagabb" lenni. No.. mikor indítod!?

          Komment


            #20
            Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ebbe azé beleálltál rendesen... Láttam pár motort már.. s csak a látványért,hangért képes voltam határokat is átlépni. (régebben) Bevallom: működőképes K55 motort még nem láttam. Elhiszem hogy van.. mert a számok alapján megtekerte km órát.. Szeretnék... ezzel az élménnyel is "gazdagabb" lenni. No.. mikor indítod!?
            Szia hát remélem őszre teker..menne előbb is, de hát más meló is van, meg ugye az kérdés hogy minden passzolni fog-e pl a gyújtásnál. Igen beleálltam, mert felvillanyozott hogy sok év után végre újra veteránozhatok Szerintem annyira nem lehetett rossz motor, a DKW Rt 125 is strapa gép volt, ez annak a koppintása. Eléggé "fakocka egyszerűségű" szerkezet, két ütem, szóval nem sok minden van ami szar lehet rajta, ebben hasonlatos lehet az MZ Rt is. Az úttartását szidják.. nem tudom szerintem nem lehet rosszabb mint bármelyik vezetett bakteleszkópos gépé ebben az időben. Egy biztos akivel beszéltem és már pöfögött ilyennel annak tetszett.. én pedig remélem lassan kipróbálhatom

            Komment


              #21
              ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              meg ugye az kérdés hogy minden passzolni fog-e pl a gyújtásnál.
              Szerintem jó gumikkal, illesztett futóművel nem lesz rossz a vezethetősége. Az alapok jók,a kis ccm-hez képest élménymotor lehet. Szerintem fő probléma a saját elektromos rendszer.. valószínűnek tartom ezeket a motorokat az akku gyujtás (töltés) hibája miatt állították sarokba még a széthasználódás előtt... ami persze szerencse veterános szemszögből. Gyujtásproblémára: Nézz szét elektromos gyujtás veterán motorra topicban. Ha mérni kell befér-e........ akkor van nálam pár db minta.

              Komment


                #22
                Na ma átmostam a teljes vázat Brigéciollal.. meglepően sok szín megmaradt, ez egyre jobban arra sarkall, hogy meghagyjam az eredeti "traktorkéket" A csíkozások viszont csak nyomelemeikben látszanak, ezen gondolkodom érdemes lesz-e újrahúzni vagy inkább érintetlenül hagyjam. Sajnos az évtizedes szmötyi a blokk alatti vázrészről.. hát nem annyira akar lejönni, kapargatni nem merem, ugyanígy a sztenderről sem A hátsó sárvédő korabeli hegesztett javítása is odatett a színnek.. Mi a véleményetek, érdemes meghagyni a színt, vagy felejtős?
                Click image for larger version

Name:	IMG_20200112_142741.jpg
Views:	233
Size:	94.4 KB
ID:	221277Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_115303.jpg
Views:	232
Size:	68.3 KB
ID:	221278Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_115125.jpg
Views:	230
Size:	147.1 KB
ID:	221279Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_115135.jpg
Views:	232
Size:	148.5 KB
ID:	221280Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_115158.jpg
Views:	226
Size:	151.3 KB
ID:	221281

                Komment


                  #23
                  A kapcsolódobozról és a biluxról is lekerült az évtizedes szmötyi, most szárad, bízom benne hogy működik..amúgy minden gyári rajta, a színek alapján még a levett kábelek is..1957 03. havi..

                  Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_140159.jpg
Views:	230
Size:	31.5 KB
ID:	221284Click image for larger version

Name:	IMG_20200112_143039.jpg
Views:	221
Size:	37.9 KB
ID:	221285Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_134455.jpg
Views:	230
Size:	50.8 KB
ID:	221286Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_140225.jpg
Views:	233
Size:	34.5 KB
ID:	221287

                  Komment


                    #24
                    ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    amúgy minden gyári rajta, a színek alapján még a levett kábelek is..1957 03. havi..
                    Szerintem tedd üzemkésszé,konzerváld le és őrizd tovább,ahogy te örülsz,hogy mennyi minden eredeti,ugyanúgy örül majd az unokád,ha tudja értékelni .A felujítottból sok van egy legyen a sokból.?
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #25
                      Gondos ember volt a régi tulaj.. ma végre sikerült kinyitnom a szerszámosdobozt.. és egy igazi kincsre leltem, a pumpa hátsó tartójára. Na ezaz az alkatrész amely az első ülés vagy lánccserénél elveszett anno. Itt pedig ott figyelt a doboz aljában

                      Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_155302.jpg
Views:	232
Size:	37.3 KB
ID:	221291Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_155325.jpg
Views:	209
Size:	29.0 KB
ID:	221292Click image for larger version

Name:	IMG_20200116_160139.jpg
Views:	212
Size:	31.5 KB
ID:	221293

                      Komment


                        #26
                        Ja.. érdemes elgondolkodni. A jobbikat meghagyni.. a gyengébbet felújítani.

                        Komment


                          #27
                          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ja.. érdemes elgondolkodni. A jobbikat meghagyni.. a gyengébbet felújítani.
                          uppsz ezt most nem értem Atti

                          Komment


                            #28
                            Szervusz Ritt!

                            Ahogy értelmezem az általad leírtakból és feltett képekből,hogy már annyi K55 gyűlt össze nálad,hogy az két motort is kiad.Atti,mint én is arra gondolhatott,hogy az igen jó állapotú kéket tartsd meg az eredeti festéssel és úgy tedd működőképessé.A többi jelenleg donornak tartott rosszabb külcsínű motorokból,pedig az elképzelésed szerint restaurálj egy másikat,ha akarsz.

                            Komment


                              #29
                              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szervusz Ritt!

                              Ahogy értelmezem az általad leírtakból és feltett képekből,hogy már annyi K55 gyűlt össze nálad,hogy az két motort is kiad.Atti,mint én is arra gondolhatott,hogy az igen jó állapotú kéket tartsd meg az eredeti festéssel és úgy tedd működőképessé.A többi jelenleg donornak tartott rosszabb külcsínű motorokból,pedig az elképzelésed szerint restaurálj egy másikat,ha akarsz.
                              Ohh de tök vagyok, így már értem...igen az alap ez a motor lesz, mert ebben stimmelnek az azonosítók, és még egy szerencsétlen próbát teszek "úgymond" méltányossági alapon megpróbálok műszaki lapot kikérni Tudom tudom, ne is mondjátok ki.. de megpróbálom.. Igazából van egy másik váz (rosszabb állapotú is) és most már sok alkatrész amiből tényleg lassan két motor is kitellik, de még így is vannak olyan kurrens darabok amik nincsenek meg.. pl gyújtástartó, láncvédő a sebváltómutató bővítménnyel..ma például egy komplett első féklap mellett, benzincsapot és 3 vagy négy eredeti szerszámot (Zsírzó, 1 db kulcs, és egy láncszembontó) is sikerült pár ezer forintért egy korrekt veterános sráctól venni. A kilométerórákkal szerencsém volt, több is van, bár csak egy darab "működik" egyelőre.

                              Komment


                                #30
                                Józsi bátyám pontosabban megfogalmazta.. De a számok törvényére én nem gondoltam. Remélem sikerül.. ha nem... akkor személyes okoskodás.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X