Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kocka EAN 340/1000 eszterga felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Lóg a levegőben.......7-ik hó végén szokott lenni
    Kopasz 1 kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #92
      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Lóg a levegőben.......7-ik hó végén szokott lenni
      Ez jónak tűnik, 8. hóban szoktunk menni nyaralni.
      mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        #93
        Felújítás folytatódik!
        Rengeteg időt elvont a lakatszekrény.
        Új tengely kellett illetve egyengetni is
        ​​​​is muszáj volt. Bronzperselyek készítése festés.stbstb,stb.....
        pasetta, Kopasz 1 és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #94
          Alapvetően azt gondolom, hogy 1méter 8-as,1méter 6-os és 1meter 5-ös reteszanyaggal egy EAN-on csodát lehet művelni!))
          pasetta, mátéapu és Kopasz 1 kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            Helótok. a hátsó váltótengely retesznek mik a méretei mert az enyémben is el van sajnos törve.
            Kopasz 1 kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              kardusz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              a hátsó váltótengely retesznek mik a méretei mert az enyémben is el van sajnos törve.
              Ezt így nehéz megmondani, csak találgatni lehet.
              Amint a képen látom, kiveszed a tengelyt.
              Ekkor már meg lehet mérni.
              De! Mérd meg a fészket is, mert lehet, hogy azért tört el, mert a fészek teteje már túl ki van kopva.
              Ha "egyreteszes", akkor a kikopott retesszel szemben újat kell marni a tengelyben, és ehhez készíted a reteszt.
              Általában ezek kétreteszesek, egymással szemben a tengelyben.
              Ilyenkor vagy új tengelyt készítesz, vagy felmarod reteszhorony szélességet a meglévő mélységben a kikopásnak megfelelően, vagy egy mérettel nagyobbra, ha elbírja a tengely.
              Ha szélesebbre marod a reteszhornyot, akkor lépcsősreteszt kell marógépen készítened amilyen hosszú a reteszhorony.

              Leskiccelnéd és elküldenéd nekem a tengely rajzát beméretezve?
              Ha esetleg a felújítás során van más rajzod is, azt is szívesen veszem ha elküldöd.
              Előre is köszönöm!
              Utoljára szerkesztve a következő által: Kopasz 1; 2022 jún. 29, 12:00.
              Titus és movisz kedvelte ezt.

              Komment


                #97
                Sziasztok!

                Lenne egy kérdésem a kocka EAN főorsó olajozásról.
                Mivel úgy vettem észre, hogy a főorsó-ház fedelére némely sebességben elég kevés olaj verődik föl, ezért beépítettem egy szolenoid szivattyút a gépbe, ami a két olajozó lyukba csorgatja az olajat. Ezen kívül kell még valamit módosítani, hogy ez a többlet olaj eljusson oda, ahova kell, vagy más dolgom nincsen? Nem nagyon ismerem a főorsó csapágyazás részletes fölépítését.

                Köszi!

                Komment


                  #98
                  Ezek szerint a főorsót ellátod rendesen,ha van lehetőség jót tesz minden olajszint feletti csapágynak ,fogaskeréknek a bőséges olajzás.Igy már jobban kell gondoskodnod az olaj "bent tartásáról is :tömítésekkel simeringel vagy labirint horonnyal,gyűrűvel....
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2022 okt. 24, 07:00.
                  movisz kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #99
                    Akkor a tervező jól megcsinálta a gépet, mert olaj szivárgás nincsen a főorsónál.
                    movisz, pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      Üdv!

                      Aktív kikapcsolódásként csináltam az öreg EAN-ra egy "digitális nóniuszt" a kereszt szánra. Kapott egy enkódert az orsó, aminek a jelét egy mikrokontroller földolgozza és század milliméteres pontossággal megjeleníti az átmérőt. Kényelmes és pontos (ha a kés középen van). A dobozon lévő kézi enkóderrel lehet beállítani a pontos méretet, vagy nullázni.
                      Jó dolog, de kis átmérőknél, ha nincsen középen a kés, rendesen át tud verni.
                      Kopasz 1, Jankó51 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        mateatek eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        egy "digitális nóniuszt" a kereszt szánra. Kapott egy enkódert az orsó, aminek a jelét egy mikrokontroller földolgozza és
                        Nálam eszterga ügyben teljes a sötétség, de ez most olyannyira magas, hogy nyomnom kellett egy tecciket

                        Komment


                          mateatek eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          "digitális nóniuszt"
                          Az a gond a digitálissal"nem látom belül"a vonásokat és a mikrométer osztásait szinte érzem,de mikor digitálisan veszek méretet a számokat vissza kell osztani vonásokra körökre,hogy értsem ez lelassit.... Magyarul,ha ránézek a tolómérőre és tudom a kész méretet,már tudom milyen fogásokkal megyek a mérethez és nem gondolok többé a méretre,csak az eltérésekre koncentrálok úgy 0,05-századon belülre attól a gépem sem pontosabb, és korrigálom mig készen nem lesz.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X