Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogó elektromosság veteránra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Mind a két oldalon kb egyformán kell kilógnia a tengelynek?

    Komment


      #92
      nem - de legalább 50-50 mm az egészséges . viszont azt nem mondam -de jó ha szép tiszta kerek a külső felülete , mert ott lesz meghajtva lapos szíjjal

      Komment


        #93
        Az én lendkerekemnél a külső felület ugyan szépen fut de mivel külső jeladós a picike, ezért van egy hogyismondjam csík alakú kitüremkedés rátéve a jeladó tekercsnek. E mellett van olyan felület amin nincs úgymond hiba de ez csak kb fele az egész lendkerék szélességének. Nagyjából 25-30 mm. Nem tudom ez elég lenne-e így?

        Komment


          #94
          Azt viszont még nem hogy min kell a centírozást csinálni? Milyen berendezés kell hozzá?
          Két csúcs közt(vagy prizmákon), forgatva, amíg minden pozícióban megáll, és nem mozdul meg. De ez csak statikus kiegyensúlyozás.
          sinter és dkari kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #95
            Két csúcs közt (vagy prizmákon), forgatva, amíg minden pozícióban megáll, és nem mozdul meg. De ez csak statikus kiegyensúlyozás.

            Köszönöm! Bevallom erre gondoltam, csak nem tűnt elég "gépészetinek".

            Komment


              #96
              Segítség! Elakadtam a töltéssel kapcsolatban. A gép indul szépen jár rendesen, úgyhogy bíbelődtem a töltéssel kicsit de van egy kis gondom vele:
              A Jogban eredetileg ha jól néztem a rajzot a generátorból kijövő szabályzatlan feszre van kötve a világítás állandóra. Erre ráakasztottam egy 55W-os halogént, ez így kb jó mert ezt nem üti ki, bár elég jó fényes. A fesszabályzó utáni szabályzott feszültség viszont ha rajta van az akksi akkor fordulaton fel megy 15,5V-ra ha ráteszek egy 21W-os izzót terhelésnek még akkor is sok. Nem tudom mit hagytam ki. Az autómata szívató is állandó áramot vesz fel de nem tudom mennyit. Úgy hallottam van némelyik motorban egy terhelő ellenállás is, nem tudom nem kellene e ez nekem.
              Azon is gondolkodtam mi lenne ha nem lenne benne akksi, de nem tudom ez nem okoz-e kárt, mondjuk a tekercseknek.
              Ezzel megakadtam úgyhogy aki a témát vágja nagyon jó lenne ha adna néhány jótanácsot mert én úgy is mondhatnám ez ügyben eléggé háttal ülök a moziban.

              Komment


                #97
                sinter kedvelte ezt.

                Komment


                  #98
                  Segítség! Elakadtam a töltéssel kapcsolatban. A gép indul szépen jár rendesen, úgyhogy bíbelődtem a töltéssel kicsit de van egy kis gondom vele:
                  A Jogban eredetileg ha jól néztem a rajzot a generátorból kijövő szabályzatlan feszre van kötve a világítás állandóra. Erre ráakasztottam egy 55W-os halogént, ez így kb jó mert ezt nem üti ki, bár elég jó fényes. A fesszabályzó utáni szabályzott feszültség viszont ha rajta van az akksi akkor fordulaton fel megy 15,5V-ra ha ráteszek egy 21W-os izzót terhelésnek még akkor is sok. Nem tudom mit hagytam ki. Az autómata szívató is állandó áramot vesz fel de nem tudom mennyit. Úgy hallottam van némelyik motorban egy terhelő ellenállás is, nem tudom nem kellene e ez nekem.
                  Azon is gondolkodtam mi lenne ha nem lenne benne akksi, de nem tudom ez nem okoz-e kárt, mondjuk a tekercseknek.
                  Ezzel megakadtam úgyhogy aki a témát vágja nagyon jó lenne ha adna néhány jótanácsot mert én úgy is mondhatnám ez ügyben eléggé háttal ülök a moziban.

                  Sajnos nem tudok már fényképeket csinálni mert nincs meg az Mz amire yog gyújtást raktam.

                  Nekem a fesszabályzó ha a bordás része szemben van veled balról jobbra így volt kötve.


                  1. Sárga-piros ez össze van kötve az alaplapról jövő sárga-pirpssal
                  2. Fekete ez a negatív megy az akkura, vázra stb
                  3. Fehér ez össze van kötve az alaplapról jövő fehérrel
                  4. piros ez a pozitív megy az akkura, gyújtáskapcsolóra

                  Csinálok egy fényképet arról ami nekem van bekötési rajzom, csak kell elemet vennem mert a gépbe lemerült, a telefonom meg már nem bír fotózni

                  Na sikerült:

                  Click image for larger version

Name:	P1050417.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	141320
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2014 okt. 06, 09:52.
                  sinter kedvelte ezt.

                  Komment


                    #99
                    Fesszabályzó új és ehhez való, akksi jó mert az utcai motoromból vettem ki, és ha jól nézem bekötve is így van. Annyi van hogy a Jognál a generátorról jövő sárga/piros szál meg van csapolva a világításnak, ergo van a szabályzatlan ágon egy állandó terhelés, mivel ha beindítják a gépet rögtön világít. Ez nem tudom mennyiben befolyásolja a szabályzó működését.
                    Ha jól látom a a rajzon a szabályzó utáni piros szálon csak az akku és az apróbb időszakos fogyasztók vannak úgy mint index, féklámpa, kürt.
                    Lehet hogy az új fesszabályzó lenne rossz?

                    Komment


                      sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Nagyjából 25-30 mm. Nem tudom ez elég lenne-e így?
                      Bőven elég .

                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Két csúcs közt (vagy prizmákon), forgatva, amíg minden pozícióban megáll, és nem mozdul meg. De ez csak statikus kiegyensúlyozás.
                      Ez igaz -de itt máshogy készül a dolog ....
                      sinter kedvelte ezt.

                      Komment


                        supermax kedvelte ezt.

                        Komment


                          Mérj rá azért az akkura a másik motorban is
                          Megtörtént még tegnap és abban jók az értékek.

                          Általában az külön szokott lenni.
                          Ennél egyben van és 4 vezeték megy rá. 2 a generátorból jön, 1 test, és 1az aksira menő+. Elméletileg nem volna egy nagy "vaszisztdasz" bekötni.
                          Ezért most beszereztem másik 2 fesszabályzót próbaképpen. Majd estére meglátjuk azok mit mutatnak.

                          Komment


                            sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Annyi van hogy a Jognál a generátorról jövő sárga/piros szál meg van csapolva a világításnak, ergo van a szabályzatlan ágon egy állandó terhelés, mivel ha beindítják a gépet rögtön világít. Ez nem tudom mennyiben befolyásolja a szabályzó működését.
                            Szerintem itt van a probléma. Méghozzá azzal hogy az égőn keresztül szépen lemegy testre a váltóáram. A graetz híd meg nem működik akkor ha valamelyik bemenet közös valamelyik kimenettel.

                            De majd ApaE megmondja a tutit, ő jobban ért hozzá. Ha eddig átsiklott volna ez az apró, de szerintem fontos részlet fölött
                            sinter kedvelte ezt.

                            Komment


                              sinter kedvelte ezt.

                              Komment


                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X