Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.

    Jó napot!
    Valaki megmondaná nekem, milyen átmérőjű és hosszú bármelyik Jawa első teleszkóp szára, tehát az acélcső?
    Valamikor régen karamboloztam a Horexemmel és emlékeim szerint Jawa teleszkóp csőböl alakitottam ki az újat
    34mm az átmérője ami most benne van.

    #2
    34mm a Jawa teleszkópszár átmérője.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      s
      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      34mm a Jawa teleszkópszár átmérője.
      Köszönöm!
      Netalán a 175-é lenne? Mert a hossza megegyezik az enyémmel
      https://robogoalkatresz.odormotor.hu...CETKA-54CM.php
      Rendelhető ● Ára: 19290 Ft. ● Megbízható kereskedő: 50+ valódi Google vélemény alapján 4,6* ● Jawa 175 Teleszkóp csö elsö /cetka/ 54cm

      Komment


        #4
        A Czetkáknak más a teleszkóp felső vége, csapos, a 350-esé hosszabb kb 2cm-rel a175-től. A 634/638 aminek kúpos a vége.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A 634/638 aminek kúpos a vége.
          Feladom azt hiszem, max egykerekezni fogok csak
          634/638 ilyen tipushoz semmit nem találtam, még cseh oldalakon sem
          Ami talán kúpos végű, de nem irja az átmérőjét az e-motor-é

          A többi 36mm vastag
          Hogy melyik tipusébol csináltam a csövet már magam sem tudom, de lehetett vagy 35 éve



          Komment


            #6
            horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

            Feladom azt hiszem, max egykerekezni fogok csak
            634/638 ilyen tipushoz semmit nem találtam, még cseh oldalakon sem
            Ami talán kúpos végű, de nem irja az átmérőjét az e-motor-é

            A többi 36mm vastag
            Hogy melyik tipusébol csináltam a csövet már magam sem tudom, de lehetett vagy 35 éve


            Na de 36-ból lehet 34-et csinálni

            Komment


              #7


              Szervusz Horex!

              A CZ 450 teleszkópszára 34mm. átmérőjű és 610mm. hosszú.Ahol a teleszkóp perselyek vannak ott az átmérő 32mm.A szár felül kúposan van illesztve a felső villahollba,rögzítve pedig egy csavarral,melynek belső menete a teleszkópszár kúpos felébe van vágva.Amennyiben nem kielégítő a leírás,csinálhatok neked róla egy skiccet (de mikor?),mert itt van a műhelyben,kéznél.

              A CZ 450,a különolajzós sport elődje,16"-os kerekekkel,60-as évek,de biztos tudod,hogy melyik típusról van szó.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                #8
                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                Szervusz Horex!

                A CZ 450 teleszkópszára 34mm. átmérőjű és 610mm. hosszú .Amennyiben nem kielégítő a leírás,csinálhatok neked róla egy skiccet (de mikor?),mert itt van a műhelyben,kéznél.

                A CZ 450,a különolajzós sport elődje,16"-os kerekekkel,60-as évek,de biztos tudod,hogy melyik típusról van szó.

                Üdvözlettel:Che
                Megörülnék egy méretes rajznak a felső kúpos részéröl, belső átmérőről és hányas menet van a furatban
                A hossza megoldható szerintem

                Komment


                  #9

                  Rendben,-akkor összeszedem magam,de azért kérek egy kis időt.
                  sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Rajzolni nem volt időm,de azért szeretnék segíteni,de gyorsan,a felső kúpos részről a kért adatok.

                    A belső menet:M26x1.5 menetkifutás nélkül 16mm. mélyen;a cső falvastagsága:5mm.;a kúposság megközelítőleg 13 fok,11mm.hosszan.

                    A kúposságra vonatkoztatva:a nagy átmérő 34mm.;a kis átmérő 31.5mm.;a kúposság hossza 11mm.,tangens alfa számítások alapján a kúposság 13 fok.Megjegyzem a lesarkítások miatt elképzelhető,hogy a kúpossági számításban,akár 1 fok eltérés is lehet,ami egy kúpos illesztés esetén nagyon sok.Amennyiben nekem kellene elkészíteni ezt a kúp illesztést,a pontosság kedvéért,csinálnék egy kalibert,vagy a villaholl felső részéhez,vagy a teleszkópszárhoz.Az esztergapadon a kéziszán elállítását 6fok 30 perc táján kell elkezdeni.

                    Pillanatnyilag ennyi,ha kell még több jelezd,időhiányban szenvedek,de azért veled vagyok!Itt a tavasz és más is van,nem csak a vasak,ültetni,vetni kell,még akkor is,ha nem lesz időm megkóstolni a termést,majd megeszi más,akinek szüksége van rá,-hív a természet!


                    Üdvözlettel:Che


                    Atti69, heeegany és mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      "Rajzolni nem volt időm,de azért szeretnék segíteni,..."

                      Köszönöm az éjjeli munkát!
                      Jó lesz az a teleszkóp, de egyelőre nem találok, illetve amit találtam nem irják a méreteket, vagy 49ezer átszámitva HUF-ra, de Ammonnál még több
                      Majd rákérdezek ha munkanap lesz valamely cseh oldalon

                      A zárócsavar nálam M28x1.5 és a menethossz a csőben 20mm
                      Kúposság nálam kb. 7fokra jött ki D34-d29/2x20=tg0,125
                      Persze próbálgatás, a felső kifli kézben van

                      Ha nem sikerül "olcsón" beszerezni a csövet vagy valami mást kigondolni, akkor igy kerül vissza. Van pár beütés/horzsolás rajta, de én már csak életre kelteném, nem napi motorozásra kell
                      A másik hülye megoldásom volt anno, hogy felül danamid perselyt raktam és úgy tűnik az olaj megdagasztotta, mert csak svédfogóval lehetett megmozditani a szárat, aztán melegitettem és egy spec kihúzóval húztam közben, mire szétjött
                      Oda egy bronzperselyt fogok rakni

                      Anno egy műhelyben dolgoztam ahol minden gép adott volt, most meg sufnituning megy a konyha asztalon Majd keresek a környékemen valami esztergályost, gépműhelyt mert esetleg más is kell majd.

                      1.85/2x19" 40lyukas felnit is keresgélek de aranyárban vannak, lehet marad a krómoztatás
                      Jelentkezem ha találtam szárat és köszönöm mégegyszer
                      Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Szervusz!

                        Szívesen,tényleg nincs most időm,nappal 4db. egészen nagyra nőtt fa kiszedésével vagyok elfoglalva és sajnos a létrán többen vagyunk,mert rajtam kívül ott van még a majré,de abból több.Este meg behúzódok a műhelybe,jelenleg két camping kerékpár teljes felújítása foglal le,a létező legkevesebb anyagi ráfordítással szeretnék belőlük újszerűt csinálni,ezért a munkából kell többet beleadni.Alkatrészeim szerencsére vannak bőven,de azokat is válogatni és osztályozni kell,mielőtt beépítem őket.A vázakat fémtisztára levakartam és lassan rákerül az alapozó festék,-szóval megy a sz@rakodás és a piszmogás.Azt hittem,ha nyugdíjas leszek mindenre lesz időm,-tévedtem és már azon töröm a fejem,hogy elmegyek valahová dolgozni,de kinek kell már egy hetven éves?

                        Meg kellene próbálni valamilyen használt jó állapotút venni,-börzéken,vaterán,veterán aprón,előbb utóbb biztosan lehetne találni.Úgyis átdolgozod az egészet és új perselyeket is kap,tehát a használt is lehet megfelelő,természetesen nem egy agyon rozsdásodott akármire gondolok.

                        Nekem van,de megvan hozzá a komplett motor is,tehát nem tudom eladni,mert szükségem van rá.

                        Üdvözlettel:Che

                        Komment


                          #13
                          "Azt hittem,ha nyugdíjas leszek mindenre lesz időm,-tévedtem"

                          Akkor egykorúak vagyunk
                          Nekem időm van, de más "akadályoz" az aktív felújitásban. Anno egy hétvégén szét-összeraktam a blokkot, ma nyűglődök a váz szétszedésével is

                          Új teleszkóprol lemondok, azt hiszem. Átkutattam a netet. Használtat amit láttam az erősen rozsdás volt flül, gondolom az alsó része sem más
                          Cseheknél 15ezer + 6ezer lenne a szállitása csak egy csőnek, magyarnál 13ezer/db + szállitás

                          Drága és meg kell munkálni, hozzá jön a bronz anyag, annak a kiesztergályozása + a benzin az utazgatással
                          Valószinű megszervezek két utazást Bp-re. Anyagvásárlás, ismerős esztergályossal megnézetem egyenes-e a cső + a perselyeket megcsináltatom vele
                          A csöveket meg megcsiszolom, kertben motorozni jó lesz
                          Fényezést jóbarát megcsinálja remélem és Csepelen van egy elfogadható áru krómozó, talán még poliroz is aluminiumot
                          Majd meglátjuk meddig fog tartani az egész. Lassú vagyok már
                          Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2018 ápr. 09, 10:18.

                          Komment


                            #14
                            Szervusz Horex!


                            Egy pár hét múlva 71 leszek,de valahogy nem érzem a korom,biztos van betegségem,ha úgy alaposan megvizsgálna a doktor,de nem szoktam magam hagyni.Nem szeretném,ha rászoktatnának a gyógyszerekre,-mert onnantól kezdve megette a fene az egészet,-inkább este egy pár pohár vörösbor.

                            A gyorsasággal nekem is bajom van és volt mindig is,mert elveszek a részletekben.Esztergályos a szakmám,melyet a mai napig imádok és úgy tanítottak,hogy amíg nincs lesorjázva egy munkadarab,addig az nincs kész.Úgy véltem,ha öregebb leszek nem precízkedem túl a dolgokat,-egy fenét sokkal igényesebb lettem a munkáimmal szemben,néha már mondom magamnak,ne csináld Jóska,mert előbb-utóbb úgyis a konténerben köt ki,mert az utódok azt sem fogják tudni majd,hogy mit dobnak ki.

                            Ami egy élet folyamán megrögzül az emberben,hát azon nem nagyon tud változtatni.

                            Üdvözlettel:Che

                            Komment


                              #15
                              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Esztergályos a szakmám,melyet a mai napig imádok és úgy tanítottak,hogy amíg nincs lesorjázva egy munkadarab,addig az nincs kész.
                              Ha alátétet távtartót csinálok úgy kell visszaveszekedni letörni a sarkait,miért ? "azért mert úgy szép,és én csináltam...."
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X