Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Horex motorkerékpár szerelése, teleszkóp, küllőzés, stb.
Fokozom a szopást
Komoly éredeklődő, pár100km-ről, jött volna múlt vasárnap megnézni a motort. Csak szórakozásiból rárugtam párat hogy biztos indul-e
Le kellett mondani a találkozót
Úszó nem zárt el, álló helyzetében tönkrement
Úszó és úszófedél csere, Pannonia porlasztó van rajta
Szikra van, kompresszió van benzin már nem folyik túl. Szivató ki, szivató be, kis gáz nagy gáz, gyertya csere és semmi. Szétrugdostam a lábam és egy darab nyekkenés sincs
Vazze és ennek e szemétládának, a motorra értem, rendeltem benzincsap kart, Meg sem érdemli :I
Pár hónapos benzin? Nehogymár!
Azért lecserélem és veszek egy új gyertyát is mert mindkét gyertya szikrája olyan "különös"
Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2025 márc. 03, 18:14.
Mint egy rossz házasságban az egyik fél
Vagyok olyan hogy vettem új gyertyát és frissen fejt benzint
Meg se nyekken
Kondiról levettem a testet, nincs szikra. Anno a Simsonom kondi nélkül is indult csak nem tudott felpörögni. Test vissza. Van szikra de megint csak azt mondom hogy nem olyan combos ami elvárható egy akksi gyújtástól. Trafót nem veszek neki, pedig talán...
Szomszédomnál hever egy Simson, rábeszélem hogy vegye ki nekem a trafóját, ha ugyan trafós, egy inditás próbára
Elsirom magam, komolyan mondom
A másik
Kioktatott, jóindulatúlag, a motorboltos hölgy, hogy a kis hőértékű és a nagy hőértékű gyertyák között nem az a különbség mennyire lóg ki az elektróda és a középső szigetelő
Mutatott két gyertyát, azonos hőértéküek mondta, és az elektróda jobban kilógott az egyiken mint a másikon
Egy életen át bütyköltem a motorokat és hallgattam az öregek tanácsait
E-mellett hivatásos B vizsgám is van ahol erősen oktatták a gépjármű szerkezettant
Amikor még sima B-vel nem lehetett sofőr állást vállalni
Én is úgy tudtam, hogy az alacsony hőértékűek kellenek a kisebb teljesítményű, alacsonyabb hőmérsékleten működő motorokba, a magas hőérték pedig ennek az ellenkezője. Aztán lehet, hogy manapság már olyan elektródákat tudnak gyártani, amik a gyertya házában beljebb is ki tudnak égni, és a másik oldal, hiába nyúlik bele jobban az égéstérbe nem tesz benne kárt a magas hő.
Nagyjából 10 éve én egy 175-ös hőértékű gyertyát azért elolvasztottam az MZ-ben. Úgy látszik az nem ismerte ezeket a modern tulajdonságokat
175-ös hőértékű gyertyát azért elolvasztottam az MZ-ben.
Bár ezt én is tudnám
Jutott eszembe, hogy a gyári trafó az alaplapon van , de nincs bekötve
Ha energiám lesz átkötöm a rendszert a régi gyári trafóra. Ha akkor sem akkor , rendelek egy univerzélis baltát
Komolyan mondom, volt vagy 4 érdeklődő, a motor pöcc-röff , indúlt, most meg álló helyzetében semmi
Eszem megáll ilyenkor!
Hát add el azoknak, akiknek elindult, nekik nem kell már bizonygatni, hogy működik
Viccet félretéve, ma Rigát szereltem egyik barátomnál. Féktisztítóval beindult majd fel is pörgött, de anélkül nem. Porlasztó(régi fajta) tiszta, keverék csordogál a tartályból. Van ilyen, egyszerűen makacs a szerkezet.
Hideginditó szprével akkorsem indult amikor amugy is indult
A napokban nekiállok visszakötni a gyári trafót, bár reményem nincs benne. De mi más lehetne a felsoroltakon kivül?
Szervusztok! Hát ez nagyon különös helyzet! A gép gyakorlatilag bolondot csinál belőlünk! Szerintem már mindent, vagy legalább is majdnem mindent kisakkoztunk..... Ha egy nyirkos helyiségben lenne azt mondanám, hogy korrózió a ludas az elektromos kontaktokon. De szobában van. Jó környezetben. Mondanám azt is, hogy beleköltözött a kipufogóba egy egér és ott elpusztulva dugót képez. De még ez is kizárható! A gyertyák... Hát én nem is tudom, hogy a sok "fejlesztett" gyertya mire képes. Viszont valamivel csak el kellene induljon! Gyertyakábel csak nem húz át a blokkra. És az, hogy néha elindul és néha nem... Volt már Komár mopeddel hasonló szitum, de ott valamiért a blokk és a váz nem volt elektromos kontaktusban. És egy darab vezeték segített. De ez a Horex motor nagyon misztikus! Egy extrém ötletem van már csak. Tiszta orvosi alkohol... Csak fél- egy deci a karburátorba. És csak avval megpróbálni az indítást! Tudom, hogy a kenés nélküli indítás káros! De ha ezzel elindul, akkor a benzinnek csúfolt üzemanyag lesz a hunyó Könnyen lehet, hogy a benzincsap vízzsákjában lesz a megoldás...
Könnyen lehet, hogy a benzincsap vízzsákjában lesz a megoldás...
Erről jut eszembe, hogy, az üzemanyag ellátás valamennyi buktatója kikerülhető a gyertyanyílásba spriccelt 3-5 ccm üzemanyaggal injekciós tűvel. (bár gondolom ezen már túl vagy)
a gyertyanyílásba spriccelt 3-5 ccm üzemanyaggal injekciós tűvel.
Ha nem is injekciós tű, de benzin a gyertya helyére és indúlt
Haver átjött és megállapitotta hogy nem folyik át a benzin az úszóházból a fúvókán kersztül a motorba. Ez hogy lehet??
Nem hiszem el, pedig beindult. Fúvókák kifújva, benzin közvetlen az úszóházba, trafó , gyertya csere és nekem nem indúlt
Igaz nekem a lábam már gyenge, de jó beállitásnál pöccre indult idáig
Megpróbálok egy másik hasonló Pannonia porlasztót illetve pucolást
Az ideg megöl, miközben komolynak tűnő érdeklődő toporog a kapu elött
Lengyelböl megjött a Junak benzincsap kallantyúja. Öröm!
Lengyelböl megjött a Junak benzincsap kallantyúja. Öröm!
HURRRÁÁÁÁ! Öröm! Juj! Bocs Urak! Szervusztok! Horex! Mondok egyet! Sejtem mi a baj a karbival. Tudsz ultrahangos mosó berendezést kölcsönkérni, vagy ismersz olyat, aki vállalná a karbid szakszerű mosását a berendezésben? A tippem, hogy a fúvóka és az úszó között átvezető el van dugulva valamelyest. Nem tudom, hogy ez a hiba valódi oka, de ártani nem árthat egy ilyen mosás.
Én tudom, de nem sejtem, hogy örökbecsű filmbéli mondást idézzem
Szóltam a havernek, jönne át mert én már se kedvvel se lábbal nem bírok a motorral
60-as jó erőben levő fickó és ért a járművekhez is
Gyertya elektródát kihajt, próba. Szikra vann 1.5mm körüli gyertyahézaggal is. Gyertya vissza, benzin mű.csővel a porlasztóba, rúgja semmi szivató rajt, befogtam a porlasztó száját, semmi
Nem kap benzint mondja.
Most jön pasetta olvtárs gondolata, gyertya nyilásba folyattunk kevés benzint
És indult, persze le is állt. Próba újból, benzin a hengerbe, és indul felpörög , leáll
Na innen már te is tudod, mondta a haver és itt hagyott
Ez volt a múlt héten, most levettem a porlasztót és darabokra szedtem
Az úszó a fedélbe szorosan beállt. Nyilván ott semmi benzin nem ment át
Olvasom a neten ha nincs más ételecet áztatás is használhat. UH tisztitó közelembe nincs,
Egy ibrikbe raktam a szétszedett porlasztót felöntöttem ecettel és most ázik
Korábban egy másik úszó meg nem zárt el. Azzal működött a motor idáig. Most meleg vízbe sűlyesztettem, ha valahol repedt akkor belemegy a víz
Szoval ma fürdés nap van
Hogy az úszó zárjon rendesen, szerintem a cserén kívűl nincs más megoldás
Az úszó kúpos tűje egy furat élére zár. Ezen nincs mit javitani. Vagy van?
Hogy az úszó zárjon rendesen, szerintem a cserén kívűl nincs más megoldás
Az úszó kúpos tűje egy furat élére zár. Ezen nincs mit javitani. Vagy van?
Nem tudom mennyiszer leírtam !
A tavaszi kiindulás idején karbi leszerel .
Szétszed minden csavar ,dugó ,fúvóka kiszerel benzinben elmos .
A fúvókákat a furatnál vékonyabb dróttal alátétre forrasztott bovdenszállal ellenőrzöm likas e . a karburátor minden furatába megkeresem a megfelelő méretű csigafúrót és amíg nem forog simán addig piszkálom a furatot vele szigorúan kézzel .
Ezután ismét átmosom benzinben és levegővel kifúvatom .
Az úszótű és az úszófedél karbantartása nálam :a tűhegyet olajba és csiszolóporba mártom(köszörűpor,téglapor ami van) ezután kézzel forgatom a fedélben néhányszor a félredörzsölt anyagot rásimítom a kúpra ezután ,mosás fúvatás próba .
Az ellenőrzés :a tank benzincsövét az úszófedélre húzzuk és felfelé tartva belerakjuk az úszóval felszerelt tűt a súlyával zárnia kell a benzin útját .Szivárgás esetén újból csiszolni kell !
Nagy büszkeséggel szoktam mondani egész évben nem kell elzárnom a benzincsapot mert az én motoromon jó a tűszelep . (nem használok oldaltámaszt mert akkor zárni kellene )
Komment