Csak óvatosan,szerencsés esetben vásárolhatsz ilyet olcsóbban is.Mindig tedd fel magadnak a kérdést,hogy "szükségem van erre?",az EAN még kompletten sem a legjobb konstrukció,úgy készültek annak idején,mint a Bugatti,még a fődarabok sem minden esetben csereszabatosak.
Üdvözlettel:Che
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
EAN esztergák szerelése, karbantartása
Collapse
X
-
Nagyon sok mindentől függ,-elsősorban a kereslet-kínálat viszonyától,ha mégis meg kellene becsülnöm,min 50,max 100 ezer.Nehéz erre bármit is válaszolni és nem azért,mert az ember nem akar segíteni,hanem mert nagyon relatív és állapot,típusfüggő,ugyanis van a 6 és van a 8 sebességes 340-es,más néven kocka EAN.
Üdvözlettel:Che
Leave a comment:
-
Köszönöm.Azt hiszem ki lesz véve a gép a maszekokból,s meg lesz javítva frankón,mert megérdemli.Az olaj szivárgást is,ha nagy meccs is lesz.Az előtolás sebesség váltón a 7.fokozatot nem veszi be,mert az ív javított rajta(másikat csináltak erősebbet),szélesebbre sikerült,s nem engedi az öntvény ház bereteszelni.
- 1 like
Leave a comment:
-
Emlékeim szerint egy kis fogaskerék van egy fedél alatt:rögtön a nóniusz után,azt le kell csavarozni és akkor látható a hajtás .A fogaskerék egy kúposszeggel van rögzítve az orsóhoz,ha bekapcsolt előtolással forog a kerék és nem hajt akkor annyi a baj.A fogaskereket eltolva :figyelve a kúposságra kiütendők a darabok és ezután pótolandó.Attys eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea kereszt szán előtolás nem működik,
Lehetőleg nem acél tüskével hanem normál anyagúval ,mivel ez a biztonsági "kioldója"felütközés,túlterhelés esetére!
Leave a comment:
-
Sziasztok!EAN 340/1000 esztergával kapcsolatban lenne két kérdésem (nem kocka gép régebbi).Az orsóházból szivárog az olaj a talpba,mekkora meccs lenne ezt lekapni,ha lehet komplettbe,s újratömíteni?A második kérdésem,a kereszt szán előtolás nem működik,a hosszanti igen,hogy tudnám egyszerűen szétkapni,s orvosolni bajt?Tulajdonképpen a fiam napi használatban dolgozik vele,ezért az egyszerűség,szétszedni nincs időm darabokra.
Leave a comment:
-
Kedves Gamos!
Nagyon szűken méred a gépeddel és a kúpolással kapcsolatos információkat,-nagyon nehéz így bármilyen tanácsot adni,ami jó is.Pontosan azt sem lehet tudni,hogy milyen EAN gép van a tulajdonodban,ezért legalább egy képet tehetnél fel róla,főleg az érintett részekről!Amennyiben nem áll módodban képet feltölteni,legalább az általam mellékelt két kép közül nevezd meg a gépeddel hasonlatos képet!
Amennyiben alaposan átolvasod azt a sok EAN esztergákkal kapcsolatos írást,ami ebben a rovatban szerepel,-talán választ is találsz a problémád megoldására de,ha nem elég akkor szívesen segítünk,de úgy általában az EAN tól,nem szabad csodát várni!Javaslom csinálj egy pontossági vizsgálatot,melynek leírását megtalálod akár itt,vagy a neten bárhol,ha beütöd a keresődbe,hogy "esztergák pontossági vizsgálata"..Sajnos megfelelő mérőeszközök és szaktudás hiányában nem lehet ilyen vizsgálatokat végezni,de mindent meg lehet tanulni.
Olyan meg nincs,hogy "úgy vélem kúpol az EAN-om" csak olyan van,hogy x mm. hosszon,y mm. átmérőn z mm. kúposságot mérek a tokmányhoz viszonyított irányban (kifele szűkül a kúp,vagy befele)..
Nem teljesen ide tartozik,de egy tanmese:
Inas koromban az egyik társamtól kérdezte a mestere,hogy hány mm. az éppen készülő és még a gépben lévő valami,a gyerek mért és azt válaszolta,hogy 23,meg egy kicsi,-akkora nyaklevest kapott,hogy bevörösödött a tarkója.Nem mondom,hogy jó módszer volt,de arra jó volt,hogy egyszer és mindenkorra rögzüljön az agyban,hogy a vasas szakmában mérünk,ha kell többször is és a mérés eredményét számokban fejezzük ki!Ezek az idők már elmúltak,manapság már talán a szakmát sem tanítják.
Üdvözlettel:Che2 képek
- 2 likes
Leave a comment:
-
Hu, tényleg van nekem is ilyen bemérőtüske, majd azzal is ellenőrzöm.Uzi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGamos
Úgy tünik kupol az EAN-om, hol tudom állítani a főorsóházat? Csinált már valaki ilyet?
Szia!
Hivatalosan: Tokmányt levenni, főorsó belső kúpját kitkarítani. Esetleges felverődéseket sérüléseket kihántolni kicsiszolni. 300-mm hosszú D 35-40 es végén kúpos bemérő tüskét kézzel erőteljesen a főorsó furatába lökni hogy koppanjon. 0,01-os mérőórát óraszárral a kézi vagy keresztszánra rögzítjük. A tüske végét megérintve ellenőrizzük az ütést. ne legyen több 0,03mm-nél. A lakatszekrény kézikerekével végig hajtom a mérőórát a tüskén. Az érték mutatja hogy a főorsó tengelyvonala mennyire párhuzamos az ágyvezetékkel. Az optimális ha a bemérőtüske vége vízszintes síkban max 0,03mm-t áll a kezelő oldal felé (a késnyomás kompenzálása), függőleges síkban 0,03mm-t áll felfelé (az anyag súly).
Ha nem így áll, a függőleges síkot az orsóház felfekvő felületének hántolásával(döntés) a vízszintest alján lévő négy állító csavarral lehet beállítani.
Mivel beállító tüskéje nincs mindenkinek a következő a megoldás. A tokmányba befogsz egy kb D 50-es anyagot, kiengedve 250-300mm-t. Tisztára leátmérőzöd. Utána kis előtolassal kis fordulattal max 0,1 fogásmélységgel lehetőleg R2-es késsel besimítod. Azért így hogy minél kisebb legyen a késkopás,és nyomás. Mikro-val megméred az elején, végén, közepén. Az a jó ha 0,03-0,02mm-el vastagabb a tokmányfelőli vége. Ha állítani kell tedd fel a mérőórát, érintsd meg a tüske elejét. Bontsd le a váltókereket villástól, így hozzáférsz a hátsó állító csavarokhoz. Lazitsd fel az orsóház rögzítő csavarokat. Az egyik állító csavaron lazítol a szembenlévőn húzol így az orsóház fordul a két első állítócsavar a tengelyvonal, a mérőóra mutatja az elmozdulást. Ha a tüske eleje volt vastgabb az óra +ba mozduljon, ha a tokmány felöli része vastagabb akkor -ba. Orsóház lefogató csavarokat meghúzni. Visszaszerelni a váltókereket, kicsi fogás, mérés. A 3.-4. -re általában beállítható. A szegnyerget ez után állítom az orsóházhoz.
Köszi a választ.
Leave a comment:
-
Hu, tényleg van nekem is ilyen bemérőtüske, majd azzal is ellenőrzöm.Uzi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGamos
Úgy tünik kupol az EAN-om, hol tudom állítani a főorsóházat? Csinált már valaki ilyet?
Szia!
Hivatalosan: Tokmányt levenni, főorsó belső kúpját kitkarítani. Esetleges felverődéseket sérüléseket kihántolni kicsiszolni. 300-mm hosszú D 35-40 es végén kúpos bemérő tüskét kézzel erőteljesen a főorsó furatába lökni hogy koppanjon. 0,01-os mérőórát óraszárral a kézi vagy keresztszánra rögzítjük. A tüske végét megérintve ellenőrizzük az ütést. ne legyen több 0,03mm-nél. A lakatszekrény kézikerekével végig hajtom a mérőórát a tüskén. Az érték mutatja hogy a főorsó tengelyvonala mennyire párhuzamos az ágyvezetékkel. Az optimális ha a bemérőtüske vége vízszintes síkban max 0,03mm-t áll a kezelő oldal felé (a késnyomás kompenzálása), függőleges síkban 0,03mm-t áll felfelé (az anyag súly).
Ha nem így áll, a függőleges síkot az orsóház felfekvő felületének hántolásával(döntés) a vízszintest alján lévő négy állító csavarral lehet beállítani.
Mivel beállító tüskéje nincs mindenkinek a következő a megoldás. A tokmányba befogsz egy kb D 50-es anyagot, kiengedve 250-300mm-t. Tisztára leátmérőzöd. Utána kis előtolassal kis fordulattal max 0,1 fogásmélységgel lehetőleg R2-es késsel besimítod. Azért így hogy minél kisebb legyen a késkopás,és nyomás. Mikro-val megméred az elején, végén, közepén. Az a jó ha 0,03-0,02mm-el vastagabb a tokmányfelőli vége. Ha állítani kell tedd fel a mérőórát, érintsd meg a tüske elejét. Bontsd le a váltókereket villástól, így hozzáférsz a hátsó állító csavarokhoz. Lazitsd fel az orsóház rögzítő csavarokat. Az egyik állító csavaron lazítol a szembenlévőn húzol így az orsóház fordul a két első állítócsavar a tengelyvonal, a mérőóra mutatja az elmozdulást. Ha a tüske eleje volt vastgabb az óra +ba mozduljon, ha a tokmány felöli része vastagabb akkor -ba. Orsóház lefogató csavarokat meghúzni. Visszaszerelni a váltókereket, kicsi fogás, mérés. A 3.-4. -re általában beállítható. A szegnyerget ez után állítom az orsóházhoz.
Leave a comment:
-
Ma sikerült szereznem egy átm. 25 kéregedzett rúdat, majd ezzel méregetem az EAN-omat. Nekem csak egy csavar fogja le a főorsóházat, többet nem találtam.
Leave a comment:
-
Nagyon tetszik a leírás,hozzátenném a főorsócsapágynak jónak lógás-mentesnek kell lennie a beállításhoz.....szerintem feszítővassal tokmányt emelgetve: órával mérve néhány századnál nem lehet több az elmozdulás,ha nagyobb értelmetlen a főorsó állítgatása,szintén értelmetlen kopott szánoknál állítgatni.
- 1 like
Leave a comment:
-
Gamos
Úgy tünik kupol az EAN-om, hol tudom állítani a főorsóházat? Csinált már valaki ilyet?
Szia!
Hivatalosan: Tokmányt levenni, főorsó belső kúpját kitkarítani. Esetleges felverődéseket sérüléseket kihántolni kicsiszolni. 300-mm hosszú D 35-40 es végén kúpos bemérő tüskét kézzel erőteljesen a főorsó furatába lökni hogy koppanjon. 0,01-os mérőórát óraszárral a kézi vagy keresztszánra rögzítjük. A tüske végét megérintve ellenőrizzük az ütést. ne legyen több 0,03mm-nél. A lakatszekrény kézikerekével végig hajtom a mérőórát a tüskén. Az érték mutatja hogy a főorsó tengelyvonala mennyire párhuzamos az ágyvezetékkel. Az optimális ha a bemérőtüske vége vízszintes síkban max 0,03mm-t áll a kezelő oldal felé (a késnyomás kompenzálása), függőleges síkban 0,03mm-t áll felfelé (az anyag súly).
Ha nem így áll, a függőleges síkot az orsóház felfekvő felületének hántolásával(döntés) a vízszintest alján lévő négy állító csavarral lehet beállítani.
Mivel beállító tüskéje nincs mindenkinek a következő a megoldás. A tokmányba befogsz egy kb D 50-es anyagot, kiengedve 250-300mm-t. Tisztára leátmérőzöd. Utána kis előtolassal kis fordulattal max 0,1 fogásmélységgel lehetőleg R2-es késsel besimítod. Azért így hogy minél kisebb legyen a késkopás,és nyomás. Mikro-val megméred az elején, végén, közepén. Az a jó ha 0,03-0,02mm-el vastagabb a tokmányfelőli vége. Ha állítani kell tedd fel a mérőórát, érintsd meg a tüske elejét. Bontsd le a váltókereket villástól, így hozzáférsz a hátsó állító csavarokhoz. Lazitsd fel az orsóház rögzítő csavarokat. Az egyik állító csavaron lazítol a szembenlévőn húzol így az orsóház fordul a két első állítócsavar a tengelyvonal, a mérőóra mutatja az elmozdulást. Ha a tüske eleje volt vastgabb az óra +ba mozduljon, ha a tokmány felöli része vastagabb akkor -ba. Orsóház lefogató csavarokat meghúzni. Visszaszerelni a váltókereket, kicsi fogás, mérés. A 3.-4. -re általában beállítható. A szegnyerget ez után állítom az orsóházhoz.
- 4 likes
Leave a comment:
-
Az a "fadoboz" műanyag,A Csehek is fadobozban és bársonyalátéttel adták a CZ tolómérőt,mondjuk amire akkoriban ráírták,hogy Made in xxxx,az xxx ben is készült.Manapság nekem már erős kételyem van bármit is írnak bármire,hogy az ott is készült és ez bosszantó.
Leave a comment:
-
jól mondod , közel negyven év ! Most lett egy 200 as és egy 150 es . A 200 ast még nem is bontottam ki a gyári csomagból , de ezt használni fogom . Na nem rögtön és mindenre
, mert a régieket most restaurálta meg a szaki . egy év után . Ezért is vettem ezeket , mert már nem reménykedtem . Most aztán jól el vagyok látva .
De ne a tolómérőt nézzétek ! --- hanem azt a fadobozt , bársonnyal ! ahogy akkoriban adták !!!!
- 1 like
Leave a comment:
Leave a comment: