Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bendzsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Üdv èrdeklödnèk hogy van e valakinek Ean eszterga alkatrèszei itt gondolok tokmányfelfogo hütöfolyadèk rendszer egèszère stb. k
    Szia mit akarsz ?
    Ha tudsz esztergálni ,akkor hátlapot is tudsz ,ha nem tudod elkészíteni akkor:mit akarsz? Kérlek ne sértődj meg ez az alap.....Viszont ha nem tudod elkészíteni akkkor amíg nem tanulod meg ,addig nincs szükséged ujjra....Minek neked hűtőfolyadék?

    Én majnem 20-éven kersztül hütőfolyadék nélkül esztergáltam,akkor mi van,én már nem is vagyok esztergályos ? A hűtés csak segítség...!!Ma viszont már nem szükséges,ezekhez a gyémánt ,és speciális szerszámokhoz már csak hibátlan gép kell ! Viszont a hagyományos esztergapadokhoz ,viszont:gyakorlat és ...némi tudás szükséges !!!!!
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 dec. 02, 18:59.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      A jófogáson kell keresgélni,nem mindig és nem minden alkalommal lehet kedvező áron vásárolni az EAN-hoz alkatrészeket,de gyakran előfordul.

      Komment


        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ,ha nem tudod elkészíteni akkor:mit akarsz?
        Kemény szavak, de igazak.

        Bendzsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        van e valakinek Ean eszterga alkatrèszei
        Én sem tanultam az esztergálást csak a meló helyenn 13 év alatt rávitt a kényszer, sok mindent ellestem már de még van bővenn mit tanulni.
        Azért is áldoztam bele egy E2N esztergába Én is, nekem is vannak hiányosságok a gépenn de a végére járok mindnek, meg amit nem tudok megcsinálni segítenek, és megmondják hogyann csináljam.
        A facén is van jónéhány esztergályos adok veszek csoport ott is nézelődhetsz.

        Komment


          Köszi megnèzem ott is

          Komment


            Kedves Bendzsi!


            Most találtam ezt a hirdetést,itt aztán van minden.Sajnos a képek olyanok,hogy nem nagyon lehet áttekinteni,de azért egy telefont megérhet.Nekem ez a hirdető nagyon ismerősnek tűnik,-olyan kereskedőféle,de nem muszáj az erdőbe menni,még akkor sem,ha vinni akarnak!

            Nem tudom milyen az EAN főorsó végződésed,menetes,vagy rövidkúpos?

            Üdvözlettel:Che

            Komment


              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szia mit akarsz ?
              Ha tudsz esztergálni ,akkor hátlapot is tudsz ,ha nem tudod elkészíteni akkor:mit akarsz? Kérlek ne sértődj meg ez az alap.....Viszont ha nem tudod elkészíteni akkkor amíg nem tanulod meg ,addig nincs szükséged ujjra....Minek neked hűtőfolyadék?

              Én majnem 20-éven kersztül hütőfolyadék nélkül esztergáltam,akkor mi van,én már nem is vagyok esztergályos ? A hűtés csak segítség...!!Ma viszont már nem szükséges,ezekhez a gyémánt ,és speciális szerszámokhoz már csak hibátlan gép kell ! Viszont a hagyományos esztergapadokhoz ,viszont:gyakorlat és ...némi tudás szükséges !!!!!

              én se tudok tokmányhátlapot csinálni , és nekem is kellene vagy 3-4 db , hogy ne a tokmányba fogjam a tokmányt ....

              - viszont ha kell , van egy szivattyúm - eladom jó drágán , vagy cserélem a fent nevezett vasdarabokra ......
              Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2018 dec. 05, 06:01.

              Komment


                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                hogy ne a tokmányba fogjam a tokmányt ....
                Minden tokmánycsere alkalmával vagy szabályozni kell a hátlapot,vagy centírozni,ha bajonettzáras vagy gyors-csatlakozós akkor 0,05 m/m-jó esetben,a menetesnél 0,2-0,3-m/m-es eltérés lehet tökéletes tisztasággal és szerelési sérülések nélkül !!! Én inkább befogom a tokmányt a másikba.Idősebb gépnél örüljünk ha sikerül jól beállítani,inkább ne vegyük le.....igaz használt kopott tokmánynál úgyis nagyobb a pofanyúlás és a kotyogás akkor lehet cserélgetni:viszont minek??

                Néhány esetben érdemes,ha sok négyszögletest kell esztergálni,vagy ha speciális készülékkel kell dolgozni,patron,körmös-csúcs...? Ilyen esetben megkerülöm a dolgot és a tokmányba fogva oldom meg ,ha nem nagy-sorozatba kell csinálni a munkadarabot,nem éri meg a gép újbóli visszaállítását....
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Minden tokmánycsere alkalmával vagy szabályozni kell a hátlapot,vagy centírozni,ha
                  .....


                  na , de mivel én csak úgy tanulom a dolgokat ( főként a magam kárából ) , ezért elmondom mi van ....


                  Van egy 160 mm es tos tokmány ami a géppel jött 20 éve . kopott , lötyög ...és a normál pofa már jócskán alacsony a szabályozásoktól , de szeretem mert laza . ez van fent mindig .
                  Van egy új 160 mm magyar ( ezen is van hátlap ) , utálom mert akad , szoros - de a precíz dolgokra ezt használom .
                  Van 200 mm ( van rajt hátlap ) nagyon kopott , kiszolgált -de van ford.pof. -- ebben szabályozok tárcsát dobot - és akkor teszem fel amikor el kell nyelnie a tokmány furatának a vastagabb munkadarabot .
                  Van még egy 200 mm ( hátlap nélkül ) ami valami jobb helyen szolgálhatott , mert azon meg olyanok a pofák , hogy a tetejükre csavarokkal rögzített , különböző formákkal lehet megtoldani .
                  Van még 80-100 mm K-B pofákkal és négypofás 120 mm es , 2db ( egyik sima -másik fordított pofás ) ----ezeknek se hátlap , se nyeles hátlap .

                  Erre a pontosságra pedig azt mondom , hogy szerencsére kevés amikor egy meglévő tárgyon kell - a befogáshoz képest centrikusan - dolgozni . Azt órázom , az új dolgot meg nem fogom ki amíg minden lehetséges műveletet el nem végzek rajta .

                  aztán én meg cserélgetem őket , mint más a gatyát ( vagy még sűrűbben ) ---patronom az nincs , bár már volt , hogy jó lett volna

                  Komment


                    Szerintem ár érték arányban a TOS a legjobb nagyon pontos évekig,a céges tokmány most ujj de a régi nyúlott,elszabályzott pofával használom mert nincs finom munka...A magyar tokmány laza illesztésű gyorsan lehet kezelni,viszont szerintem pontatlan....Így elhiszem,hogy kell cserélgetni,ideális lenne egy 200-as az EAN-ra újonan kiórázva szerintem nem vennéd le te sem ,ha befognál egy anyagot és 300-400-hosszon látnád hol hajolt meg:vagy éppen ,hogy simán fut.A kisebb tokmányoknak az a betegségük,hogy hamar nyúlnak és azután "kúposan szorítják az anyagot"harangozik az anyag a tokmányban,sokan emiatt gondolják,nem lehet a gépen leszúrni mert beremeg,sokszor a tokmányban remeg az anyag !!!
                    A saját kis gépemen egy lengyel 160-as tokmány van három sor pofával,szerencsémre egy srác pofagyüjtő volt és onnan sikerült szereznem,sajnos 40-évtől idősebb de leszabályozva még mindig használható és a széleshusú pofák miatt jól tart,nem rúgja ki a 2m/m vastag alátétet sem magából..
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Egy új 200 as tokmány ? ..mi vagyok én ? milllliomos ?

                      Komment


                        A hát,ha másért nem,hát azért mert millió terved és ebből adódóan millió problémád van.

                        Nekem nagyon sok tokmányom van,egyik sz@rabb mint a másik.Az EAN gépek egy tanműhelyből kerültek hozzám és a tokmányok nagy része is.Nem tudom kik voltak az oktatók de,ha én inas koromban olyasmit műveltem volna a gépekkel amiken dolgoztam,-valószínű,hogy élve megnyúztak volna.A tokmányhátlapok sem nagyon csereszabatosak,egyiken jobban lötyög a menet,mint a másikon,bár a tokmány futását nem a menet garantálja,hanem a menet mögött lévő illesztő felület és az illesztő felület mögött található váll.

                        Vannak új tokmányaim is egy páran,de azokat még nem szereltem fel,mert azokhoz a munkákhoz amiket csinálni szoktam megfelelnek a használatosak is.Leginkább egy Lengyel gyártmányú 160-as hárompofást használok,eléggé ki van nyúlva az eleje,de azért egy kis odafigyeléssel elfogadhatóan szalad benne a munkadarab.

                        Gondolkoztam már rajta,hogy felszerelek új tokmányt,mert van anyag a hátlaphoz,de kalibereket kellene csinálni a menethez,az illesztőperemhez,-szóval mindig van más,amolyan tűzoltó jellegű munka és minden marad a régiben,-no sebaj majd a 340-es EAN-ra.

                        A menetes főorsóvég nem a kedvencem,-talán legjobb a rövid kúpos bajonett záras,ha jól meg van csinálva,akkor nyugodtan lehet cserélgetni,de ahhoz a kúp illesztésre,sőt magára a hátlap anyagára is nagyon oda kell figyelni.A hátlap anyagának a legjobb lenne a gömbgrafitos öntvény,hőkezelve (álmodik a nyomor) de honnan és főleg miből?

                        Üdvözlettel:Che


                        ( A bakancsot jól fényesítsétek ki és úgy tegyétek az ablakba,-mert a piszkos bakancsot a Mikulás (Joulepukki,vagy mi a fene),nem tolerálja)

                        Komment


                          Szevasztok! EAN gépemen azt vettem észre, hogy a keresztszán csak a mozgástartományának közepén mozog könnyen. Vagy mondhatom úgy, hogy ott tudom könnyen tekerni. A két végpontot nem is tudom elérni. Pl. magam felé mozgatom a szánt. A lakatszekrény olajbetöltő nyílásának fedelét mikor elérem már kb. onnan nehéz mozgatni. Levettem a késtartót, kés szánt. Próbáltam többet látni a keresztszán orsójából. Amennyire látom nincs eltömődve forgáccsal. Valakinek van esetleg ötlete, hol keressem még a hibát? A keresztszánnak egészen a nóniuszáig ki kellene jönnie?
                          Üdv,
                          Laci

                          Komment


                            A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A keresztszánnak egészen a nóniuszáig ki kellene jönnie?
                            Elvileg igen de egy 50-60-éves szerkezettől ne várj csodát ,nekem is hasonló a szánom kopott !
                            Nagyobb átmérőjű anyagnál lazíts az állítócsavarokon utána ismét szabályozd be a megszokott szorosságra,egyébként fel kellene ujjítani a gépet mikor korlátozódik a szánok pontossága,de"szegény ember vízzel főz"ha teljesen kijavítanánk minden hiányosságot : akkor az árából új gépet vehetnénk....
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                              Elvileg igen de egy 50-60-éves szerkezettől ne várj csodát ,nekem is hasonló a szánom kopott !
                              Nagyobb átmérőjű anyagnál lazíts az állítócsavarokon utána ismét szabályozd be a megszokott szorosságra,egyébként fel kellene ujjítani a gépet mikor korlátozódik a szánok pontossága,de"szegény ember vízzel főz"ha teljesen kijavítanánk minden hiányosságot : akkor az árából új gépet vehetnénk....
                              Szervusz! Köszönöm a segítséged! Jól mondod, 50-60 éves szerkezet, de még mai napig szépen dolgozik. Amit akarok mindig el tudom készíteni rajta. Ez a lényeg

                              Komment


                                Vettem ma egy 17x1 menetmetszőt .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X