820kg.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
EAN esztergák szerelése, karbantartása
Collapse
X
-
Kedves Gyuri!
A szegnyereg formája,valamint a főorsóház kezelőkarjai és a norton kiállása alapján ez a gép egy E2N 750.Rá van szerelve egy XRM 250 rövid menetvágó berendezés,amely hiányos.A rövid menetvágót külön megrendelésre a géppel együtt szállították.
Nem tudok most többet írni erről a berendezésről,de ha kívánod bővebben utána nézek.
Jó kis gép,ha tudod szerezd meg!A motorját le lehet cserélni 1Kw-ra és az apróbb munkákra nagyon jó.
üdvözlettel:Che
- - - Updated - - -
Szét kell szedni legalább annyira,hogy a súlypont lejjebb kerüljön és benyomni a Hunyadiba,vagy egy nagyobb futó.Nem lehet gond a hazaszállítás,ha kell szervezzünk brigádot és hazatoljuk neked csövön spájszerrel.
Üdvözlettel:Che
- 6 likes
Komment
-
Kedves Gyuri!
Léptél már valamit a gép ügyében?
Az jutott eszembe,hogy ha tényleg megveszed,azért ne felejtsd el megkérdezni,hogy megvannak e a rövid menetvágó hiányzó részei,mert lehet,hogy ott kallódnak valahol a közelében.Amúgy is érdemes elhozni az összes tartozékot,amit csak lehet és megvan,hogy lehetőleg mindene meg legyen.Tartozékok tekintetében nagyon sok mindent meg lehet utólag szerezni,innen-onnan,de elég jó áruk van.Egy cserekerék garnitúráért elkérnek 25-30 000,-Ft.-ot.
Amennyiben komolyan gondolod ezt a gépvásárlást,írd meg és átnézem a gépkönyvet ,kimásolom neked,hogy milyen és mennyi tartozékok vannak gyárilag a géphez.
Nem sok becsülete lehet ott ahol tárolják,ha még az ágy lekonzerválására sem fordítottak figyelmet,-de úgy látom a rozsda csak felületi,azt egy kis olajjal és puhafával le lehet dörzsölni róla.
Üdvözlettel:Che
- 3 likes
Komment
-
Szia Józsi (Che).
Nagyon szépen köszi a vezérorsós cserekerekes magyarázatodat,igy mostmár minden világos.
Ha már igy taglaljuk az Ean nyűgjeit/bajait én azért azt is meg emliteném hogy az előtolása is gyors (lehet volt itt már róla szó),szerintes is igaz?
Mikor ezt többen is emlitették nem igazán akartam elhinni de valóban,én ez ellen azt a megoldást választottam hogy a gyári legkissebb (50 es) cserekerék helyett vettem egy 28 ast,ez van fönt örökké mikor nem menetet vágok,igy kb felére csökkentettem az előtolásom.
Üdv:Laci.Che kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ja és Józsi,majd el felejtettem,megint szar a gép főorsója,eddig ment frankón,most akár hogy állitom a csapágyat vagy szorul vagy remeg
Állitólag az a baj egy öreg szaki szerint (neki is ean ja van) hogy kopott a főorsó,2 tizedwt van a méret alatt és hiába hogy összehántoltam pár hónapja de most ahog húznék rajta már nem körkörös a csapágy,hanem ovális,ezért vagy szorul vagy remeg.
Ma szedem szét,megnézem festékkel hog mi a helyzet az első csapággyal mert tuti az csinállja a fesztivált.
- 3 likes
Komment
-
Ha megengeditek egy tapasztalatot megosztanék. Az én 1000-es kocka EAN padom főorsójával kísérleteztem eleget mire rájöttem, hogy a jó futáshoz nem kell beszorítani az állító csavarokkal a csapágyakat hanem a nyomott olajozású siklócsapágyas rendszerekhez hasonlóan egy kis hézagot kell állítani (eltalálni) amely az olajfilm kialakulását segíti, nem akadályozza meg.
Ha ez sikerül eltalálni akkor hosszabb állás után, bekapcsoláskor észre vehető egy nagyon kis mértékű "mozgás" a tokmányon de ahogy felépül az olajfilm ez megszűnik és bátran terhelhető.
Nekem ez bevált és azóta nem szorul meg, nem üt remeg pl leszúráskor. A csapágyakhoz vezető olajcsatornák keresztmetszetét, ha lenne időm, megnövelném mivel túl hosszú szerintem a függőleges csatorna és kicsinek tűnik az átmérője. Szóval a csapágyak kenésén lehetne javítani.....
- 4 likes
Komment
-
Szervusztok!
El lehet játszani a főorsó csapágyak kényszerkenésének gondolatával is,mert az eredeti felhordós kenés a fogaskerekeknek megfelelő,de a csapágyaknál megkérdőjelezhető.Találtam egy elveiben nagyon egyszerű és házilagosan is viszonylag könnyen elkészíthető centrifugál szivattyút,amit könnyen el lehetne helyezni a főorsóházon belül,melyre rá lehetne bízni a főorsó csapágyak kenését.A fogaskerekek kenése,maradhat az eredeti.
A rezgő olajozásról egy pár kép,hogy egy kicsit szemléletesebb legyen:
Ezek a megoldások egy SOMUA FH1,Francia gyártmányú univerzális marógépben vannak alkalmazva,mely a korában a modernek közé volt sorolható.A gyártási évét nem tudom pontosan,de az 1950-es évekre tehető.
Üdvözlettel:Chemátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTegnapi beszerzés ![ATTACH=CONFIG]35474[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35475[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35476[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35477[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35479[/ATTACH]OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTegnapi beszerzés ![ATTACH=CONFIG]35474[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35475[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35476[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35477[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35479[/ATTACH]OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment