Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    80 fogszám meghajtóként,100 fogszám meghajtottként,
    Bocsi Józsi ,de nem értem?! Az orsóemelkedés miatt a metrikus menet vágásáboz a legkisebb szorzó 127 az nem osztható:emiatt maradnia kell,másképp csak közelítő lehet az emelkedés!

    Lehet eltévesztetted,igen a 80-as fogaskerék a legegyszerűbben orvosolná a problémát.

    Valószínűleg a marógépek tartozékai között lenne megegyező fogszámú kerék:és ha nem tévedek a 1,5-ös modulú fogak igen elterjedtek a gépiparban akkor csak a furatot kellene méretre igazítani.
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 jan. 19, 21:29.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment



      Jaj Máté,-igazad van elqrtam,-de nem kicsit nagyon,-mert a vezérorsó zoll rendszerű,-hogy lehettem ilyen marha,-rövidzár,vagy hülyülök,-nagyon nagy bocsánat!Köszönöm,hogy átnézted és figyelmeztettél.

      Üdvözlettel:Che

      Komment


        tehát Akkor 80 as fogaskerék kel hogy vághasak 8 as mentet .Előre is köszönöm a válaszokat . 10 és 12 es menetet is akkor nem tudom ezel a fogaskerekekel vágni ? ugye?

        Komment


          A 10.m/m-es emelkedés könnyen megy mert a Z:50 helyett a Z:100-ast kell feltenned.

          A 12 m/m-eshez csak másik norton-karállás kell.

          Az általam javasolt kettős áttételnél :nem kell a gyáriakon kívül más fogaskerék!!!!!
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            Én is szeretnék kérdezni egy hasonlót . 50 mm re szeretnék egy olajozó hornyot csinálni . Tud-e az EAN om olyant ? egy fordulatot , vagy még annyit se .... össze lehet rakni valahogy úgy a kerekeket ?

            Komment


              Kedves Zoli!


              Amennyiben jól értelmezem,azt szeretnéd,hogy a főorsó egy fordulatára a vezérorsó 50mm-rel vigye tovább az alapszánt az ágyon?



              Az EAN a gyárilag készletbe adott (50;60;70;100;127) fogszámú cserekerekekkel ezt nem fogja tudni,még kétszeres áttétellel sem.Elvileg lehetne olyan áttételt csinálni amivel sokkal nagyobb emelkedésű meneteket is lehetne vágni a gép menettáblázatában megadottaknál,de ahhoz jelentős átalakításokat kellene csinálni.Az első legnagyobb akadály,hogy a főorsóházból kijövő a meghajtott fogaskerék tengelyére 80-as fogszámú fogaskeréknél,nagyobb kerék nem nagyon férne fel,mert beleérne a hátsó főorsó csapágy külső anyájába.Hirtelen azt sem tudom,hogy a gyári ollóláb megfelelne egy olyan fordított cserekerék álláshoz,hogy a meghajtó kerekek (többszörös áttétel esetén) nagyobb fogszámúak legyenek,mint a meghajtottak,mert csak ilyesmi felállással,lehetne megközelítőleg 50 mm.-es emelkedést vágni.A gépen gyárilag 7 mm.es emelkedésű menet a vágható legnagyobb,ehhez képest több mint hétszeres áttételt lenne szükséges kialakítani az 50-es emelkedéshez.

              Azt sem lehet előre tudni,hogy az ilyen nagy emelkedésű menethez a nortonszekrény mechanikája kellően erős e,és nem e keletkezne benne sérülés,törés,mert a lakatanya bekapcsolásával a terhelés is a hétszeresére nőne.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azt sem lehet előre tudni,hogy az ilyen nagy emelkedésű menethez a nortonszekrény mechanikája kellően erős e,és nem e keletkezne benne sérülés,törés,mert a lakatanya bekapcsolásával a terhelés is a hétszeresére nőne.
                Szerintem is inkább ne,viszont van marógéped!

                Osztófejtartozékként lennie kell egy láda fogaskeréknek amelyet a kilógó(álltalában feleslegesnek tűnő)tengellyel a szánorsóval összekapcsolható ilyen céllal.......Ha van ilyened:jelezd és előásom a maróskönyvemet.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  köszönöm , mind két tanács meghaladja a tudásom ----ezért marad a míves kézi munka --- filcel berajzolom , turbómaróval pedig belehúzom a vályút , utána van edzve , köszörülve ... nem sok csak 18 db

                  Komment


                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    mind két tanács meghaladja a tudásom -
                    Hidd el élmény lenne,és utólag már egyszerű.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment




                      Egy kecskeszakállú vén marha (nem én vagyok),-úgy száz éve azt tanácsolta a népeknek,hogy "tanulni,tanulni és tanulni",-de ha nem akarsz,akkor kínlódj!

                      Komment


                        Szervusztok!
                        EAN eszterga (régebbi típus, nem az újabb kocka) mennyi lenne a megfelelő olaj mennyiség főorsó házba és lakatszekrénybe?

                        Komment


                          Szervusz László!

                          A pontos mennyiséget sajnos nem tudom,de annyi olajat kell tölteni a főorsó házba,hogy az alul fekvő fogaskerekek valamelyike,minden sebességi fokozatban beleérjen az olajba és fel tudja hordani az olajat a főorsóház felső síkján kialakított nútba,melyből a kenőanyag elvezetődik a főorsó sikló csapágyaihoz.A gépet úgy kell beszintezni,hogy az olaj az első és hátsó siklócsapágyhoz el tudjon folyni.Szándékosan nem írom,hogy vízszintbe kell állítani,mert közel sem biztos,hogy az ágy síkjaihoz viszonyítva az említett olajnút síkja párhuzamosan fekszik.Az olajat nem szabad túltölteni,az alsó fogaskerék maximum 8-10 mm. mélyen merüljön az olajba.Sajnos a főorsóház fedélnél szeret az olaj elszökni,ezért érdemes oda egy tömítést készíteni (parafa,vastag karton esetleg olajálló gumi,....),arra azonban nagyon vigyázni kell,hogy a tömítés semmi esetre se takarja el az olajnútot.

                          Amennyiben szórja az olajat,annak szintjét gyakran érdemes ellenőrizni!

                          Üdvözlettel:Che

                          Komment


                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szervusz László!

                            A pontos mennyiséget sajnos nem tudom,de annyi olajat kell tölteni a főorsó házba,hogy az alul fekvő fogaskerekek valamelyike,minden sebességi fokozatban beleérjen az olajba és fel tudja hordani az olajat a főorsóház felső síkján kialakított nútba,melyből a kenőanyag elvezetődik a főorsó sikló csapágyaihoz.A gépet úgy kell beszintezni,hogy az olaj az első és hátsó siklócsapágyhoz el tudjon folyni.Szándékosan nem írom,hogy vízszintbe kell állítani,mert közel sem biztos,hogy az ágy síkjaihoz viszonyítva az említett olajnút síkja párhuzamosan fekszik.Az olajat nem szabad túltölteni,az alsó fogaskerék maximum 8-10 mm. mélyen merüljön az olajba.Sajnos a főorsóház fedélnél szeret az olaj elszökni,ezért érdemes oda egy tömítést készíteni (parafa,vastag karton esetleg olajálló gumi,....),arra azonban nagyon vigyázni kell,hogy a tömítés semmi esetre se takarja el az olajnútot.

                            Amennyiben szórja az olajat,annak szintjét gyakran érdemes ellenőrizni!

                            Üdvözlettel:Che
                            Köszönöm a leírást!
                            Amikor a lakatszekrénybe töltök olajat, akkor alul a szekrény alján lévő fedél szélein és magát a fedelet rögzítő csavarok (6-8 db) mellett sok olaj kicsöpög. Ezt lehet valahogy orvosolni? Kellene a fedél alá egy tömítés? Illetve az a fedél alaphelyzetben levehető gond nélkül? (szóval ha leveszem nem szabad semminek kihullania)

                            Komment


                              Szervusz László!

                              Úgy emlékszem,hogy nem hullik ki semmi,de azért várj egy kicsit utána nézek és megírom!

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment


                                Az egy tisztító nyílás féleség. Nekem se volt ott tömítés, de raktam. Így egy kicsit kevesebb olaj folyik ki a lakatszekrényből
                                (a karoknál és a vonóorsónál szivárog)

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X