Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Remelem nem kell leszedni a vono, vezerorsók jobboldali csapágyait.
    Nem lézerel faragták egy darabból,ugy kezdődik minden csavart ILLESZTŐSZEGET kiszerelsz és szépen lehúzod a tengelyekről,vagy egyben a tengelyekkel együtt...!A javítás arról szól mennyi türelmed van:ha sietsz sokat hibázol és annak ÁRA van még több munka.sok-mindent lehet csak félig széthúzni kicserélni amit kell összenyomni..utána ...nem láttad mi van mögötte ..csepeg az olaj kiesik egy csavar...stb.Szereld szét mosd meg,javítsd amit kell és szépen szereld vissza:tudod,hogy ez a része oké!!!!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Tegnap láttam az itt nálunk a Kolozsvár utcán egy utánfutón vittek egy ilyent .....

      Komment


        Az enyem ket hete jott teherautón.
        A türelemre szükségem lesz rögtön az elején mert beallitottam a gepet ugy hogy a fal jobbra husz centire van, szépen kiszintezve gumitalpakon
        Sebaj, elgörgőzöm. Azert is kerdeztem egyből hogy ne gányoljak, nem sürgős a dolog. Ha lenne egy képetek egy szetszedett E1N lakatszekrényrol jobban el is tudnám kepzelni mi lehet a baja.
        Valahova elkevertem a hozzaszolasom masik részét az olajozással kapcsolatos kérdést. Tehát hasznalhatok járműbe való motorolajat, Norton sz-be hajtóműolajat, de siklocsapágy olajat milyet vegyek?

        Komment


          default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          de siklocsapágy olajat milyet vegyek?
          Szerinted az autód motorjában:nem siklócsapágyon forog a főtengely?
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            A gépkönyvben a főorsó csapágyakhoz 1-1.5E, más helyekre 4-5E viszkozitású olajat ír. Nem tudom ez milyen mértékegység de eszerint jóval hígabb. Nekem jo ha nem kell futkosni utana, van itthon 30as olaj.

            Komment


              Szervusz Default!

              Szereld le a hossz szánt és akkor bele látsz a lakatszekrénybe!Kis szerencsével felülről meg tudod állapítani,hogy mi a probléma és orvosolni is tudod.Amennyiben le kell szerelni,akkor le kell szerelni a vezér-vonóorsó jobb oldali tartóbakkját,mert másképp nem jön le a lakatszekrény.Jó lenne,ha töltenél fel képeket a gép elejéről,mert volt az E1N-nek egy ősebb változat,ami a köztudatban Kemény padként híresült el,Kemény Antalról eredendően,akinek a gyárában készültek ezek a gépek.A két gép tulajdonképp a norton szekrény kivételével azonos.A Kemény pad nortonjába van megoldva,az előtolás kikapcsolása úgy,hogy a vonóorsó tengelyirányban befele elmozdult,ha a ráhúzott rögzíthető hüvely ütközött a lakatszekrénnyel.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                Komment


                  Köszi a választ, most csak ilyen képem van róla (ez nem en vagyok)

                  Komment


                    Megprobaltam leszedni a hossz szánt, de azt látom hogy elől is van olyan lap (hatul 3 csavar fogta, azt leszedtem) ami a szán megemelkedését akadályozza meg, es a szán felső reszehez csatlakozik, tehát leemelni nem tudom, a lakatszekrény illesztőcsapja miatt pedig elore nem mozdul el, a lakatszekrenyt pedig az orsók nem engedik.
                    Ha elmozgatnám az ágy jobb végébe, es lecsavarnám az orsók csapágytartóját hogy engedjenek kicsit kifele akkor talan jönne de az inkabb a mátéapu által leírt gányolás terhelné a csapágyat a Norton oldalán, akkor inkabb elmozgatom a gepet és lehuzom oldalra a szánt. Szerintem a lakatszekrényben bármi baj van ugyis rommá kell szedni mert valami elkopott, stb. Mit gondoltok?

                    Komment


                      default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      elmozgatom a gepet és lehuzom oldalra a szánt.
                      Látom megnyílt a lakatszekrény,ha most a norton csonkokból kiütöd az illesztőszegeket és a tengelyek végéről a csapágyházból szintén kimacerálod a csavarokat és a stifteket akkor jobbra kicsúszik az egész szerkezet és meglátod a bibit.
                      A kúpos szegek kihúzásának az egyik módja fúrj beléjük menetet és vonókalapáccsal húzasd ki .....
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        nem azért nem jön le a teteje , mert hátul nem vette le a csúszótalpat ami a szánhoz húzza az egész fedelet ? mert szerintem orsó meg ilyenek bolygatása nélkül lejön a fedél és ott van minden ,látható ..

                        Komment


                          A lakatszekrényről jobbról keszult fenykepen látszik mi tartja es az a szán felső részével mozog együtt ha diszkréten emelgetem a szán tetejét. Azt nem tudom mi fogja, gondolom ha széjjelebb tudnám szedni látszana.

                          Komment


                            A hosszán mindkét oldalán van egy léc,amelyek az ágy alsó részén támaszkodnak,nem emlékszem rá,hogy hány csavarral és pontosan hol vannak felcsavarozva alul a hosszánra,de ezeket a léceket le kell szerelni.Hasznos lenne a lakatszekrényt alul a forgácstálcán feltámasztani,valamilyen fadarabokkal,hogy ne a vezér és vonóorsón lógjon,terhelve azokat.

                            Látom a képről,hogy már megindult a lakatszekrény lefele,ezért úgy vélem,hogy az illesztőszegek már nem fogják.

                            Üdvözlettel:Che

                            Komment


                              Megpróbálok alánézni valami tükörrel, hátha valahogy odaférnék de így elsőre a lakatszekrény takarja az első lécet. Ahogy írtam a hátsót gond nélkül le tudtam szedni. Amikor épp nem próbálkozom vele akkor két csavarral visszacsavarom a lakatszekrényt a hossz szánra, hogy ne az orsókat görbítse a súlya. Próbáltam képeket keresni a szétszedett állapotáról de nem találtam olyat ami a szánt mutatná a lakatszekrény nélkül. Illetve olyat találtam ahol más típusú a lakatszekrény, jobb oldalon van a kar a gépi előtoláshoz de azon se látszik ez az alsó sín.
                              Pár dolog még:
                              A gépen nem volt rajta az adattábla, fogalmam nincs hogy mikor készülhetett.
                              A Norton is elég bizonytalanul kapcsol, az ABC kerekek váltását is megnézném hogy mi történik bent.
                              A főorsó direkt kapcsolásához a körmöskapcsoló nehezen jár, át lehet mozgatni de egy nagy csavarhúzóval kell segíteni a villánál. Valószínűleg másnak is volt ezzel baja korábban mert oldalbaverték a csúszógyűrűt két helyen is, úgy hogy letört belőle. Megfújkáltam WD40-el, aztán olajoztam, átmozgattam, ugyanezt még párszor de sokkal nem lett jobb. Pedig ha kopott lenne akkor pont kotyognia kéne a tengelyen, normális esetben pedig kézzel könnyen kéne tudni kapcsolni a főorsót kézzel forgatva.

                              Komment


                                Kedves Default!

                                Várj egy keveset,-van nekem egy ilyen gépem szétszedve,de nagyon nehezen férek hozzá,majd megpróbálom megnézni,csak az időm kevés!

                                Most épp tűzifa hasogatásban vagyok,természetesen a szabad ég alatt,-ez a qrva eső meg állandóan fenyeget és ahogy vágom már pakolnom is kell a fedett helyre.45 mázsa az egész,nem olyan sok,de azért 71 évesen már nem olyan frissen megy,hasogatni még csa-csak,de ez a máglyába rakás,szépen,hogy le ne dőljön,-hát ez kiakaszt.

                                Egy szó mint száz,amilyen gyorsan csak tudom előszedem és ha egy módom van rá,le is fényképezem és felteszem neked ide,-ne kapkodd el,szépen türelemmel.

                                Üdvözlettel:Che

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X