default6 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
EAN esztergák szerelése, karbantartása
Collapse
X
-
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
-
Az enyem ket hete jott teherautón.
A türelemre szükségem lesz rögtön az elején mert beallitottam a gepet ugy hogy a fal jobbra husz centire van, szépen kiszintezve gumitalpakon
Sebaj, elgörgőzöm. Azert is kerdeztem egyből hogy ne gányoljak, nem sürgős a dolog. Ha lenne egy képetek egy szetszedett E1N lakatszekrényrol jobban el is tudnám kepzelni mi lehet a baja.
Valahova elkevertem a hozzaszolasom masik részét az olajozással kapcsolatos kérdést. Tehát hasznalhatok járműbe való motorolajat, Norton sz-be hajtóműolajat, de siklocsapágy olajat milyet vegyek?
Komment
-
default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede siklocsapágy olajat milyet vegyek?"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Szervusz Default!
Szereld le a hossz szánt és akkor bele látsz a lakatszekrénybe!Kis szerencsével felülről meg tudod állapítani,hogy mi a probléma és orvosolni is tudod.Amennyiben le kell szerelni,akkor le kell szerelni a vezér-vonóorsó jobb oldali tartóbakkját,mert másképp nem jön le a lakatszekrény.Jó lenne,ha töltenél fel képeket a gép elejéről,mert volt az E1N-nek egy ősebb változat,ami a köztudatban Kemény padként híresült el,Kemény Antalról eredendően,akinek a gyárában készültek ezek a gépek.A két gép tulajdonképp a norton szekrény kivételével azonos.A Kemény pad nortonjába van megoldva,az előtolás kikapcsolása úgy,hogy a vonóorsó tengelyirányban befele elmozdult,ha a ráhúzott rögzíthető hüvely ütközött a lakatszekrénnyel.
Üdvözlettel:Che
- 1 like
Komment
-
Megprobaltam leszedni a hossz szánt, de azt látom hogy elől is van olyan lap (hatul 3 csavar fogta, azt leszedtem) ami a szán megemelkedését akadályozza meg, es a szán felső reszehez csatlakozik, tehát leemelni nem tudom, a lakatszekrény illesztőcsapja miatt pedig elore nem mozdul el, a lakatszekrenyt pedig az orsók nem engedik.
Ha elmozgatnám az ágy jobb végébe, es lecsavarnám az orsók csapágytartóját hogy engedjenek kicsit kifele akkor talan jönne de az inkabb a mátéapu által leírt gányolás terhelné a csapágyat a Norton oldalán, akkor inkabb elmozgatom a gepet és lehuzom oldalra a szánt. Szerintem a lakatszekrényben bármi baj van ugyis rommá kell szedni mert valami elkopott, stb. Mit gondoltok?2 képek
Komment
-
default6 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseelmozgatom a gepet és lehuzom oldalra a szánt.
A kúpos szegek kihúzásának az egyik módja fúrj beléjük menetet és vonókalapáccsal húzasd ki ....."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
A hosszán mindkét oldalán van egy léc,amelyek az ágy alsó részén támaszkodnak,nem emlékszem rá,hogy hány csavarral és pontosan hol vannak felcsavarozva alul a hosszánra,de ezeket a léceket le kell szerelni.Hasznos lenne a lakatszekrényt alul a forgácstálcán feltámasztani,valamilyen fadarabokkal,hogy ne a vezér és vonóorsón lógjon,terhelve azokat.
Látom a képről,hogy már megindult a lakatszekrény lefele,ezért úgy vélem,hogy az illesztőszegek már nem fogják.
Üdvözlettel:Che
Komment
-
Megpróbálok alánézni valami tükörrel, hátha valahogy odaférnék de így elsőre a lakatszekrény takarja az első lécet. Ahogy írtam a hátsót gond nélkül le tudtam szedni. Amikor épp nem próbálkozom vele akkor két csavarral visszacsavarom a lakatszekrényt a hossz szánra, hogy ne az orsókat görbítse a súlya. Próbáltam képeket keresni a szétszedett állapotáról de nem találtam olyat ami a szánt mutatná a lakatszekrény nélkül. Illetve olyat találtam ahol más típusú a lakatszekrény, jobb oldalon van a kar a gépi előtoláshoz de azon se látszik ez az alsó sín.
Pár dolog még:
A gépen nem volt rajta az adattábla, fogalmam nincs hogy mikor készülhetett.
A Norton is elég bizonytalanul kapcsol, az ABC kerekek váltását is megnézném hogy mi történik bent.
A főorsó direkt kapcsolásához a körmöskapcsoló nehezen jár, át lehet mozgatni de egy nagy csavarhúzóval kell segíteni a villánál. Valószínűleg másnak is volt ezzel baja korábban mert oldalbaverték a csúszógyűrűt két helyen is, úgy hogy letört belőle. Megfújkáltam WD40-el, aztán olajoztam, átmozgattam, ugyanezt még párszor de sokkal nem lett jobb. Pedig ha kopott lenne akkor pont kotyognia kéne a tengelyen, normális esetben pedig kézzel könnyen kéne tudni kapcsolni a főorsót kézzel forgatva.
Komment
-
Kedves Default!
Várj egy keveset,-van nekem egy ilyen gépem szétszedve,de nagyon nehezen férek hozzá,majd megpróbálom megnézni,csak az időm kevés!
Most épp tűzifa hasogatásban vagyok,természetesen a szabad ég alatt,-ez a qrva eső meg állandóan fenyeget és ahogy vágom már pakolnom is kell a fedett helyre.45 mázsa az egész,nem olyan sok,de azért 71 évesen már nem olyan frissen megy,hasogatni még csa-csak,de ez a máglyába rakás,szépen,hogy le ne dőljön,-hát ez kiakaszt.
Egy szó mint száz,amilyen gyorsan csak tudom előszedem és ha egy módom van rá,le is fényképezem és felteszem neked ide,-ne kapkodd el,szépen türelemmel.
Üdvözlettel:Che
Komment
Komment