Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyú beszerelése!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dugattyú beszerelése!

    Kérem segítsetek mert elfelejtettem,hogy a dugattyút hogyan kell beszerelni! Gondolok itt arra,hogy a csapszeg furata mely nem középre esik kisebb felével néz előre?vagy rosszul emlékszem rá? Köszönöm a segítségeteket

    #2
    Ne azt nézd,hanem a gyürüvégeket üzem közben nem haladhat el az ablak előtt,beszereléskor viszont igen ezért kell az ablakokat kicsit ivesre reszelni.
    Titus, sepy és wsievers kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Kérem segítsetek mert elfelejtettem,hogy a dugattyút hogyan kell beszerelni! Gondolok itt arra,hogy a csapszeg furata mely nem középre esik kisebb felével néz előre?vagy rosszul emlékszem rá? Köszönöm a segítségeteket
      Szia Sepy!

      Jól emlékszel. Először is a forgásirányt kell tisztázni. Ha a motor előreforog (pl. Jawa), akkor a "kisebb felének" az első kerék irányába kell néznie. Azért csinálják így, mert a dugattyú kevésbé lesz hajlamos a beszorulásra, mivel a hajtórúd (figyeled Beagle, hogy fejlődök http://veteran.forum.hu/bemutatkozas...html#post29568 ) nem tud keresztbe állni.

      Bocs a szabados kissé szájbarágós tájolástól, de egy használati utasításban attól kaptam frászt, hogy egy egész fejezet foglalkozott a lent-fent-jobbra-balra fogalmakkal.

      Örülök, hogy már összefelé rakod!
      Beagle és sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Azért csinálják így, mert a dugattyú kevésbé lesz hajlamos a beszorulásra,
        Nem a visszarúgási hajlam csökkentése miatt?
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Köszönöm a gyors válaszaitokat,azt tudom,hogy gyűrű vég nem eshet ablakba. Azt én sem tudom,hogy nem-e a focistát akarják a motorból kiűzni / a vissza rugásra gondolok/. A CZ 175 Sport-ba a 350-es Jawa tűgörgő kosara és csapszege jó ez tájékoztatás az esetleges márkatársnak nem pedig kérdés! Persze csak akkor ha ilyen "hajtókar" van benne. Üdv. Sepy.

          Komment


            #6
            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A CZ 175 Sport-ba a 350-es Jawa tűgörgő kosara és csapszege jó ez tájékoztatás az esetleges márkatársnak nem pedig kérdés! Persze csak akkor ha ilyen „hajtókar” van benne.
            Persze, hogy jó, ha nem bronzperselyes fent a hajtórúd. Viszont az ugye nem teljesen lyukas. A 12V osé így jobb, mert ott az osztás középen van, nem oldalt mint a 6 v osnál.
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 07, 20:30.
            sepy kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nem a visszarúgási hajlam csökkentése miatt?
              Is. Anno úgy tanították, hogy a forgásirányban eltolt csapszeg egy kis pozitív erőkart képez, ami segíti a hajtórúd mozgását. Ez az "eltolás" egyébként általánosan elterjedt gépészeti megoldás. Gőzmozdonyoknál, alternáló kaszánál, ősrégi hajtókaros varrógépben min-mind megtalálható, és ezeknél sokkal szembetűnőbb is. A dugattyúnál ez a pici is elegendő.

              Mivel nincs hatás ellenhatás nélkül, ezért természetes, hogy a visszafelé forgást akadályozza. (kitört belőlem a tudományosság, végre hat a kávé. )
              sepy és wsievers kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                WSIEVERS! most egy kicsit értetlenkedek, Úgy néz ki a felső furat mint amibe nincs benne a csapszeg persely. Ebbe egy hőkezelt persely és ebbe kell bele préselni a tűgörgős kosarat. Ezen a perselyen található a két oldalán két furat melynek egybe kell esni a hajtókaron lévőekkel a kenés biztosításáért. Persze az én motoromról írok. Már a régi gépemen is ilyenre alakítottam, akkor jött a köztudatba a tűgörgös csapszeg./1977- ről beszélek /. Akkor még minden alkatrész eredeti gyári volt a sufni tuningomnak köszönhetően az 1200-as Lada nem rugott labdába ezt a későbbi második tulajdonos bizonygatta nekem mikor az utcán megláttam a gépet. Minden bizonnyal ez is lett a vége, vagy végleg kiforgatták a lelkét vagy össze törték mert a fék maradt a régi. Az első telókat cseréltemTS MZ -re. Kicsit hosszabb lett így meg kellett válogatni hol állítom sztenderre . Ennek az emléke vezérelt a mostani megvételéhez. A lépcsőházban a szembe szomszédom onnan kezdve, hogy elmentünk Gyulára salakmotor versenyre és mivel az enyémbe akkor lett 1500km kezdtem kicsit szólintgatni . Ő a 350-es Jawával csipkedte magát,hogy ne legyen csúnya a vége Tisztelte "a kis 175-öst", mert előtte így nevezte. De nem szaporítom a szót mert elfogy a papír és kifogy a toll és nem utolsó sorban a Türelmetek. Szép időt, hosszabbak lesznek a napok és talán több időnk lesz a kedvenceinkkel foglalkozni. Üdv. Sepy.

                Komment


                  #9
                  Apám 175-ös olajszivattyúsában garanciálisan cserélték a főtengelyt még 75 ben, akkor került bele valami gyári felül tűgörgős hajtórúd. Van kép 140 km/h-s gyorshajtásról amit apám követett el. A kis Czetka nagyon bír menni, ha okos a gazdája...(megnövelt polírozott felömlők, tűgörgős hajtókar, módosított vezérlés, levegőterelő lemezek a hengeren, módosított hengerfej)A dugattyúcsapszegről beszéltem amúgy, az az, ami a 175-ösnél teljesen lyukas középen, a 350-esnél csak zsákfurat van benne.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 07, 16:22.
                  sepy és OdinHEM kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Na megint másképp tudtam valamit!
                    Tudomásom szerint azért van eltolva a középponttól a csapszegfurat,hogy csökkentse a csörgésre való hajlamot.!?
                    sepy és kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      Én is így tudom. Ennek köszönhetően nem kalimpál a dugó amikor holtponton elindul visszafelé.

                      Komment


                        #12
                        Látjátok, hogy egy apró műszaki fogásból mennyi előny származik. Könnyebben forog az egész, nehezebben lő vissza a motor és még csendesebb is tőle. Hála annak a ténynek, hogy a csapszeget állandóan terhelés éri, így nincs ideje és lehetősége kotyogni. Nem úgy mint nekem

                        Még ezt találtam ezzel kapcsolatban: v8cars.hu amerikai autó magazin | Előzménylista

                        Komment


                          #13
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Még ezt találtam ezzel kapcsolatban
                          Szégyelném ha ilyen koszos motortőmbbe tolnék bele egy uj alkatrészt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            mivel a hajtórúd (figyeled Beagle, hogy fejlődök Zim 350 )
                            'Cuki' vagy,de miattam nem muszáj! Egyébként már ki akartam fejteni a dolgot,most megtenném. (hátha valaki nem érti)
                            Nos,a hajtókar forgó mozgást végez,a hajtórúd viszont egyenes (húzó-toló) mozgást. Hajtókarja van pl. a kerékpárnak (pedál),vagy a húsdarálónak. A hajtórúd köti össze a főtengelyt a dugattyúval. (íly módon a Babettának van hajtókarja,a Pannoniának nincs)
                            Egyébként hasonló problémáim vannak a Flex-nek nevezett sarokcsiszolóval is. (ráadásul ez a szakmámba is 'vág') Ugyanis a 'FLEX' egy márkanév,ugyan úgy mint pl. a Makita,vagy a Bosch. Nálunk a műhelyben van egy Flex nevű fúrógép is! Ezért helytelen a sarokcsiszolót flex-nek nevezni.(kivéve,ha tényleg az a márkája)
                            Hangsúlyoznám,hogy ez az én véleményem és természetesen senkit sem kötelez semmire!!

                            Komment


                              #15
                              ...ezek szerint nem Hiltim van , hanem csak valami s@r ütvefuró ?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X