Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Kérem segítsetek mert elfelejtettem,hogy a dugattyút hogyan kell beszerelni! Gondolok itt arra,hogy a csapszeg furata mely nem középre esik kisebb felével néz előre?vagy rosszul emlékszem rá? Köszönöm a segítségeteket
Kérem segítsetek mert elfelejtettem,hogy a dugattyút hogyan kell beszerelni! Gondolok itt arra,hogy a csapszeg furata mely nem középre esik kisebb felével néz előre?vagy rosszul emlékszem rá? Köszönöm a segítségeteket
Szia Sepy!
Jól emlékszel. Először is a forgásirányt kell tisztázni. Ha a motor előreforog (pl. Jawa), akkor a "kisebb felének" az első kerék irányába kell néznie. Azért csinálják így, mert a dugattyú kevésbé lesz hajlamos a beszorulásra, mivel a hajtórúd (figyeled Beagle, hogy fejlődök http://veteran.forum.hu/bemutatkozas...html#post29568) nem tud keresztbe állni.
Bocs a szabados kissé szájbarágós tájolástól, de egy használati utasításban attól kaptam frászt, hogy egy egész fejezet foglalkozott a lent-fent-jobbra-balra fogalmakkal.
Köszönöm a gyors válaszaitokat,azt tudom,hogy gyűrű vég nem eshet ablakba. Azt én sem tudom,hogy nem-e a focistát akarják a motorból kiűzni / a vissza rugásra gondolok/. A CZ 175 Sport-ba a 350-es Jawa tűgörgő kosara és csapszege jó ez tájékoztatás az esetleges márkatársnak nem pedig kérdés! Persze csak akkor ha ilyen "hajtókar" van benne. Üdv. Sepy.
A CZ 175 Sport-ba a 350-es Jawa tűgörgő kosara és csapszege jó ez tájékoztatás az esetleges márkatársnak nem pedig kérdés! Persze csak akkor ha ilyen „hajtókar” van benne.
Persze, hogy jó, ha nem bronzperselyes fent a hajtórúd. Viszont az ugye nem teljesen lyukas. A 12V osé így jobb, mert ott az osztás középen van, nem oldalt mint a 6 v osnál.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 07, 20:30.
Is. Anno úgy tanították, hogy a forgásirányban eltolt csapszeg egy kis pozitív erőkart képez, ami segíti a hajtórúd mozgását. Ez az "eltolás" egyébként általánosan elterjedt gépészeti megoldás. Gőzmozdonyoknál, alternáló kaszánál, ősrégi hajtókaros varrógépben min-mind megtalálható, és ezeknél sokkal szembetűnőbb is. A dugattyúnál ez a pici is elegendő.
Mivel nincs hatás ellenhatás nélkül, ezért természetes, hogy a visszafelé forgást akadályozza. (kitört belőlem a tudományosság, végre hat a kávé. )
WSIEVERS! most egy kicsit értetlenkedek, Úgy néz ki a felső furat mint amibe nincs benne a csapszeg persely. Ebbe egy hőkezelt persely és ebbe kell bele préselni a tűgörgős kosarat. Ezen a perselyen található a két oldalán két furat melynek egybe kell esni a hajtókaron lévőekkel a kenés biztosításáért. Persze az én motoromról írok. Már a régi gépemen is ilyenre alakítottam, akkor jött a köztudatba a tűgörgös csapszeg./1977- ről beszélek /. Akkor még minden alkatrész eredeti gyári volt a sufni tuningomnak köszönhetően az 1200-as Lada nem rugott labdába ezt a későbbi második tulajdonos bizonygatta nekem mikor az utcán megláttam a gépet. Minden bizonnyal ez is lett a vége, vagy végleg kiforgatták a lelkét vagy össze törték mert a fék maradt a régi. Az első telókat cseréltemTS MZ -re. Kicsit hosszabb lett így meg kellett válogatni hol állítom sztenderre . Ennek az emléke vezérelt a mostani megvételéhez. A lépcsőházban a szembe szomszédom onnan kezdve, hogy elmentünk Gyulára salakmotor versenyre és mivel az enyémbe akkor lett 1500km kezdtem kicsit szólintgatni . Ő a 350-es Jawával csipkedte magát,hogy ne legyen csúnya a vége Tisztelte "a kis 175-öst", mert előtte így nevezte. De nem szaporítom a szót mert elfogy a papír és kifogy a toll és nem utolsó sorban a Türelmetek. Szép időt, hosszabbak lesznek a napok és talán több időnk lesz a kedvenceinkkel foglalkozni. Üdv. Sepy.
Apám 175-ös olajszivattyúsában garanciálisan cserélték a főtengelyt még 75 ben, akkor került bele valami gyári felül tűgörgős hajtórúd. Van kép 140 km/h-s gyorshajtásról amit apám követett el. A kis Czetka nagyon bír menni, ha okos a gazdája...(megnövelt polírozott felömlők, tűgörgős hajtókar, módosított vezérlés, levegőterelő lemezek a hengeren, módosított hengerfej)A dugattyúcsapszegről beszéltem amúgy, az az, ami a 175-ösnél teljesen lyukas középen, a 350-esnél csak zsákfurat van benne.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 márc. 07, 16:22.
Látjátok, hogy egy apró műszaki fogásból mennyi előny származik. Könnyebben forog az egész, nehezebben lő vissza a motor és még csendesebb is tőle. Hála annak a ténynek, hogy a csapszeget állandóan terhelés éri, így nincs ideje és lehetősége kotyogni. Nem úgy mint nekem
mivel a hajtórúd (figyeled Beagle, hogy fejlődök Zim 350 )
'Cuki' vagy,de miattam nem muszáj! Egyébként már ki akartam fejteni a dolgot,most megtenném. (hátha valaki nem érti)
Nos,a hajtókar forgó mozgást végez,a hajtórúd viszont egyenes (húzó-toló) mozgást. Hajtókarja van pl. a kerékpárnak (pedál),vagy a húsdarálónak. A hajtórúd köti össze a főtengelyt a dugattyúval. (íly módon a Babettának van hajtókarja,a Pannoniának nincs)
Egyébként hasonló problémáim vannak a Flex-nek nevezett sarokcsiszolóval is. (ráadásul ez a szakmámba is 'vág') Ugyanis a 'FLEX' egy márkanév,ugyan úgy mint pl. a Makita,vagy a Bosch. Nálunk a műhelyben van egy Flex nevű fúrógép is! Ezért helytelen a sarokcsiszolót flex-nek nevezni.(kivéve,ha tényleg az a márkája) Hangsúlyoznám,hogy ez az én véleményem és természetesen senkit sem kötelez semmire!!
Komment