Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Feltöltő hegesztés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Feltöltő hegesztés

    Szevasztok Kollégák!

    A tapasztalatotokra van szükségem. Szeretném egy valószínű BC3-ból készült előtéttengely csapjait amelyek siklócsapágyban futnak, eredeti méretre feltöltetni hegesztéssel. A BC3 cementálva van, ha hőt viszek be akkor a szövetszerkezete átalakul, és gondolom a szénben dús kéreg miatt nehezen hegeszthető. Van valakinek véleménye esetleg tapasztalata hogy miként oldjam meg ezt a problémát?

    Köszönöm előre is a válaszokat!

    #2
    Nem lehetne a tiszta felületig köszörülni, és a csapágy furatát szűkíteni ? De ha mindenképpen fel kell rakni, van a fémszórásos technológia. Hogy a rácsszerkezetét ez mennyire borítja fel, gőzöm sincs.
    supermax és dino125ad kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Dobd ki.Gyártasd le.

      Komment


        #4
        dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A BC3 cementálva van, ha hőt viszek be akkor a szövetszerkezete átalakul, és gondolom a szénben dús kéreg miatt nehezen hegeszthető.
        A szénben dús réteg egyáltalán nem hegesztendő! Ezért azt le kell előtte munkálni róla. A kéregvastagság max. 0,8-1 mm szokott lenni. A felső kemény réteg általában köszörüléssel, esetleg különleges minőségű lapkával esztegálással távolítható el. Mivel felrakó hegesztést akarsz, ezért a felületi simaság és méret hegesztés alá most huszadrangú.

        Arról, hogy van-e edzett kéreg keménységméréssel vagy reszelőpróbával győződhetsz meg. Általában 58-62 HRc szokott a felületi keménység lenni. Ezen már a legjobb reszelő is úgy csúszik, mint az öntvényen. Ha reszelhető a felület, akkor valószínűleg csak "vakedzették". Ez azt jelenti, hogy nem dúsították be a felületét szénnel (cementálás), hanem csak edzették. Ebben az esetben nincs szükség a kemény kéreg eltávolítására, mert az egész anyag homogén, kb. 36-45 HRc keménységű. Itt jegyzem meg, hogy a BC3 olajban edzhető anyag.

        A BC3 egyébként - alacsony széntartalma miatt - jól hegeszthető. Jó alternatívája az 52C-ként ismert anyagnak.

        További információkat mindenféle gyártástechnológiai - hegesztési - szakkönyvben találhatsz. Nekem itthon most csak ennyi jutott eszembe. Ha pontos technológiai adatok kellenek, javaslom, hogy a hegesztőelektróda gyártójánál érdeklődj (minőség, méret, áramerősség).
        Trophyman, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          nivaronin eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Dobd ki.Gyártasd le.
          Ennyi a hozzászólásod? Profi vagy! Viszont ha ezt a bölcsességet magadban tartod, esetleg a megítélésed sem romlik!
          mir-mur és supermax kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ja igen. Javítási alternatíva lehet a csapágyhely megperselyezése zsugorgyűrűvel. Ezzel azonban csak akkor próbálkozz, ha a csapátmérő 25 mm-nél nem kisebb és a falvastagság is megvan 3,5 mm. A zsugorkötéshez az átfedést pontosan ki kell számítani. Ebben tudok segíteni, de csak a jövő héten. Itthon semmi szakirodalom nincs.
            OdinHEM, wsievers és dino125ad kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A szénben dús réteg egyáltalán nem hegesztendő! Ezért azt le kell előtte munkálni róla. A kéregvastagság max. 0,8-1 mm szokott lenni. A felső kemény réteg általában köszörüléssel, esetleg különleges minőségű lapkával esztegálással távolítható el. Mivel felrakó hegesztést akarsz, ezért a felületi simaság és méret hegesztés alá most huszadrangú.
              Köszi CZsolti!

              Hétfőn tudom a keménységét megméretni a csapoknak, utána többet tudok a javítás technológiáról. De engem az aggaszt, hogy ha az alapfémet hegesztetem (maradjunk a BC3-nál) akkor a rengeteg bevitt hő mennyire árt a csapon kívüli részeknek...

              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ja igen. Javítási alternatíva lehet a csapágyhely megperselyezése zsugorgyűrűve
              Köszi! Ez érdekel, bár itt nem tudom alkalmazni, de örülök ha megosztod velem, mert vasas vagyok és bármikor kellhet!
              Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2013 márc. 23, 20:43.

              Komment


                #8
                dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                akkor a rengeteg bevitt hő mennyire árt a csapon kívüli részeknek...
                Igazából csak a hő okozta deformációtól kell félned. Ez egy príma anyag és nem érzékeny nagyon az elhúzódásokra. Hegesztés után meg kell újra edzeni és kész. Fejből írom az értékeket: 860 °C -ra hevít, 20 percig hőntart és olajban lehűt. Mivel olajban hűtöd, ezért káros feszültségek sem maradnak benne. Egy jó szívós 36-45 HRc kemény átedzett anyagod lesz. Ezért jó fogaskeréknek, fogazott tengelynek. Ha ennyi keménység elég neked, akkor ne is vacakolj vele tovább. Ha szimmering alá kell felület, akkor pedig alternatíva lehet a keménykróm felköszörülve, vagy az SKF tengelyváll javító gyűrűi.




                Küldhetnél egy képet a tengelyről. Tegyél valami mércét mellé, hogy lássuk az arányokat.

                Komment


                  #9
                  Ha csak a hegesztés miatt fáj a fejed , hát ne fájjon.A semmiről regélsz azt sem tudod milyen anyag.Fordulj szakemberhez dino.Javaslom a Túrkeve városban lévő céget.Keménység ,feltöltő hegesztés minden van.Ott az ember ugyan azt mondja mint én.Ilyenekre nincs garancia.Kidobott pénz,utána meg rossz az ember közérzete.Gondolkodj, ne elsőre ítélj.

                  Komment


                    #10
                    Mi lenne ha a válemény alkotáshoz megnézhetnénk a kérdéses munkadarabot ? Hisz manapság egy -egy garázsban van olyan technológia mint régen a gyárban . Ezért inkább a gazdaságosság dönthet egy munkadarabnál , ( ha csak nincs valami lelki tényező ,az eredeti mindenáron történő megőrzésére ) szerintem .

                    Komment


                      #11
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Mi lenne ha a válemény alkotáshoz megnézhetnénk a kérdéses munkadarabot ?
                      Igen ezt CZolti is kérte, és én nem zárkózom el a kérés elől, de csak holnap, mert a munkahelyemen őrzöm!

                      Komment


                        #12
                        Ez minek a mije, milyen fordulaton megy, terhelés stb. A javítás a szakmai kérdés, az eldobás gazdaságossági. Gyanús hogy fémszóratni kellene.

                        Komment


                          #13
                          Üdv!Láthatjuk a kérdéses alkatrészt?Annyit gondolkodtam a megoldáson.Pontosan ma mértem a Keménységmérőkkel.Eszembe jutott az eszmecserék kapcsán,hát van nekünk ilyenünk.Egyből megmértem a traki tartalék főtengelyét.Néztem Rockwell-ben Brinell-ben,még van harmadik is az olyan mint a Poldi de még sem.Nem kalapács hanem rudazat esik le.Bocsi a kitérőért.

                          Komment


                            #14
                            Hát ahhoz képest hogy micsoda komoly kérdéssel indult,lelankadt ez az egész.És még nekem brekeg hogy szakmaiatlan vagyok.Gagyi az egész.

                            Komment


                              #15
                              nivaronin eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Gagyi az egész.
                              Van egy bölcs mondás: Ne etesd a trollt! Én mégis megetetlek!
                              Lehet, hogy a fórumon kívül is van élet? Lehet, hogy dolgoznom is kell? Lehet, hogy nem volt időm fotózni? Lehet, hogy abszolút nem érdekel a véleményed?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X