Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Mi a legideálisabb porlasztó beállítás egy Csepel motorkerékpáron?
Mi a legideálisabb porlasztó beállítás egy Csepel motorkerékpáron?
Hogyan lehet beállítani úgy a porlasztót, hogy a kevesebb fogyasztás ne menjen a teljesítmény rovására és esetleg a nagyobb teljesítmény ne menjen a fogyasztás rovására
Hello Zolle, ismered a viccet: "van sapkád nyuszika..., nincs sapkád nyuszika...?"
Egyet tudsz tenni, a gyertya színét kell nézni, addig állítsd, hogy szép őzbarna legyen, akkor jó, az összes többi esetben rossz...
Ez sosem lesz 1L-es motor, max ha te tolod és közben leengedsz 1 liter benzint...
Sajnos választani kell.
Kisebb fogyasztás, de kisebb a teljesítmény is
Nagyobb teljesítmény, de nagyobb a fogyasztás is.
Ezek összes járulékaival: sovány keverék - talán kisebb a fogyasztás, de motor túlhevülésre való hajlama nő, kopás nagyobb mértékű;
túl dús keverék - füstöl, erőtlen, gyertyát örökké pucolni kell.
Ahogy ptm004 is írta, akkor a legnagyobb a teljesítmény, akkor működik egészségesen, ha a gyertya szép világosbarnára szineződik.
Egyébként régen én is kisérletezgettem ETZ-n a porlasztóbeállításokkal, hogy ne fogyasszon olyan sokat (azt hiszem kb 5- 5,5 litert evett), de nagy változásokat a fogyasztásban nem tapasztaltam. Igaz, én csak az úszóval és részterheléstűvel játszottam, fúvókákat nem cserélgettem. Olyankor még ráadásul az is dühített, hogy nem akar rendesen menni.
Mi a legideálisabb porlasztó beállítás egy Csepel motorkerékpáron?
Hogyan lehet beállítani úgy a porlasztót, hogy a kevesebb fogyasztás ne menjen a teljesítmény rovására és esetleg a nagyobb teljesítmény ne menjen a fogyasztás rovására
Voltak -nagyon jó válaszok ---most talán egy nem olyan jó --kérdessel tudnék csak válaszolni : a fenti gondolat ,hogyan tud megfogalmazódni benned ? Nem mindegy mennyit fogyaszt egy csepel ? ??
De azért hogy én is mondjak valamit (ami okosnak látszik ) , szerintem annyit kell fogyasztani egy Csepelnek amennyit kíván , amennyivel mondjuk "őzbarna " a gyertya ---se többet se kevesebbet .
Nem értem ezt a fogyasztás mizériát...Ha működik a gép, és úgy működik, ahogy kell neki, és ahogy én szeretném, a fenét sem érdekli mennyit fogyaszt olajból és benzinből 100km-en...örülj, hogy nem az alkatrészeket mosod a benzinben. A legfontosabb dolog:
Csak az elégett üzemanyagból lessz teljesítmény. Ha nagyobb teljesítményt vársz a géptől, annak meg kell fizetni az árát tüzelőanyagban.
A Csepel 125 egy veterán jármű, annak minden tulajdonságával. Nem összehasonlítható mással, egyik paramétere sem fog semmi elvárást teljesíteni. Nincs kategóriája, csak saját magával vethető össze.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 aug. 13, 16:02.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
A fizikát nem lehet meghazudtolni.Számomra is számít a fogyasztás DE sosem szeretném ha a teljesítmény rovására menne. Inkább igyon többet de ha kell menjen a gép! Sosem szerettem azt a tati papis felfogást, hogy pl. az Ő autója 4,5 litert eszik igaz egész úton feltartotta a forgalmat mert csak a vontatót előzte meg és egész délelőtt ment egy 60 km- es szakaszon. Ezek a gépek még elsődlegesen nem a kis fogyasztásról lettek híresek és érték meg ezt a kort melyet sok mai még a bontóban sem lesz 50 év múlva.
Egy Csepel 125-ös ha jól van beállítva a gyújtása és a porlasztó úgy a fogyasztása megáll 3 liter/100 km körül. Ez azért nem rossz egy 60 éves gépezettől. Ennyi keverék jár neki, ne sajnáld tőle Főfúvóka 75-ös, síbertű pedig felülről a 2. vagy 3. bevágásban, a gyertya 175 vagy 225-ös hőértékű, és őzbarna legyen.
Azt hittem többet kajál. Ahhoz képest, hogy milyen öreg gépezetről van szó... Én még a 4 l-t sem sajnálnám tőle. Ha jól esik neki.... Én sem működnék tökéletesen, ha az asszony különféle beállításokkal le akarná venni a sörfogyasztásomat!
Igaz, így is meglehetősen keveset fogyasztok 100-on.
Amikor az első autómat megvettem (akkor 20 éves, kockalámpás Ford Fiesta), kicsit megijedtem, hogy miért eszik 8 litert. A szerelő nyugtatott meg, hogy az ég világon semmi baja az autónak, egyszerűen az még az a technika, ami erre képes. Igaz, cserébe állat nyomatékot produkált az 1,1-es motorjával! Nem is volt olyan kezes gépem azóta, mint a kis Ford!
Komment