Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogó gyújtás Ts-re

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Robogó gyújtás Ts-re

    Sziasztok!

    Van ötletetek, tapasztalatotok robogó gyújtás felszerelésével kapcsolatban? Ilyen gyújtást tervezek felrakni a Ts-emre. Hogyan lehet például a gyújást időzíteni? Mármint az ékpálya helyét a lendkeréken hogy tudnám megállapítani hogy 3mm előgyújtást adjon?

    #2
    Inkább az állórészt kell úgy felfogatni hogy nagyobb intervallumban lehessen állítani. Az ékpályát pedig saccra odatenni.
    Szerintem.
    joker kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ezt a témát ajánlanám:http://veteran.forum.hu/bemutatkozas...gyasztas-3083/
      dkari kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ezt a témát ajánlanám:Jó gyújtás, tökéletesebb égés, kevesebb fogyasztás
        Szia Nyemi!

        Ezúton üdvözöllek én is itt a fórumon! Köszönöm az ajánlást!

        Én ezt a gyújtást tervezem felrakni: Yamaha jog 3kj Click image for larger version

Name:	a1c6_6_big.jpg
Views:	1
Size:	70.5 KB
ID:	138459Click image for larger version

Name:	a1c6_3_big.jpg
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	138460

        Tehát ha jól értelmezem Click image for larger version

Name:	Fok számolása.JPG
Views:	2
Size:	72.8 KB
ID:	138461ha én 3mm.es alapelőgyújtást szeretnék akkor azt így állítsam? Vagy egyáltalán milyen irányban változik az előgyújtás a fordulat növekedése során?

        Komment


          #5
          Előgyújtás nem változik.
          a retesz pozitció nem lényeg, a kup fogja a mágnest.
          motort 3 mmre allitod fhp elott indikátor órával
          alaplapot felrakod ahol elfer
          Mágnest úgy teszed ahogy a képen az indukciós tekercs közepére nézzen a butyok
          ennyi. Egyszerű mint a szög.
          dkari kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Egyszerű mint a szög.
            Egy gépészmérnöknek lehet, de egy téglaműszerésznek?

            Köszi a segítséget!

            Komment


              #7
              A gépek alapvetően nem bonyolultak, ha mar érti az ember a működésüket.
              wsievers kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Csak nehogy öntudatra ébredjenek ("mimetikus polialoid" avagy "élő szövet a fém vázon"! )

                Komment


                  #9
                  dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  „élő szövet a fém vázon”
                  Igen... anyósom a biciklijével.
                  madorka, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    a retesz pozitció nem lényeg, a kup fogja a mágnest.
                    Ezt ugye nem írtad komolyan. Már hogy ne volna lényeges. A retesz mutatja meg később, hogy hova kell pozícionálni a lendkereket. Ez a kötés az íves retesszel szerves egységet alkot. Ha kihagyod a reteszt a megszakított kúpfelület miatt sem lesz tökéletes az illeszkedés. Ezért van az, hogy retesz nélkül egyszerűen megfordulhat a csapja körül a lendkerék. A tulaj pedig káromkodik, mert szikra van, mégsem megy a motor. Persze tudom: jó illeszkedő kúpnál ilyen nem fordulhat elő. És mégis előfordul, mert mindkét kúp tűréssel készül és nem egyforma. A retesz nélkül is jól záró kúpoknak más a kúpszögértéke. (Pl. Morse kúp)

                    Ha most azt írjátok, hogy nincs igazam, mert "nemkellazoda", akkor jó kísérletezést. Én szóltam, hogy nem lesz jó.
                    Beagle, sinter és gilersx kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Zsolti, pontosan ennyit tesz, ahogy írtad:
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A retesz mutatja meg később, hogy hova kell pozícionálni a lendkereket.
                      A retesz nem ék, nyomaték átvitelre nem alkalmas, ha rossz a kúp, akkor a reteszt is elnyírja.
                      Tehát, mint oly sok más motornál is, ennek is el kell futnia retesz nélkül is.

                      Komment


                        #12
                        ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A retesz nem ék, nyomaték átvitelre nem alkalmas, ha rossz a kúp, akkor a reteszt is elnyírja.
                        Tehát, mint oly sok más motornál is, ennek is el kell futnia retesz nélkül is.
                        A retesz akkor is kell bele. Tájoló és biztosító szerepe van egyszerre. Én nem hagynám el belőle. Ugyanúgy, ahogy a dinamóból sem (Jawa 634) a tájolócsapot. De mindenkinek szíve joga. Autószerelő vizsgán biztos kivágják az embert, ha erre azt mondja, hogy fölösleges.

                        Csak azért kotyogtam bele, mert Nyemi olyan határozottan állította, hogy fölösleges bele, ami mellett nem tudtam elmenni. Ilyen alapon biztosíték sem kell az elektromos rendszerbe. Megteszi a 1,5-es drót is. (Ugye, hogy ez legalább annyira nem állja meg a helyét.)

                        Komment


                          #13
                          CZsolti igazad van! Egyértelműen a retesz pozicionálja a lendkereket. Egy sima kúpon bármilyen szögben lehet rögzíteni, viszont ha van benne retesz akkor csak egyféleképpen. Ez pedig nagyon lényeges az előgyújtás miatt. Szerintem ezt nem is kell tovább ecsetelni.

                          Komment


                            #14
                            Persze én is úgy "terveztem" hogy lesz benn ék. Nem is tűnt fel hogy kihagyatnák velem
                            Megpróbálom az alaplapot bizonyos mértékben fordíthatóvá tenni mert biztos hogy nem tudom 100% a kívánt előgyújtást belőni. Főleg hogy nem tudom 3 vagy 2.8mm lesz jobb a motornak.

                            Komment


                              #15
                              Zsolt, Sintér, akkor ebben a témában utoljára szólok, mert úgy érzem elharapózott a kérdés, és a fától nem látjuk az erdőt.
                              Mint korábban írtam, a retesz nem szükséges, mert a kúp fogja a kereket, a retesz csak pozítciót tart nem visz át nyomatékot, mint pl a csavart sem terhelik nyírásra. Ez tény, gépelemek I. Így könnyebb is szerelni, de...
                              Ha kivesszük a reteszt akkor is össze lehet rakni jó helyen a gyújtást és mivel átalakításról van szó, az alaplap pozitciója fogja befolyásolni, hogy hova kell tenni az új retesz nútját, de nem kötelező belemarni, ha órával a főtengely helyén van.

                              Zsolt, szégyennek tartanám, ha ezért kirúgnának valakit vizsgán. Az a vizsgabiztos hozzá nemértését bizonyítaná.
                              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Autószerelő vizsgán biztos kivágják az embert, ha erre azt mondja, hogy fölösleges.

                              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ilyen alapon biztosíték sem kell az elektromos rendszerbe. Megteszi a 1,5-es drót is. (Ugye, hogy ez legalább annyira nem állja meg a helyét.)
                              Ez a példa övön aluli volt, mert az alma és a körte sem összehasonlítható.


                              sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              CZsolti igazad van! Egyértelműen a retesz pozicionálja a lendkereket.
                              Sintér, ebben nem is kételkedett senki, ez jó szamárvezető minden esetben, és nem is ez volt az alap probléma amin ez a párbeszéd elindult. de nem törvényszerű.

                              és akkor utolsó sorban, képzeletben lépjen mindenki hátrébb egy lépést próbálja egy kicsit kinyitni a szemét/fülét.
                              Vegyünk 2 egyszerű példát, ami szerintem szemléletes és, mint gyakorló szerelők Ti is ismertek, csak valahogy nem jutott eszetekbe
                              Ad1, Glof I 1.6D motor, (de több ilyen motor is van a VW családon belül, csak a régi vas kedvéért itt ezen az oldalon) hogy van a vezérmű kerék a tengelyre rögzítve? Emlékeztek 4-es laposvas hátul és a kerék retesz nélkül forog elöl, majd ha a csavart felhúzod akkor rögzül a kerék a tengelyen.
                              Ad2, maradjunk a VW 5 és 6 hengeres dizel motorjánál (Audi 100 pl). Az adagoló pozitciojat hogy állítod statikusan? Ja igen, az adagoló nem boritható és a kereken sincs állítási lehetőség a kup és fogasszíj között. Ugye emlékeztek, a vez tengely végén le kell lazítani a kiskereket ami lapon van (nem is kúpon) rögzítve. Egyszerüen a surlódás tartja a megfelelő nyomatékkal meghúzott csavar.
                              Itt sincs retesz, és az adagolónak/ vez tengelynek szerintem nagyobb az ellenállása mint a kis mágnesnek.
                              Én csak azt mondom, hogy bonyolultabb helyeken sincs retesz, ez nem feltétele semminek. A pontos beállítás indikátor orával megvalósítható, ez retesz esetén is kell, mert a korrekt alapelőgyújtás nélküle nem állítható, ha van ha nincs retesz.
                              Nem szándékom senkit sem kioktatni, okoskodni stb. Én csak azt szeretném, hogy szabadabban gondolkodjatok és ne az esetleges alap dolgokhoz ragaszkodjatok foggal körömmel.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: ptm004; 2013 okt. 15, 21:25.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X