Sziasztok! Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes! Ma elindultam délután kerülni egy nagyot de már 1 km után el kezdett kihagyni a motor, majd ha megálltam megint elindult. Valamiért megfogtam a karburátort hát szinte sütött!!! Az tudva való hogy semelyik karbi nem szereti ha átmelegszik, nem tesz jót a keverékképzésnek! Hazagurultam és megnéztem a gyertyát. Brisk N15 cy van benne ami porszáraz volt és eléggé világos. Leszedtem a karbit kimostam (de egyébként teljesen tiszta volt) és eggyel feljebb állítottam a súbertűt, nekem most felülről a 4. ben van. Ezt azért csináltam hogy jobb legyen a hűtés (a keverék által) majd úgy raktam vissza a karbit, hogy nem toltam teljesen a hengerhez hanem kb 2-3 mm re, és így rögzítettem. Ezután újra nekivágtam és a közel 15 km-t gond nélkül és a karbi melegedése nélkül tettem meg! Sík szakaszon 70-el hasítottam. Itthon újra megnéztem a gyertyát és hát eléggé fehérkés, vagyis még magasabb hőértékű Brisk N14 kellene bele. Nekem 1:10 es a kompresszióm vszínű azért ilyen magas a hengerfej hőmérséklete.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Karburátor melegedés
Collapse
X
-
mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemajd úgy raktam vissza a karbit, hogy nem toltam teljesen a hengerhez hanem kb 2-3 mm re, és így rögzítettemtaluga kedvelte ezt.
- 1 like
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...mivan ?
Csak ezzel az a baj, hogy a karbin van 4 bevágás, hogy rá lehessen szorítani a szívócsőre, de ha nem tolod rá eléggé akkor ott fals levegőt fog szívni, elszegényedik a keverék és emiatt fehér a gyertyád.
Szente Gyula 113. oldala pont a gyertya és a keverék viszonyát taglalja.
Esetleg még az is lehet, hogy kevesebb az olaj a benzinben mint kéne.
- 3 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevan -e a szívócső talpa alatt 3-5 mm vastag textilbakelit alátét ?
Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea karbin van 4 bevágás,
Komment
-
mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe itt hova raknám???
No meg 125-ös Csepelről van szó - se a magas fordulatszámnak, se a nagy sebességnem nem barátja a konstrukció.
Esetleg egy lépcsős belsejű és külsejű megoldású műanyag csővel meg lehetne próbálkozni, aminek az egyik felében a belső átmérő akkora mint a csonk külseje, a másik felében pedig mint a cső belső átmérője. Kívül az előbbi ugye nem lényeges, míg utóbbi akkora, hogy rámenjen a karbi. De ha simán el is férne a váztól, akkor is messziről ordítana hogy barkács.Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 ápr. 24, 09:15.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNincs! Ilyen bakelit alátétet a szimómnál alkalmaztam ott bevált! De itt hova raknám??? Vagy ez egy bakelit gyűrű, amit feltolok a szívócsőre és ennek tolom neki a karburátort?
Őket javaslom.Szoktak börzékre is járni.
Ccm veteránmotor Simson - Pannonia alkatrészek - P.szívócsonk tömítés klingerit
Tudom nem a reklám helye, de velük személyes tapasztalatom van. Rendesek. Ha más nem, van egy elküldöm postán.taluga kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe itt hova raknám??? Vagy ez egy bakelit gyűrű, amit feltolok a szívócsőre és ennek tolom neki a karburátort
mert most csak látatlanba mondom hogy a csöcsből is esetleg lelehet venni és a kerbi torkát is egy perc kiesztergálni---aztám már meg is van a helye a hőgátgyürünek . Rengeeg olasz motor igy mükszik.
,
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA gond csak ott van, hogy a csepel szívócsonkja egy öntvényt képez a hengerrel. És a karburátor nem talpas, hanem bilincses csatlakozású.
itt a klingerit fajtája nem sokat segít
chemotox eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCcm veteránmotor Simson - Pannonia alkatrészek - P.szívócsonk tömítés klingerit
Komment
-
Valami ilyesmi kellene:
Bocsi a minőségért, Paintben követtem el...
Ha van kedved változtatni a karbin és a hengeren, akkor joker megoldása a jó...sőt jobb is, mert nem nő a szívócső hossza.
Ki kell szedni a karbi csatlakozórészéből 2 mm -t átmérőben,
a szívócsonk hosszából levenni 1-1,5 mm-t
A fennmaradó helyre pedig esztergáltatni egy textilbakelit közdarabot. Ennek előnye, hogy kintről láthatatlan.
Ezt a második verziót is fel kell hasítani 1 helyen, hogy a karburátor bilincse tudjon szorítani.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 ápr. 24, 12:40."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA gond csak ott van, hogy a csepel szívócsonkja egy öntvényt képez a hengerrel. És a karburátor nem talpas, hanem bilincses csatlakozású.
Komment
Komment