Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D-csepel berúgókar, váltókar, alkatrész kérdések...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    D-csepel berúgókar, váltókar, alkatrész kérdések...

    Sziasztok!

    Van egy D-CSEPEL 125-ös motorkerékpárom, amit mostanában újítgatok, illetve nem újítom fel, hanem annyira rendbehozom, hogy motorozható legyen és meghagyom eredeti állapotában, mert nekem így tetszik ahogy van... tehát műszakilag teszem rendbe.

    Alábbi kérdések, problémák merültek fel:
    1: Leszereltem a baloldali fedelet, majd miután visszaraktam tömítéssel, feltöltöttem váltóolajjal a gépet, néhány berúgás után viszont a berúgókar egyszerűen leesett, vagyis nem húzza vissza a rugó. Az lenne a kérdésem, mitől van ez?, hiszen nem is nyúltam hozzá, a fedéllel együtt vettem le, majd raktam vissza.

    2: A fedél ugye le volt szerelve és már akkor láttam, hogy a váltókarnál nem láttam semmilyen tömítést! Az lenne a kérdésem, hogy milyen tömítés való oda, mert folyik az olaj?...

    3: A kipufogó a jobboldalon van felszerelve, én úgy gondolom, hogy Danuvia kipufogó lehet, ezt szeretném majd kicserélni eredetire, ehhez tud valaki esetleg ajánlani eladó kipufogót?, illetve az is kérdés, hogy baloldalon hová kell felcsavarozni, mert én nem látok felfogatási helyet baloldalt, a vázon jobboldalon van felhegesztve a vázra egy kis tartó furattal.

    Hasonló kérdések foglalkoztatnak a motorral kapcsolatban, nemsokára megveszem Ocskay-Varró D-CSEPEL, DANUVIA című könyvét, abban talán lesznek olyan fotók, adatok amik segíthetnek abban, hogy eredetileg milyen felszerelések, alkatrészek, kiegészítők voltak a motoron, mert egyelőre nem is tudom milyen motor ez valójában, vajon a váz stb. is D-Csepel, mert ugye például a kipufogó is jobboldalt van, vagy ez nem kizáró ok, netán később Danuviáról szerelték fel rá..... Ha segít, tehetek fel róla képeket is.

    Ja, még az jutott eszembe, hogy van Budapesten, Pesten olyan ember, akinél belehet szerezni alkatrészeket ilyen motorkerékpárhoz?(pl.: bowdenek, tömítések stb.)

    Köszönöm előre is!
    sricsi70, TLF65 és soveny kedvelte ezt.

    #2
    Szia!

    Az a legjobb,ha teszel fel egy-két képet,akkor a Csepel szakik majd segítenek.
    Én is annak a híve vagyok,hogy ha lehet maradjon eredeti ,"patinás " állapotban , a csilli-villi felújítás helyett.
    Nem baj ha a festés,krómozás kopottas,bizonyos mértékben hiányos. Sőőőőt!
    Viszont érdemes letisztítás végett szétszedni ,konzerválni hogy tovább ne romoljon az állapota. Ez vonatkozik a festett, krómozott és gumi alkatrészekre is megfelelő eljárásokkal,ami úgy gondolom megérne egy misét ,mondjuk " Konzerválás" címszó alatt.

    Szóval működjön,motorozható legyen és jó állapotú eredeti alkatrészekből álljon ha lehet. Az üzembiztos működéshez valószínűleg viszont motorikusan elengedhetetlen az esetek többségében a részleges,nem ritkán a teljes felújítás.
    Sok szerencsét és jó munkát kívánok hozzá!
    Utoljára szerkesztve a következő által: uxa; 2011 febr. 20, 18:30.
    DCS kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia!
      Pontokba szedve a válasz:
      1. A rugó eltört/ kiakadt csere vagy visszahelyezés( az első a valószínűbb)
      2. A váltó tengelyén egy beszúrásban egy O gyűrű található, az tömít a furat falával, az esetek 80%-ában esélytelenül, mert a furat már nem kerek.
      3. A kipufogó rögzítési pontja a bakteló bal alsó rögzítőcsavarja(a külső részén) Kipufogót meg millió meg 1-et találsz a vaterán vagy valameik börzén...van új is meg utángyártott is meg rozsdás is igény szerint 3k-15k-ig . Pesten az Old Motors volt, náluk lehetett kapni ilyesmit, nem tom létezik-e még boltjuk(én is csak hallottam, nem foglalkozok mostanában magyar motorokkal)...majd a pestiek megmondják...börze lessz az biztos.
      Ezt találtam még: http://www.oldmotors.hu/index_elemei/Page751.htm
      Nincs mit
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 febr. 20, 18:52.
      DCS kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        KÖSZÖNÖM A HIHETETLEN GYORS VÁLASZOKAT!

        Még az jutott eszembe(igaz még sok kérdésem is lenne), hogy a szakik hogyan szokták tömíteni a fedeleket? Én piros színű pasztát használtam, hátránya a lassú száradás és mondjuk egy teljesen felújított gépen nem túl szép a piros csík az illesztéseknél... Van más megoldás, például papírtömítés, ami akár többször is felhasználható, ha nem szakad el, vagy a papírtömítés is minden fedél levételnél cserére szorul? Ha van ilyen, hol lehet beszerezni? Vagy magamnak kellene kivágni, ami valljuk be kissé macerás és nem biztos, hogy tökéletes lenne, vagy nincs igazam?

        Üdv. Gyula

        Komment


          #5
          Szia!

          Loctite 5920-350 fokig hőáló és asszem rövidig a 400at is bírja, réz színű, de a legjobb cucc, igaz nem olcsó. Papírtömítés önmagában felejtős szerintem... oda kell papír ahol a deformált, nem tökéletesen illeszkedő felületeknél nem elég csak a paszta... van ahol a papír sem segít persze:-) De a csak papír az erős, ennyire nem kell autentikusan restaurálni, már ha használni is akarod a gépet, tehát olajat is töltenél a sebváltóba;-)

          Üdv
          DCS kedvelte ezt.
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #6
            Üdv! Én az ilyen motoroknál a régimódi tömítést alkalmazom (kivéve ha erősen sérültek a felületek, mert akkor pasztázni kell). Rajzlap, kis olló, ha van kéznél lyukasztó és max 10 perc meló, amit kifejezetten szeretek is ). A papírt rátapizom a felületre ( a papírt ráteszem a deknire, enyhén olajos ujjal végig simogatom a felületen, gyönyörűen kirajzolódik a forma) és utána kivágom a tömítést, majd grafitos zsírral rakom össze. Soha nem volt problémám vele, és "veterán barát" megoldás.
            Che és DCS kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Szia!
              Szerintem megéri alaposan körülnézni vásárlás előtt több helyen ,hogy milyen lehetőségek adódnak használt és új alkatrészek tekintetében. Börze,hirdetések,használt és után gyártott dolgok stb... Az oldmotors....?? Nem a legolcsóbb megoldás.
              Egy kis türelemmel, utánjárással és tapasztalt motoros baráti segítséggel érdemes nekiindulni,nehogy valami vackot sózzanak rád,amit aztán nem tudsz használni.
              DCS kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Hali
                Blokk tömítésnél szerintem gyúrd össze az említett változatokat- azzal jársz a legjobban.
                Annó papir tömítés volt a divat. Míg lehetett kapni nem volt gond, de utána sokan kalapáccsal vágták a tömítést a blokk szélén.
                Ilyen idős gépeknél lekerekedett, kicsorbult az öntvény.
                A papír kell, de a tömítő kence is, hogy ne csepegjen az olaj! Sokan kihagyják a tömítést, nem gondolnak az illesztésre. Nélküle máshogy kell hézagolni a blokkot ( lemezkarikák a csapágy mellett).
                Sok sikert!
                Lajos és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Danuvia - Csepel gyári új eredeti tömítések.
                  Csepel Danuvia gyári új eredeti tömítések

                  A börzéken kint szokott lenni, de megvan a telefonszáma is, és a mail címe, ha kell valakinek.
                  A vaterának ne áruljátok el, hogy kiadom az elérhetőségét

                  Komment


                    #10
                    Annyit tennék még hozzá:
                    Tömitésre régebben Hermetic-et használtam...de azzal csak óvatosan, mert ha sokat használsz és befolyik a blokkba nagy galibát okozhat. Meg akkor csak olyat bele amit nem kell bolygatni, mert széjjelszedni naon rossz lesz XD Na az az autentikus.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Üdv Mindenkinek! Kérdezném hogy ez a fajta berúgó szétszedhető-e? Ha igen hogyan? (krómozás céljából szeretném) köszönöm.
                      Click image for larger version

Name:	mini-IMG_3876.JPG
Views:	1
Size:	86.4 KB
ID:	129280

                      Komment


                        #12
                        Végigolvastam az összes tanácsot de egyikben sem volt szó a "jobb oldali" valószínűleg Danuvia kipufogócsőről és dobról. Én anno ilyennel vettem a D-Csepelemet 1965-ben (azóta is úgy van) ui. Danuvia henger hengerfej volt rajta és arra csak annak a kipufogó rendszere jó. Ha ki szeretné cserélni a csövet, dobot, D-Csepel henger kell.

                        Komment


                          #13
                          Valaki tudja,hogy mi a mérete a D-Csepel váltó illetve berúgó tengelyén lévő O gyűrűnek?

                          Komment


                            #14
                            Szerintem csak a sebváltó tengelyén van O-gyűrű, a berúgókarnál szimering van. 15 x 24 x 7 -re emlékszem, de este meg tudom nézni, jó?

                            Az O-gyűrűhöz próbálok tengelyt keresni és lemérem.

                            A Danuvia könyv ennyit ír, és az szerintem ugyanolyan,mint a kis Csepelé.

                            A tengelyt sajnos nem találtam meg, hogy lemérjem...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2017 okt. 04, 20:40.

                            Komment


                              #15
                              Köszi,ezzel a szimering mérettel bár beljebb vagyok. Ha esetleg előkerül a tengely,mérd meg légyszi!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X