Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A nyúlványszámom: 31408. A vázam pedig 57 júliusi, szóval elvileg 57 után készíthették a vázadat, valószínű mint pótalkatrész. Valamikor 58-ban álltak le a D-Csepel gyártásával, pótalkatrészek viszont még készültek tovább.
Megnéztem a képeid, és megtaláltam a vázszám nélküli Csepel képét is. A nyúlványszám a bal oldalra van ütve, általában a jobb oldalra kerültek ezek a számok. Még nem láttam ilyet, megint tanultam valamit. Köszi.
Hello! Szerintem nekem pótlás váz lehetett. Van még kettő másik Csepel, megnézem azoknak is a nyúlvány számát. Az egyik 1957 es így annak érdekes lehet hogy mennyi.
Köszi, egy gyors számolással 1200-1400 legyártott váz jut egy-egy hónapra. Ez reális mennyiség.
Ezek után a börzéken azt hiszem az összes Csepel nyúlványszámot begyűjtöm, csupán kíváncsiságból is.
Szervusz Ricsi!
Bevallom én is elgondolkoztam rajta még régebben, hogy elkezdem gyűjtögetni a Csepel számokat, de amennyi börzére én eljutok, elég lassan haladnék egyedül.
Ketten persze már más a helyzet. Én a győri, pápai és polgárdi börzékre szoktam eljutni, és be van tervezve évente egyszer egy budapesti is. Szóval részemről oké a balhé!
Hello!
Ma sikerült megtalálnom a másik D-Csepelem vázszámát is. 1957/10 havi. A blokk hozzá 1957/11 havi, így ez rendbe lesz.
Képeket majd töltök fel róla, mert a vázszám beütés megint nem szokványos helyen van. A motor színe vélhetőleg bordó.
Váznyúlvány számot még nem bírtam leolvasni, olyan csúnyán van beütve. Jah a rendszáma KC- sorozat volt.
Különösek ezek a számok egy teleszkópos Csepelen. BB xxxx formájúval indult, talán BA, de ilyenről még nem hallottam. 125-ös lemezvillás Csepelem váz száma 125/3445. Gondolom a profil képeden látható gépről van szó. Láttam már néhány teleszkópossá alakított(hátul is) lemezvillást. A váz hátsó részén nem látszik valami eltérés a többi teleszkópostól?
Üdv Titus!
Mire gondolsz pontosan? Kezdő vagyok a régi motorok terén! A forgalmiba az első tulajdonos 1958-ban lett bejegyezve. Akitől vettem az 1951-nek mondta az évjáratát. Állítása szerint Dél-Amerikai exportra készült!
- - - Updated - - -
Üdv Titus!
Gyújtás állításhoz hol találok információt, adatokat?
Bocs ha kicsit homályosra sikerülta hozzászólásom. Ez a BB xxxx egy korai teleszkópos vázszám formáját akarja jelenteni. Pl: BB 5982. Létezik BC és BD kezdetű, ezért tettem oda a BA-t is az előző hozzászólásomba, bár ilyenről nem hallottam. Remélem hogy most jobban sikerült a magyarázat. Amúgy a vázszám szerint a motorod idősebb, mint az én 1950. év elején gyártott Lemezvillás Csepelem.
A motorod szürke forgalmiját, úgy mint a többi 1958 előtt gyártott járműét 1958-59-ben állították ki. Ez előtt az időpont előtt úgynevezett igazolólappal tudta a tulaj igazolni a jármű feletti tulajdonjogát. Nagyon valószínű, hogy már 1958 előtt is forgalomban volt.
Sokfelé exportálták ezeket a motorokat a gyártás elején. A legfőbb különbség a belföldi és export modellek között az akkumulátor, km-óra, komolyabban ellenőrzött minőség és gazdagabb krómozás(első teleszkóp, láncvédő, kormány) jelentette. Volt hogy exportra gyártott motorokat a rendelés visszmondása miatt belföldön értékesítettek. Szóval bármi lehet.
Gyújtásállításról motorkami írt egy részletes blogot, első lépésben azt javaslom elolvasásra: Gyújtásállítás - Blogok - Veterán fórum
Igaz az MZ gyújtás nem lendkerekes mint a Csepel, de elsőre ez is hasznos lesz szerintem az általános tudnivalók miatt.Ha valami nem világos kérdezz bátran. Ha beírod az oldal keresőjébe a gyújtásállítás szót még több infót találhatsz. Csepelnél a pontos előgyújtás érték 3-3,5 mm. Megszakító hézag 0,4 mm. Ha nem vagy ismerős a témában, akkor ezek az adatok elsőre kínaiak biztos, csak a blog elolvasása után érted meg. Addig emészgesd.
Ha van kedved írhatsz egy rövid bemutatkozást. Bőségesen elég pár mondat magadról, és a motorodról.
A többiek bemutatkozásából meríthetsz is: Bemutatkozás
Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2015 febr. 02, 21:24.
Komment