Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D Csepel 125 erőtlen--> nem jön fel teljesen a dugattyú?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    D Csepel 125 erőtlen--> nem jön fel teljesen a dugattyú?

    Üdvözlet!
    Van egy D csepel 125-ösöm és a blokkfelújítás után gyengébb lett, mint volt! A felújítás során a blokkban az összes csapágyat, szimeringet kicseréltem, a főtengely teljes felújításon esett át és kapott egy új, fúratott hengert illesztett dugattyúval. Édesapám segítségével, azt vettük észre, hogy a dugattyú nem jön fel teljesen a henger falának tetejéig (2-2.5mm-rel lejjebb van a holtpont) és a felömlő ablakok alá megy ugyan ennyivel. Arra szeretnék választ kapni hogy meddig jár fel alapesetben a dugattyú! Az én elgondolásom szerint, nem megfelelő a dugattyú csapszegtől mért magassága és emiatt nem jön föl teljesen a dugattyú. Mivel nem jön fel teljesen a dugó ezért olyan gyenge. Mértem kompressziót is (fúrt henger, új gyűrűk) amit 4-is tudtam csak feltornázni (ez nagyon kevés! szerintem 8-9-nek kéne lennie. Egy kicsikét el vagyok keseredve, ugyanis sok munkám van benne és szeretném már érezni benne az igazi "erejét"! A válaszokat előre is köszönöm!

    #2
    Üdv!
    Szerintem jófelé kapizsgáltok.
    A dugónak ugyanis fel kell mennie a henger széléig. És ha ez megtörténik akkor természetesen megnő a végnyomás, valamint megjön a hőn áhított erő.
    Utoljára szerkesztve a következő által: sinter; 2013 nov. 10, 08:49.

    Komment


      #3
      Hasonlítsátok össze a két dugattyú hosszát,ablakait,csapszegméretét,és kérdezzetek rá a mesterre,nem cserélte el esetleg egy MZ-vagy más dugóval,véletlenül?(-:
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Köszönöm szépen a tippeket!
        Remélem estére többet tudok mondani!

        Komment


          #5
          Fejlemények!
          A motort szétszedtem és szomorúan tapasztaltam, hogy minden méret megegyezik (henger magasság, dugattyú magasság). Esetleg még egy olyan adatra lenne szükségem hogy kb-re milyen kompresszióval kellene dolgoznia a motornak? Most már pontos mérést is végeztem: a dugattyú a henger felső peremétől 3mm-rel lejjebb marad! Fogalmam sincs hogy hogyan tovább! Talán szednem kell le a hengertalpból?

          Komment


            #6
            robi10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            felújítás során a blokkban az összes csapágyat, szimeringet kicseréltem, a főtengely teljes felújításon
            ..esetleg nem lett új a hajtókar ?
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A rövidebb hajtókar magyarázná a dolgot...innen 2 megoldás lehetséges: 1, kicseréled a hajtókart, vagy 2, leszedetsz a henger aljából 3 mm-t egy esztergályossal. A második esetben lessz egy pörgős kis Csepeled.
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 nov. 10, 18:54.
              sepy és mátéapu kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                nem, nem lett új hajtókar! ki lett köszörülve és erősebb csapágy lett beletéve meg persze az alsó csapszeg is egyedi méretű!




                jah és eddig is ugyan ez a hajtókar volt benne, de valószínűleg a hengertalpból fogok leszedetni!

                Komment


                  #9
                  Akkor légyszi mérd meg a dugattyú tetejétől a csapszegfuratot egyezik e,más már nem lehet,a többi hossz egyezik akkor más nem lehet,viszont a megoldás ugyan az,vagy dugó csere,vagy hengertalp esztergálás.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Teljesen megegyezik a régivel! Marad a hengertalpból való leszedés!

                    Komment


                      #11
                      A felújítás óta mennyit mentél vele?
                      Amikor összeraktuk az enyémet, én is gyengének éreztem, kb. 500 km után jön meg az ereje!

                      Komment


                        #12
                        szinte semennyit! 4-5 km-t maximum! de fúrt hengerrel és új dugóval, gyűrűvel nem szabad 4-es kompressziónak lennie szerintem! már elvittem a hengert szednek le a talpból!
                        CZsolti kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Hali! Még mielőtt összeraknád a hengert a dugóval, be kéne tenni a gyűrűket a hengerbe, hogy mit mutatnak felfekvés, és hézag terén. Fény felé fordítva jól látszik ha van probléma. Esetleg ugyanez a próba, dugóra szerelt gyűrükkel is. Dugó a hengerbe és fény felé fordít, majd sasol. Egy próbát midenképp megér.

                          Komment


                            #14
                            első összerakásnál is vizsgáltam a hézagot! azzal minden rendben volt! de azért ellenőrzésre fog kerülni!
                            CZsolti kedvelte ezt.

                            Komment


                              #15
                              Egy teljesen nyers motornál még nem igazán érdemes kompresszióról beszélni , legalább is nem nagy értékről hisz mennyinek kellene lenni akkor bejáratás után?! És még egy dologról nem kérdeztünk milyen tömítés lett téve a henger talp alá? / milyen vastag?/ mert ha minden méret stimmel a régivel akkor csak a tömítés vastagsága lehet a bibi szerintem. Erre figyelj mert ha levesznek a talpból és vékonyabb lesz a tömítés valami törni fog!.Azért kíváncsi vagyok a végső megoldásra.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X