joker eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
csilingelő motor
Collapse
X
-
-
Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehogy ezzel az olajos módszerrel hogy számolod ki pontosan...,hitelesen... hogy mennyi a komresszió ??
Joker a károstér legegyszerübb mérési módszerét irta le.Mivel néhány fura alak és iv miatt nehezen számolható.
Csak kétüteműnél ehhez,még pontosan ki kell számolni a hengertérfogatot.joker kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem ezek a kérdések már nagyon nem a topik témájához tartoznak,de
Komment
-
Mucsom eredeti kérdése az volt, hogyan tudná megmérni, kiszámolni a legegyszerűbben a kompresszió viszonyt. Nyomásmérővel a kompressziót tudod megmérni a kompresszió viszonyt nem. Joker javasolt egy igen gyakorlatias módszert és pontosan leírta, hogy felső holtpontba állítva a gyertyamenet aljáig töltse fel injekciósfecskendőbe felszívatott olajjal, amiből rögtön tudja az égéstér pontos térfogatát. Egyszerű és elég pontos módszer.
Mivel tudjuk a furat/löket méreteket, ebből a hengertérfogat egyszerűen számolható. Ha a hengertérfogatot és az égéstér térfogatát összeadjuk, akkor pontosan tudjuk annak a helynek a térfogatát, amiben az égés végbemegy. A kompresszióviszony - elvileg - 1:6,5. Azt kell mostmár csak egy egyszerű osztással ellenőrizni, hogy az olajjal megmért égéstér az összes térfogathoz képest valóban így aránylik, vagy nagyobb/kevesebb annál. Ha eltérés van, pl. 7,3 a viszonyszám - akkor buherálták a cuccot.
A tényleges lökethossz megmérésével az is ellenőrizhető, hogy a hengertalpból van-e esetleg leesztergálva. Ez egyszerűen mérhető: alsó holtpontra állított dugattyútetőre rá kell mérni a henger osztósíkjától mélységmérővel. Ha lapos a dugattyútető, akkor ez elegendő is. Ha domború a dugattyú, akkor a gömbszelet magasságát a mért értékhez hozzá kell adni. Ha a kapott eredmény 54 mm-nél kevesebb, akkor buhera volt itt is.
- 4 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn már senkit ,semmiről nem szándékozom meggyőzni .
tapasztalataimat e téren,nem volt szándékomban vitát indítani hogy ez a jobb vagy az a jobb,majd a
topik indítója eldönti h neki melyik a szimpatikusabb(bár ettől a méréstől a csilingelés nem fog megszűnni)
Béke veled kolléga !
mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves Cooter kicsit eltévedtünk,a csilingelésről volt szó!mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa az ember kompressziót akar növelni csak a hengerfej égésterét csökkenti.A hengertalpból csak akkor esztergál az okos ha utána a felömlő,kipufogó,és szívócsatornák nyitási és zárási szögeit utána pontosan be tudja állítani a tervezett értékre,mert ha ez elmarad akkor kicsit kusza lesz szerencsétlen motor vezérlése és akár ronthat is a teljesítményen...
az pedig jelentős különbség.OdinHEM kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz a tapasztalatom, hogy az hajtórúd alsócsapszeg lesz. Ha a cseh vasról van szó, vedd le az előgyujtást az alsó határra. (2,7-3,2) Ez csökkenti a csörgést is, bár a probléma adott lesz.
De megfogadtam az előző tanácsokat is!
Szóval a hengeremre az van ráütve hogy +1, ugyanez a +1 a dugattyúra is. A henger átmérőm 53,8 mm.
A robbanási tér magassága az osztósíkból mérve 11mm. Előgyújtásom 4mm. megpróbálom kiszámítani mekkora lett így a robbanási tér térfogata és ezzel a kompressziós arányt is.
Ja! Az eredetvizsgálaton a minden kérdés nélkül átment a motor, pedig elég érdekes számok voltak mind a blokkban mind az alvázban.
Nakérem! a matekból a következő lett!
Ismerve a gömbsüveg térfogatának kiszámolásához szükséges képletet a következő jött ki.
A sűrítési terem 13,29 ccm
Vagyis a kompresszió viszonyom 123,6/13,29+1= 10,3 vagyis 1:10,3
Ami az eredeti 6,5 höz képest 58% al nagyobb!!!
Ezért mehetett gallyra az alsó csapszeg!
És tényleg nem kellett a lavór sem!
- 5 likes
Komment
-
[QUOTE=soveny;31521]* falsot! (Bár önmagában ez sem egy szép szóalak)[/QUO
Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy arsch-ot Németül.
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNagybetűvel tessék írni, így: Arsch . Bár ezt inkább -(at) ni szokták, mint szívni.
Szerintem maradhatnánk a Hamislevegő kifejezésnél!CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJoker javasolt egy igen gyakorlatias módszert"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagyis a kompresszió viszonyom 123,6/13,29+1= 10,3 vagyis 1:10,3
Ami az eredeti 6,5 höz képest 58% al nagyobb!!!
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseaz elősűrítési tér a forgattyús házban is mérhető ezzel a megoldással (ott elég nehéz lenne számolni).
Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem maradhatnánk a Hamislevegő kifejezésnél!
-csak mert németül se beszélek
- 5 likes
Komment
-
Most aztán pakolhatom az alátéteket??? Vagy hogy lehet növelni a robbanási tér méretét?
Holnap veszek egy simson lendkerék lehúzót, azt mondják az jó a danuvia blokkhoz is, és visszaveszem az előgyújtást is.
Ha meg sok időm lesz a hajtókart is rendbe hozom. De most már várom a tavaszt, hogy pöföghessek egy kicsit a Duna parton!
- 1 like
Komment
Komment