Közlemény

Collapse
No announcement yet.

csilingelő motor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    és kicsit-vagy nagyot rugjunk a berugón ...a pontos méréshez ? vagy esetleg toljuk meg a motort ?

    ...és milyen gyártmányu , a hiteles műszer ? ...pontosabban , van valakinek ? nekem nincs
    Szerintem ezek a kérdések már nagyon nem a topik témájához tartoznak,de ha valóban kíváncsi vagy rá privátba válaszolok a kérdéseidre de már nem ma mert nincs kedvem már kimenni a műhelybe megnézni Neked h milyen márkájú a kompresszió mérőm fejből meg most nem tudom. Viszont én is kíváncsi lennék hogy ezzel az olajos módszerrel hogy számolod ki pontosan...,hitelesen... hogy mennyi a komresszió ?? Hogy számolod ki h menyi a veszteség ami leszivárog a gyűrűk és az esetleg kopott dugattyú mellett... ?? Meddig töltöd olajjal... a gyertya nyílás aljáig ?? vagy a tetejéig... ?? Mindez mennyi időt vesz igénybe...?? Mert a nyomásmérő órát betkerni,elvégezni a mérést kb 2 perc...

    Komment


      #32
      Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      hogy ezzel az olajos módszerrel hogy számolod ki pontosan...,hitelesen... hogy mennyi a komresszió ??
      Kedves Cooter kicsit eltévedtünk,a csilingelésről volt szó!
      Joker a károstér legegyszerübb mérési módszerét irta le.Mivel néhány fura alak és iv miatt nehezen számolható.
      Csak kétüteműnél ehhez,még pontosan ki kell számolni a hengertérfogatot.
      joker kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #33
        Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szerintem ezek a kérdések már nagyon nem a topik témájához tartoznak,de
        .....igaz (ez is ) ---kinek a pap -kinek a misebor . Én már senkit ,semmiről nem szándékozom meggyőzni .

        Komment


          #34
          Mucsom eredeti kérdése az volt, hogyan tudná megmérni, kiszámolni a legegyszerűbben a kompresszió viszonyt. Nyomásmérővel a kompressziót tudod megmérni a kompresszió viszonyt nem. Joker javasolt egy igen gyakorlatias módszert és pontosan leírta, hogy felső holtpontba állítva a gyertyamenet aljáig töltse fel injekciósfecskendőbe felszívatott olajjal, amiből rögtön tudja az égéstér pontos térfogatát. Egyszerű és elég pontos módszer.

          Mivel tudjuk a furat/löket méreteket, ebből a hengertérfogat egyszerűen számolható. Ha a hengertérfogatot és az égéstér térfogatát összeadjuk, akkor pontosan tudjuk annak a helynek a térfogatát, amiben az égés végbemegy. A kompresszióviszony - elvileg - 1:6,5. Azt kell mostmár csak egy egyszerű osztással ellenőrizni, hogy az olajjal megmért égéstér az összes térfogathoz képest valóban így aránylik, vagy nagyobb/kevesebb annál. Ha eltérés van, pl. 7,3 a viszonyszám - akkor buherálták a cuccot.

          A tényleges lökethossz megmérésével az is ellenőrizhető, hogy a hengertalpból van-e esetleg leesztergálva. Ez egyszerűen mérhető: alsó holtpontra állított dugattyútetőre rá kell mérni a henger osztósíkjától mélységmérővel. Ha lapos a dugattyútető, akkor ez elegendő is. Ha domború a dugattyú, akkor a gömbszelet magasságát a mért értékhez hozzá kell adni. Ha a kapott eredmény 54 mm-nél kevesebb, akkor buhera volt itt is.
          soveny, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            ....beszarok...pont ezt akartam elnyökögni
            sepy, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Én már senkit ,semmiről nem szándékozom meggyőzni .
              Én is ugyan ezen a véleményen vagyok ! De az a jó hogy ez itt egy fórum és mindenki leírhatja saját tapasztalatait,módszereit. Jómagam az egyszerű gyors megoldások híve vagyok,ezért írtam le a saját
              tapasztalataimat e téren,nem volt szándékomban vitát indítani hogy ez a jobb vagy az a jobb,majd a
              topik indítója eldönti h neki melyik a szimpatikusabb(bár ettől a méréstől a csilingelés nem fog megszűnni)
              Béke veled kolléga !




              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Kedves Cooter kicsit eltévedtünk,a csilingelésről volt szó!
              Kedves Mateapu erre pár sorral előtted már én is célozgattam !
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ha az ember kompressziót akar növelni csak a hengerfej égésterét csökkenti.A hengertalpból csak akkor esztergál az okos ha utána a felömlő,kipufogó,és szívócsatornák nyitási és zárási szögeit utána pontosan be tudja állítani a tervezett értékre,mert ha ez elmarad akkor kicsit kusza lesz szerencsétlen motor vezérlése és akár ronthat is a teljesítményen...
                Ezt a megállapítást szorítsuk a kétüteműekre mert van olyan eset amikor ugyanannak a négyütemű motornak a teljesítményét a henger talptömítés vastagságának állításával variálják mert így a legolcsóbb. (Pl DRZ 400 S 37LE, E változat 50LE)
                az pedig jelentős különbség.
                OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az a tapasztalatom, hogy az hajtórúd alsócsapszeg lesz. Ha a cseh vasról van szó, vedd le az előgyujtást az alsó határra. (2,7-3,2) Ez csökkenti a csörgést is, bár a probléma adott lesz.
                  Nyertél!!! Valóban főleg irányváltáskor erősen kotyog a dugattyú. Ez erősödhet fel ha jár a motor egy erősebb cirpegéssé!
                  De megfogadtam az előző tanácsokat is!
                  Szóval a hengeremre az van ráütve hogy +1, ugyanez a +1 a dugattyúra is. A henger átmérőm 53,8 mm.
                  A robbanási tér magassága az osztósíkból mérve 11mm. Előgyújtásom 4mm. megpróbálom kiszámítani mekkora lett így a robbanási tér térfogata és ezzel a kompressziós arányt is.
                  Ja! Az eredetvizsgálaton a minden kérdés nélkül átment a motor, pedig elég érdekes számok voltak mind a blokkban mind az alvázban.




                  Nakérem! a matekból a következő lett!
                  Ismerve a gömbsüveg térfogatának kiszámolásához szükséges képletet a következő jött ki.
                  A sűrítési terem 13,29 ccm
                  Vagyis a kompresszió viszonyom 123,6/13,29+1= 10,3 vagyis 1:10,3
                  Ami az eredeti 6,5 höz képest 58% al nagyobb!!!
                  Ezért mehetett gallyra az alsó csapszeg!
                  És tényleg nem kellett a lavór sem!
                  sepy, CZsolti és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    [QUOTE=soveny;31521]* falsot! (Bár önmagában ez sem egy szép szóalak)[/QUO

                    Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Vagy arsch-ot Németül.

                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nagybetűvel tessék írni, így: Arsch . Bár ezt inkább -(at) ni szokták, mint szívni.

                    Szerintem maradhatnánk a Hamislevegő kifejezésnél!
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Joker javasolt egy igen gyakorlatias módszert
                      Gyakorlatias, és tökéletes módszert...gondolom épített már joker elég rezonátort ezelőtt...elsősorban azok ismerik ezt a módszert. Sőt az elősűrítési tér a forgattyús házban is mérhető ezzel a megoldással(ott elég nehéz lenne számolni).
                      sepy és CZsolti kedvelte ezt.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #41
                        mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Vagyis a kompresszió viszonyom 123,6/13,29+1= 10,3 vagyis 1:10,3
                        Ami az eredeti 6,5 höz képest 58% al nagyobb!!!
                        Mindegy milyen a módszer , de itt a bizonyíték ,hogy mindig "vegyükleegyki........" mindig játszott




                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        az elősűrítési tér a forgattyús házban is mérhető ezzel a megoldással (ott elég nehéz lenne számolni).
                        Köszönöm, de ezek rég voltak .Macerás dolgok -meg is untam .




                        Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szerintem maradhatnánk a Hamislevegő kifejezésnél!
                        Csak kiváncsiságból kérdem -mert nem értem- most a :fals levegőről van szó ?

                        -csak mert németül se beszélek
                        Beagle, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Fiúk!
                          Olvaslak titeket és ámulva konstatálom, hogy bizonyos témákban mennyire nem vagyok sehol!!!
                          Minden elismerésem! Köszönöm az oktatást!
                          (Aki ezt cinikus piszkálódásnak veszi, jár neki a virtuális tökön rúgás! Teljesen komolyan írtam)

                          Komment


                            #43
                            Most aztán pakolhatom az alátéteket??? Vagy hogy lehet növelni a robbanási tér méretét?
                            Holnap veszek egy simson lendkerék lehúzót, azt mondják az jó a danuvia blokkhoz is, és visszaveszem az előgyújtást is.
                            Ha meg sok időm lesz a hajtókart is rendbe hozom. De most már várom a tavaszt, hogy pöföghessek egy kicsit a Duna parton!

                            Komment


                              #44
                              Majd át integetek!
                              Bocs a közbeszólásért, de pont Vácra látok a teraszomról!
                              Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2013 márc. 29, 21:21.

                              Komment


                                #45
                                Mindenképp integess! csak végre sütne már a nap !

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X