Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Sebváltó hézagolás
Collapse
X
-
sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVolt szerencsém látni kb. egy hete, hogy milyen szenvedés árán centíroznak ki egy főtengelyt, ha ezt bekalapáljuk akkor akár ne is centíroztassuk ki.
Képtelenségnek tartom, hogy egy alu, vagy bronz, de akár keményfa tuskóval szerelsz, és az egytengelyűségre odafigyelsz, azt ne lehessen szépen erőltetés nélkül bekocogtatni.Lemezjáték és wsievers kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKéptelenségnek tartom, hogy egy alu, vagy bronz, de akár keményfa tuskóval szerelsz, és az egytengelyűségre odafigyelsz, azt ne lehessen szépen erőltetés nélkül bekocogtatni.sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn örömmel olvasom a szerszám készítést! Igaz jelenleg se eszközöm, se anyagom hozzá, de nekem nagyon tetszenek a leírások!!!
De tavasszal várhatóan szükségem lesz rá, kaptam egy nagyon szép 70-es évjáratú egyhengeres blokkot, üresben csodaszépen jár még így sok év állás után is - viszont a váltó kerreg, surrog és dobál minden fokozatot.
Egyébként nekem a hőmérséklet-különbséggel szerelés nagyon "bejött", a T1-esnél nem kellett egyáltalán erőszakoskodni, szinte becsúszott a fagyasztóból kivett főtengely a csapágyba.Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 11, 09:25.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKéptelenségnek tartom, hogy egy alu, vagy bronz, de akár keményfa tuskóval szerelsz, és az egytengelyűségre odafigyelsz, azt ne lehessen szépen erőltetés nélkül bekocogtatni.
Soha nem használtam én magam se efféle blokkszéthúzó ezközöket, az én módszerem egy 40*40 es szögvas két furattal a kuplung tengelynek és a főtengelynek, és 2 db asztalosszorító.(minden blokkon van olyan hely, ahová be lehet akasztani, ezt tapasztaltam)
sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVolt szerencsém látni kb. egy hete, hogy milyen szenvedés árán centíroznak ki egy főtengelyt, ha ezt bekalapáljuk akkor akár ne is centíroztassuk ki.
Ami szükséges volt: 250 g-os kalapács, ütésmérő pad 2 órával, digitális tolómérő, hidegvágó, alumíniumtuskó, filctollUtoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 11, 15:49."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 6 likes
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzzel azért nem teljesen értek egyet ! Ha egy csapágyillesztést csak úgy tudsz szerelni hogy azzal szétvered a főtengelyt, akkor ott komoly gondok vannak. Vagy a furattal, vagy a kezeddel.
(Szerintem a a blokk szakszerű szétszerelése. összeszerelése külön is megérdemelne egy témát, a későbbi visszakereshetőség miatt.)
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésepár hasznos kis cucc
Van egy sejtésem, hogy mi is lehet a következő lépés. (Persze a tévedés jogát fenntarom magamnak!)
- 2 likes
Komment
-
ApaE
-
Igaz ez Simson ,de jol szemlelteti a hezagolast es a fotengely beszereleset is!!
Simson Lehrvideo Komplett Lehrfilm M541 M741 Montage Motor Getriebe Zündung S70 S51 - YouTube
Itt meg a szethuzato szerszam gyakorlata
Motor gespalten KR51/1 - YouTube
- 2 likes
Komment
-
Üdv!A T5 motor sebesség váltó tengelyeinek oldalirányú (axiális) "löttyenéseiről" kérdeznék,hogy mennyi lehetne.Összezártam eddig a motoromat és mindenhova visszakerültek azok a hézagoló lemezek ahogyan gyárilag is voltak.A tömítési réteg viszont olyan 0,4 körülire sikerült.Megnéztem hézagolóval.Vastag a bolti tömítő papír is (0.2) és csak nagyon kevés pasztát raktam mert teljesen jók a felületek.A löttyenés olyan gyenge 0,5 mm.(0,4) talán.
Komment
-
Ez ám a jó móka! Érzésre, hogy oldalirányba ne kotyogjon, de könnyen forogjon.
A pozíciót pedig nehéz megmondani. Lehet, hogy középre állítva jó, lehet, hogy valameyik oldalra koppig eltolva. 0,1 és 0,2 hézagolókkal próbálkoznék, és középről indulnék. A tervező fejével gondolkozva persze.
- 2 likes
Komment
-
Én mindenképpen soknak tartom a 0,7-0,8 mm tengelyirányú hézagot. (És ehhez jön még a tömítés is.)
Az, hogy 0,2 mm-es hézagoló lemezek vannak, bennem azt erősítik, hogy e körülire kell venni a hézagot is, hiszen eggyel több, vagy kevesebb alapon állítható segítségükkel a hézag.
A 0,2 mm hézag meglétét kézzel jól lehet érzékelni. Ha bizonytalan vagy, inkább eggyel többet tegyél bele, mint kevesebbet.
Én addig próbálkoztam, amíg mindegyik tengelyen (ide értve a főtengelyt is), egy kicsi érzékelhető kottyanás nem lett.
Mindegyik tengellyel egyenként próbáltam a hézagot, aztán a hárommal együtt. Próbálgattam tolómérővel is méregetni, hogy mennyi hézagoló kell, de a számomra elfogadható végső verzió az volt, amikor mindegyik tengely benne volt, minden csavart meghúztam, és ezután is minden temgelynél az említett apró kottyanás érzékelhető volt.
Ahogy CZsolti írja, az sem mindegy, hogy középre, vagy valamelyik irányba pozicionálod a tengelyt. Már nem vagyok benne biztos, mert egy éve volt, de ha jól emlékszem, annak idején én úgy próbáltam a Pannóniánál pozicionálni a tengelyeket, hogy a a borda-horony kapcsolódású sebváltó kerekeknél minél hosszabban felfeküdjenek ezek a kapcsolatok.Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 okt. 17, 09:32.
- 1 like
Komment
Komment