Közlemény

Collapse
No announcement yet.

izs56 fékpofa

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jokerrel valóban beszéltünk telefonon, és a fékdobok és fékpofák szabályzásával kapcsolatban sok hasznos információt kaptam. Ezeket megosztanám most veletek.
    Köszönöm a leírást, szerintem ebből nem csak mi, Izsesek tanulhattunk sokat!
    mir-mur kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Csak annyit tennék hozzá hgy nem a "kiálló ferodót" vágom le ,hanem magam szedem le esztergán a RÉGI betétet a fent emlitett módszerrel és egyből tisztára huzom a fékpofán a ragasztandó felületet.Persze ezután rögtöm számbeütővel megjelölöm a pofák helyét.
      mir-mur kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Újra felbukkant a lemezfékdob kérdése, most Izs 49-el kapcsolatosan.

        Azon gondolkodom, nem lehet-e fémszórással felhizlalni a lemez fékdobot? Így felszórva (akár a gyárinál kisebb átmérőre), majd visszaesztergálva, és akár hőkezelve az eredeti hatásfokot nem lehetne persze javítani, de legalább a meglévő dobokat meg lehetne menteni. Megoldható ez, gazdaságos, tartós?
        Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          és akár hőkezelve
          Nem fúrni akarsz vele, hanem fékezni ! Nem gondolom hogy jó lenne. A ferodól is megégne tőle.
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Oké, akkor mínusz hőkezelés. De mínusz hőkezelés?

            Komment


              #21
              Én azt mondom, bele egy vastagabb falú acélgyűrűt, kivülről megfúrkálni körben és onnét meghegeszteni.
              onnan már csak 1 lépés folyadékos fékké alakítani...az kissé egyszerűbb mint az egyedi féklap gyártása egyedi fékpofákkal. Bár lehet találni kisebb dobhoz való fékpofákat, amik beleférnek az így meghekkelt dobba.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #22
                soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Azon gondolkodom, nem lehet-e fémszórással felhizlalni a lemez fékdobot?
                Ma volt egy kis időm, hogy a kérdéssel foglalkozzak. Az interneten rákeresve egy érdekes írást találtam a fékdobok fémszórása magyar szabadalmának sorsáról. A dokumentum vonatkozó részét bemásolom ide:

                „A HU 188962 B lajstromszámú magyar szabadalom kopott és elhasználódott gépkocsifékdobok fémszórásos felújítására vonatkozott. A szabadalom ellen érkezett megsemmisítési kérelemben a kérelmező az újdonság hiányára hivatkozott, mivel érvelése szerint az oltalmazott megoldás a technika állásából már ismertté vált. A szabadalmas érvelése szerint azonban a fémszórásnak a gépkocsik fékdobjának felújítására történő alkalmazása olyan felismerés, amely egy meglévő műszaki előítélet feloldását eredményezte. Véleménye szerint „A fémszórás korszerű módszerei” című szakkönyvben (Műszaki Kiadó, 1971) foglalt megállapítások egyértelműen a jelen találmány megvalósítása ellen hatottak, hiszen a fent nevezett helyen az alábbiak kerültek megállapításra: „... a szórt fémeket nyíró igénybevételnek kitenni nem szabad, ezért ilyen erőhatások esetén fémszórással nem szabad alkatrészt felújítani”. A szabadalmas értelmezése szerint a fékdob igénybevétele ilyen, sőt a fékdob működő felületének igénybevétele több nagyságrenddel nagyobb a fenti anterioritásban szereplő munkadarabokénál.

                A Magyar Szabadalmi Hivatal értékelése szerint azonban a szabadalmas indoklása a szakmai előítélet meglétére vonatkozóan nem volt alapos. Az idézett szakirodalmi helyen csapágyakra vonatkozó mérési adatok szerepelnek. Ezen adatok a csapágyak fémszórt felületének olyan igénybevételét jelentik, amely minőségében azonos a fékdob csúszófelületének igénybevételével, és mértékében sem tekinthető nagyságrendekkel kisebbnek. Az idézett mérési adatok azt mutatják, hogy a szabadalmas helytelenül értelmezte az anterioritás utalását a nyíró igénybevétel elkerülésére, az adatok ugyanis valójában útmutatást nyújtanak ahhoz, hogy a fémszórással történő felújítást nagy súrlódó igénybevételnek kitett felületek – igaz, nem fékdobok, hanem csapágyak – esetében is alkalmazzák. A fentiekből következik, hogy a fémszórás fékdob felújítására történő alkalmazását az idézett anterioritás nem zárta ki, sőt, a találmány tárgyát képező felismeréshez elegendő útmutatással szolgált. Mindezek alapján a hivatal a szóban forgó szabadalmat teljes terjedelmében, keletkezésére visszaható hatállyal megsemmisítette.

                A szabadalmas a határozat ellen megváltoztatási kérelmet nyújtott be a Fővárosi Bíróságra, amely a kérelmet elutasította, és a Magyar Szabadalmi Hivatal határozatát helybenhagyta.

                A bírósági indoklás szerint nem vonható le olyan következtetés a fentebb idézett szakkönyv alapján, hogy a bejelentés idején a technika állása szerinti szakmai előítélet tiltotta volna a fékdobok belső felületének fémszórását. Az ilyen előítélet hiányát igazolja az is, hogy fékdobokat fémszórásos eljárással már korábban is újítottak fel, így a kérelmezőnek a bejelentéskor semmiféle – a fémszórás lehetőségével kapcsolatos – szakmai előítéletet nem kellett legyőznie.

                forrás: Dr. Mikló Katalin: A szakmai előítélet fogalma és meglétének vizsgálata a feltalálói tevékenység megítélése során - Iparjogvédelmi és Szerzői Jogi Szemle 2. (112.) évfolyam 5. szám (2007. október)
                Bár a cikkben nem konkrétan a fékdobok fémszórásának megvalósíthatóságát vizsgálják, az ügyet csak példaként hozzák fel, kiderül, hogy a Magyar Szabadalmi Hivatal értékelése szerint „a fémszórással történő felújítást nagy súrlódó igénybevételnek kitett felületek – igaz, nem fékdobok, hanem csapágyak – esetében is alkalmazzák”.

                Felhívtam a Weldtech Kft-t, akik végeztek már targonca fékdob fémszórást, de elmondták, hogy ezt a megoldást csak mezőgazdasági járművek esetén alkalmazzák, mivel a közúti járművek fékdobjának fémszórására külön engedélyeket kellene beszerezni.

                Elméletileg tehát megoldható a dolog, de kérdés, találunk-e olyan üzemet, amely rendelkezik a szükséges engedélyekkel.
                korompaiistvan és OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X