Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs főtengely-csere

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Üdv.:
    Az összerakás menete, nagyon" igenyös" , szóval szakemberes. Ne értsd félre, de a 3 réteg papírra és a zsírra kíváncsi leszek: a zsírnak megvan az a szépséghibája, hogy az olaj , benzin oldja. De majd elválik, kívánom, hogy jól sikerüljön.
    A tömítés nélküli állapotnál minden csak jobb lehet!!!!!!!!
    U.i.: vastag papír lelőhely: dobozos csokik papírja és régi nagyméretű naptárak hátlapja; egyrétegű, vastag, tortadoboz papír(kb. olyan kinézetre, mint az Isten hozta őrnagy úr! filmben, amiből dobozokat hajtogattak.)
    Egyébként már kérdezni akartam: A benzincsap pannóniáé, a mocidon?
    Lemezjáték és -t5- kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ne értsd félre, de a 3 réteg papírra és a zsírra kíváncsi leszek: a zsírnak megvan az a szépséghibája, hogy az olaj, benzin oldja. De majd elválik, kívánom, hogy jól sikerüljön.
      Erre én a hő-, olajszármazék álló siloplastot használtam volna és egy réteg papírt, mert "szendvicsben" elcsúszkálnak a papírok!
      majdánka kedvelte ezt.
      A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

      Komment


        #33
        gőzöm sincs, de holnap megsasolom és csinálok képet róla.
        eddig minden motoromat csak zsír és papír segítségével raktam össze, eddig jónak tűnt. a zsír egyébként nem marad bent, mert szinte mind kijön, viszont megpuhítja a papírt. szimó hengertalptömítése leszedéskor olyan, mintha kemény impregnált kartonpapírból készült volna, pedig ugyanígy csináltam.
        az érintkező felületek szárazon összerakva is szépen zártak.
        -t5-, majdánka és soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Momentán én vastag, kemény papírt(egy réteg)+egy-két nap alatt húzó festéket szoktam használni(pl.: alapozó festéket, vagy valamilyen más festéket, mely már besűrűsödött és másra már nem jó.)
          -t5- kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            t5: először én is gondoltam erre. de amikor elkezdtem felrakni a "rétegeket" szinte magához szippantotta az alsó a felsőt, és szemmel láthatóan alulról "áztatta" át a zsír a papirt.

            Komment


              #36
              De mindenki másra esküszik, ez így van jól! A sokszínűség gyönyörködtet.
              U.i.: Írtam választ a hozzászólásodra a lengőkarjavításhoz, az Izses csoportban!!!!!!!!!!!!

              Komment


                #37
                összeraktam ma a váltót. nem mondom, hogy elsőre sikerült, de meg van mind a 4 fokozat azaz 5
                a régi csavarokat kicseréltem bkny (micsoda műszó, majd hanyatt estem) azaz imbusz csavarokra. mindegyiknek a fejét kisebbre vettem, hogy beüljön az eredeti süllyesztésbe. primer hajtást, berúgószerkezetet, majd talán hétvégén teszem bele.
                egyenlőre nem szerelem be még a vázba, mert az első telót és a hátsó lengőkart is szétszedem, feljavítom.
                Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 márc. 30, 20:40.
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Ha szétszedéskor elég primitív olajcsillapítást találsz, ne lepődj meg(egy kb. 6-os szálanyag a végén egy félrefúrt(excenteres) alátéttel szegecselve.)
                  Az első telóba elég vastag anyagot rakj,mert az olajat tuti kifossa egy komolyabb út során, szóval a tömítés is jó ruszkira sikeredett.
                  A berugóív rugóját két tekeréssel(két egész körbefordítással) húzd fel, mert különben gyengus lesz.
                  Sok sikert hozzá.

                  Komment


                    #39
                    Ha már blokkbontás a téma, akkor ti hogy szoktátok lefogni a kuplung közepét? A Zetkához csináltam célszerszámot, de ennyi fogat én nem reszelek ki amennyi az Izstennyilán van -valami alternatív megoldás érdekel...
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #40
                      Sziasztok.
                      Nem vagyok IZS-ben otthon , de azt hiszem a megoldásom jó bármihez.
                      Kell hozzá egy belsőfogas kuplunglamella, egy darab kb 6 os köracél, betonvas, vagy ami hasonlód van. A köracélt hajtsd meg U formára úgy hogy a kupplungkosár nyílásainak osztásába illeszkedjen, aztán hegeszd rá a lamellára. Ezzel ellen tudsz tartani.
                      Kb így néz ki (eléggé Mekk Elek a kivitel , ezért elnézést , de működik)
                      Ez speciel a kis MZ-é

                      Click image for larger version

Name:	DSC00612.JPG
Views:	1
Size:	91.5 KB
ID:	130975
                      Lemezjáték, majdánka és soveny kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nem vagyok IZS-ben otthon, de azt hiszem a megoldásom jó bármihez.
                        Ez is nagyon ötletes szerszámnak tűnik! Ha azonban bármilyen erőkifejtés (és így "lecsúszásveszély") nélkül akartok szerelni, ajánlom figyelmetekbe ApaE - illetve a Pannonia - célszerszámát. Szerintem egy kis továbbgondolással Izshez is fel lehet használni!

                        http://veteran.forum.hu/blog/apae-49...-kuplungot-33/
                        wsievers és majdánka kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Ilyet én is csináltam a Zetkához, de sajnos jelenleg nincs fölös kuplunglamellám az Izshez...Most jelenleg valami laposköteles megoldáson gondolkodom, kb mint az olajszűrőfogó...
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #43
                            én az orosz műfogást alkalmaztam: chrova az anyára fix kar bele és határozottan megütöttem a végét. balmenetes. lejött.




                            ha minden igaz, és nem vertek át, innentől több időm lesz Izsre. tegnap feltettem a berúgókar tengelyét, kuplungot kis-kereket, láncot, és esztergáltam perselyt a berúgókarhoz a deklibe, mert az nem volt.
                            ma feltettem a dinamót, de elötte átnéztem. persze a megszakító letestelt, a megszakító laprugójának rögzítésénél. pc-khez használatos szigetelő-alátétekkel megoldódott. a forgórészt megpucoltam a kollektorok között, majd polirpapírral esztergán kicsit felfrissítettem a kollektor felületét. állórészben a szénkefék házát belülről tűreszelővel megszabadítottam az oda nem illő anyagoktól, rámértem a a két kefére: nem zárlatos hál'istennek.
                            tudja valaki, hogy a forgórészen mit és hogyan kellene mérnem, hogy biztos legyek abban, hogy fog műxeni?
                            rém türelmetlen kezdek lenni, alig várom, hogy beindíthassam
                            majdánka és soveny kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              tudja valaki, hogy a forgórészen mit és hogyan kellene mérnem, hogy biztos legyek abban, hogy fog műxeni?
                              Hogy mérni mit kell, azt nem tudom, minden esetre úgy hallottam, a kollektorok közét is érdemes kitisztítani, finoman megreszelgetni.

                              Komment


                                #45
                                beraktam a blokkot a vázba. gyújtást beállítottam 3,5mm-re, dekliket felcsavaroztam, kuplungot beállítottam, berúgókar-váltókar a helyén. bődületes kompresszió van benne, pedig minden finoman jár. hogy fogom én ezt rugdalni? vagy, ha minden jó, akkor az első sűrítésre beindul? ez közel sem hasonlít a szimóhoz: azt ahogy rúgom mindig fordul még legalább egyet. izsnél meg annyit fordul, amennyit a berúgó-fogaskerék mozdít. netán gyúrnom kell?
                                a héten pöfögnie kell, igaz egyenlőre nincs még aksim, de lehet a akkutöltő is jó lesz.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X