Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs rezonátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Izs rezonátor

    Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy valaki csinált-e már Izs-hez rezonátort és ha igen akkor mik voltak vele a tapasztalatok (javult-e a motor teljesítménye, fogyasztása)?

    #2
    borisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    (javult-e a motor teljesítménye, fogyasztása)?
    Ugyan mitől ?? Vegyük már végre tudomásul ,hogy ezeket a masinákat nem hülye gyerekek tervezték, tesztelték, stb. Belebarkácsolni , tuningolgatni, mindig csak valami kárára lehet. Ez egy véget nem érő folyamat. Valami mindig kárát fogja látni. Jobb esetben csak a fogyasztás, rosszabb esetben a csapágyak, hajtókar stb.

    Komment


      #3
      Hallottam régen kölyköktől hogy a legjobb dobokat kissimsonra elsőbbségadás táblából lehet csinálni, a cső részéből. IZS hez szerintem a főútvonal vége tábla lenne a legjobb.

      A gyári versenycsapat mondjuk tudta tuningolni a pannóniát is, de ott mérnökök és egy gyár is volt mögöttük.
      mir-mur és korompaiistvan kedvelte ezt.
      You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

      Komment


        #4
        Hát, ha pl. Győrben laksz, a 4karikás gyár előtt egy aggregátorral, kisflexxel, meg egy heggesztővel neki állhatsz szigorúan háttal a gyár felé a tuningnak, és mögötted is lesz egy csomó mérnök, meg egy komplett gyár

        Viccet félre téve, szerintem hülyeség! Az úgy jó, ahogy van, nem versenyezni tervezték az IZS-eket, hanem arra, hogy -40 fokban is elinduljon, és a hegyoldalon is felvigye bundába bugyolált 120 kg-os 3 testet, meg a bele való vodkát!
        UK, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          borisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Az lenne a kérdésem, hogy valaki csinált-e már Izs-hez rezonátort és ha igen akkor mik voltak vele a tapasztalatok
          Habár Izs-t még nem láttam közelről, azért biztosan a gyári dobok is kihasználják az áramlástani törvényeket.

          Lehet rá másikat tervezni, lényegében három dolog kell hozzá: némi tudás, a motor adatai és hogy mit is szeretnél elérni.
          Nem tudom mennyire vagy tisztában a dolgokkal, ugye a hosszok és a szögek változtatásával abba tudsz belenyúlni, hogy mikor milyen nyomáshullám érkezzen vissza a hengerhez, ezáltal az ott lévő gáz hengerből való távozását vagy hengerbe való visszajutását segítve - ha nem jól számolsz és nem pontosan gyártasz megeshet, hogy leesik a motor teljesítménye és magasabb hőfokon fok működni, ami többletterhelés az alkatrészeknek. Egy valami biztos, hogy hangos lesz.

          Szóval a személyes tapasztalatok attól függőek (lennének), hogy ki milyen méreteket választott, hiszen nagyon sok kombináció lehetséges. Ha ilyesmiben gondolkodsz, akkor először érdemes felvenni a gyári dob méreteit, esetleg ha van lyukas, szétrozsdált (nem menthető) dob, akkor azt ilyenhez el lehet hosszában vágni és megvizsgálni. Aztán utánaolvasni az elméleti alapoknak, azután kicsit játszani mindenféle tervezőprogramokkal (átgondolva hogy hogy is nézne ki a motoron, mert adhat olyan eredményt a gép, hogy egy méterrel túlnyúlna a moci végén a "kémény") és a gyárival összehasonlítás után képbe lehet kerülni hogy mit is szeretnél. Mert lehet növelni a maximum teljesítményt, de az valahol meg fog jelenni, pl. alacsony fordulatokon gyengébb lesz. Vagy lehet növelni a leadott nyomatékot, sőt a tartományt is ahol leadja, csak a max. teljesítmény kárára. Vagy lehet teljesítmény-növekedést elérni érezhető veszteségek nélkül, csak cserébe 10 perc alatt beszakad tőle a dobhártyád...

          Nem egyszerű téma - és ha elkészült a nagy mű, akkor már csak az a gond, hogy közúton nem használhatnád legálisan.
          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 szept. 27, 21:21.
          mir-mur és soveny kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            közúton nem használhatnád legálisan.
            Motornál nem a legutolsó szempont...
            You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

            Komment


              #7
              Akkor úgy látom teljesen felesleges ilyesmivel foglalkozni. Ezt a témát csak azért nyitottam mert sok helyen ahol olvastam a rezonátorról ódákaz zengenek.

              Komment


                #8
                borisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                felesleges ilyesmivel foglalkozni
                Azért minimális nyereséget el lehet érni, amióta a motorjainkat gyártották azért történtek fejlesztések és kutatások, főleg a japán kétüteműgyártók és alkalmazottaik kutatták nagy sikerrel a kétüteműek "lélektanát". Úgyhogy ha van rá szabadidőd és kedved, akkor olvass utána lehetőleg valami komolyabb irodalmat - nyerhetsz 1-2 lóerő többletet relatíve egyszerűen, csak tervezésnél tudnod kell hogy mit szeretnél: minimális hatást szélesebb tartományban vagy nagy hatást, de szűk tartományban (ezt preferálják pl. pályaversenyeknél).

                Ha ehhez van kedved én nem beszélnélek le, csak vázoltam hogy nem olyan egyszerű.

                (Meg a külseje ne térjen el feltűnően a gyáritól - Pannoniához lehetne pl. bármit csinálni, csak a külsejét a P12-ről ismerős Csabai-féle (?) dobhoz hasonlóra kell megcsinálni...)
                madorka kedvelte ezt.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #9
                  Van egy RF900-as Suzukim az 135LE.
                  Elcseréljük, és mindjárt hatalmas teljesítményt érsz el vele.
                  Szerintem azt a mennyiségű sajátkárontapasztalást megspórolva már nem is olyan költséges a csere.

                  Komment


                    #10
                    Nem adom az Izs-emet egy Suzukiért Amúgy nem akartam komolyan a rezonátorral foglalkozni csak érdekességképpen érdekelt.

                    Komment


                      #11
                      Egy hengeren 2 kipufogó...áramlástanilag is sz@r, tudták ezt az Izsnél is(Pannóniánál is,de hát a vevő 2 kipufogót akart, azt figyelembe kellett venni) , nemhiába van már csak 1 kipufogója a Planeta Sportnak-meg a bronzperselyes hajtókar-az nem fogja bírni.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 szept. 28, 20:55.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egy hengeren 2 kipufogó...áramlástanilag is sz@r
                        Bizony - meg a két ablakon kevesebb gáz tud átáramlani, mint egy darabon azonos keresztmetszet mellett... Fránya turbulens áramlások, határréteg meg miegymás. De már levizsgáztam Hő- és áramlástan I-ből és II-ből is, akár el is felejthetném.
                        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Komment


                          #13
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a vevő 2 kipufogót akart, azt figyelembe kellett venni)
                          Na ezt nem nagyon tudom elképzelni az Oroszoktól. Továbbá nem kéne elfelejteni, hogy az elődje DKW ,és ki van ez találva. Nyilván a megfelelő öblítés, és nem a szépség miatt van két kémény.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2012 szept. 29, 13:35.

                          Komment


                            #14
                            A 2 kipufogó mindíg kényszermegoldás 1 hengernél...Nézd meg a 250-es 559-es Jawát...ott a látszat ellenére 1 kipufogónyilás van, később ágazik ketté, hogy meglegyen a vevők óhaja. Az Izsnél meg ugye az előd DKW volt vásárlóorientált, a ruszkik pedig másoltak ezerrel Az oroszoknál ami működik, az mindíg valaminek a másolata, vagy valami észveszejtő dühöngő fenevad, mint pl. a A-90 Orlyonok osztályú экранопла́н (ekranoplan-Kaszpi tengeri szörny)vagy a РТ-2УТТХ Тополь-Ðœ (SS-27 Sickle B Topol-M komplexum)
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ugye az előd DKW volt vásárlóorientált
                              De mégis, jórészt a hadsereg volt a vásárló.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X