Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs motorblokkok szerelése és karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Attól még hogy a tengely 17es attól még 15és feles lehet a szimering belső átmérője(annyit tágul sztem, meg hát kell h tömítsen...)
    Ezt azért ebben a formában nem tartanám hihetőnek!
    apacsavo kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Azért megpróbáltam kiadni magamból egy ál biztatást ami alátámasztja téves pszeudo-információimat, így magam előtt nem kell elszámolnom a tudatlanságommal:-) Na jó ez vicc volt.

      A főtengely átmérője ott ahol a dinamóoldali szimering felfekszik rá tény h 17 mm, de a szimering tényleg 15,5ös belső átmérővel rendelkezik(Deél Józsi ilyet ad, ilyen van nekem tartalékban meg a blokkban is... nem ámítás ez van)

      Üdv



      Emlékszem én is megrőkönyödtem a szerelésnél, de azóta jól megy a moci...
      apacsavo és soveny kedvelte ezt.
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #18
        stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A főtengely átmérője ott ahol a dinamóoldali szimering felfekszik rá tény h 17 mm, de a szimering tényleg 15,5ös belső átmérővel rendelkezik(Deél Józsi ilyet ad, ilyen van nekem tartalékban meg a blokkban is... nem ámítás ez van)

        Emlékszem én is megrőkönyödtem a szerelésnél, de azóta jól megy a moci...
        Az durva. Meg főleg az, hogy nem durran el mondjuk így évente a szimering. Mert azért 1,5mm-el nagyobb átmérő az elég meredeknek tűnik, főleg egy főtengelynél. De nem okoskodom, leszavaztatok! Csak durva.



        Vállalkozókedvűek esetleg kipróbálhatják a megfelelő átmérőjű szimeringet is: 17x30x7.
        Vagy azoknak, akik szerint a 15,5-es sem feszül fel kellőképpen: 15x30x7.
        Akik pedig nem tudnak dönteni, azoknak megfelelhet a 16x30x7 szimering.





        Minden esetre célszerű tudni, hogy ide a kézikönyv kétajkú szimeringet ír. Az előző hozzászólásomban belinkelt szimeringek nem kétajkúak!
        Lemezjáték, apacsavo és TZ kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          A benne lévő már nem gyári szimering volt a jobb oldalon és 16-os(de még fémházas szóval nem mai)
          Jó, hogy 17-es a tengely, legalább van minek rohadni az idők folyamán
          Érdekes, hogy többünknek is mostanában adja be az izsecskéje a kulcsot, bár nem egy korúak éppen.(Összehangolt izs pusztulás)
          Üdv.: Majdánka.
          apacsavo kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A benne lévő már nem gyári szimering volt a jobb oldalon és 16-os(de még fémházas szóval nem mai)
            Jó, hogy 17-es a tengely, legalább van minek rohadni az idők folyamán
            Érdekes, hogy többünknek is mostanában adja be az izsecskéje a kulcsot, bár nem egy korúak éppen.(Összehangolt izs pusztulás)
            Üdv.: Majdánka.
            Lehet véletlenek sorozata,de van egy olyan kényszerképzetem hogy amikor még ezek a fura járművek készültek talán még nem voltak ilyen faca benzinek?!Talán a mostani benzin nagyobb tisztaságú vagy a különböző adalék anyagok hatására magasabb hőfokon égnek?!Magasabb hőfok,erőssebb robbanás,nagyobb nyomás,hirtelenebb és erőteljesebb tágulás és ezek a régi gépezetek ezt nehezen viselik!.............de ez csak egy halvány és igen elvont sejtés,eggyáltalán nem értek az üzemanyagokhoz!!!A másik hogy ezek ólommentessek,lehet hogy ezt sem tolerálják megfelelően!Kitudja?!!40-egynéhány éve az ólommentes benzin elképzelhetetlen volt a közforgalomba és az bizonyos hogy az ólomnak is van kenő és tömitő hatása!Minden esetre az én főtengely csapágyam megnyekkent,pedig betartottam a keverési arányt és igazából nem sokszor zavartam meg a masinát!(tekintettel a z idős korára!)

            Komment


              #21
              majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              + nem 15,5, hanem 17-es a tengely.
              Úgy pontosítanám, hogy nem 15,5 helyett 17-es a tengelyed, hanem a 17-es főtengelyhez 15,5-es szimering tartozik (és úgy tűnik, gyárilag ). Most sajnos (pontosabban hál' Istennek) nincs nálam főtengely, hogy lemérjem, de az alapján, amit Stalker írt, 17mm a szabványos főtengely-átmérő azon a ponton, ahol felfekszik a szimering! Tehát a főtengelyed - ebből a szempontból - megfelelő!

              stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A főtengely átmérője ott ahol a dinamóoldali szimering felfekszik rá tény h 17 mm, de a szimering tényleg 15,5ös belső átmérővel rendelkezik(Deél Józsi ilyet ad, ilyen van nekem tartalékban meg a blokkban is... nem ámítás ez van)

              Komment


                #22
                De ha egy szakitól megkérded a boltban h milyen belső átmérőjű szimeringet ajánl a főtengelyedhez ha az 17es átmérőjű akkor ős is hasonlót fog tanácsolni de mindenképp szűkebbet mint 17, különben elég parán nem lenne jó a tömítés...

                Üdv
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #23
                  stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  De ha egy szakitól megkérded a boltban h milyen belső átmérőjű szimeringet ajánl a főtengelyedhez ha az 17es átmérőjű akkor ős is hasonlót fog tanácsolni de mindenképp szűkebbet mint 17, különben elég parán nem lenne jó a tömítés...

                  Üdv
                  Nem tudom, de úgy tűnik, már csak én vagyok olyan maradi ebben a kérdésben, hogy a Komar mopedem főtengelyére a 6203-as csapágy mellé (17x40x12mm) 17x40x10-es szimeringet teszek. Ez a gyári méret. :-)

                  Nem vonom persze kétségbe, hogy az Izsen megfelelő ez a 1,5mm-es különbség. Biztos van oka, hogy így tervezték, de ebből általánosítani, nem tudom...



                  Ezt a rafináltságot: "mindenképp szűkebbet mint 17, különben elég parán nem lenne jó a tömítés" légy szíves fejtsd ki jobban, mert elég hihetetlennek tűnik. Vissza-visszatérő jelenségnek érzem, hogy (jelen esetben) a csapágybolti eladó rafináltabb a mérnököknél. Végső soron a 17 mm belső átmérőjű szimeringet hány mm átmérőjű tengelyhez tervezték?

                  Komment


                    #24
                    Szia!

                    Rafinált dolog ez igen úgy tűnik...

                    Hát no a szimering belső átmérőjéből deduktív módon semmilyen irányba nem juthatunk el... ez tájékoztató jellegű adat:-)

                    Üdv és jóéjt Neked és minden kedves veteránosnak
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      #25
                      A kétajkú izs szimeringet inkább elfelejtem Találtam a hozzá adott cuccok között egy zsír új gyári oroszt, de a főtengelyt úgy fogja, hogy nem rakom fel inkább.
                      A legjobb ötletem az, hogy a tengelynek megfelelő méretet rakom rá. A kisebb méret nem előny, mert vagy leugrik a rugós gyűrű vagy kifordul az éle/az egész bélése. A ruszki szimeringnek meg olyan csutf*sz a rugót tartó éle, hogy leugrik a rugós gyűrű róla felrakásnál.
                      Lényeg:Jó az anyag mennyisége, sz*r az anyag, elcseszett az elosztása az orosz cuccoknál.
                      Bepróbálkozom korrekt méretekkel(nem a gyáriakra gondolok!) és jelentek róla, hogy beváltak-e.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2011 nov. 14, 18:54.

                      Komment


                        #26
                        Szia!

                        A baj ott van hogy pont ilyet nem találsz, én pluszrolba kérdeztem jóval véknyabb volt hasonló egy ropi per kopfért...

                        Üdv
                        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                        Komment


                          #27
                          stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A baj ott van hogy pont ilyet nem találsz, én pluszrolba kérdeztem jóval véknyabb volt hasonló egy ropi per kopfért...
                          Szia! És az, amit az egyik előző hozzászólásomban írtam? Ez fél milliméterrel keskenyebb a gyárinál, de elég sok fajta átmérővel kapható! Katalógusban időközben kétajkút is találtam belőle!

                          Komment


                            #28
                            Az bizony szép lenne--17es tengelyre ,15.5 szimering.....! Ha sikerülne is összeszerelni-2ütemü révén van kenés mindkét odalról---1év használat után esetleg látnád a csodát--amikor a gumiajak "elvágja" a főtengelyt.

                            (de addig se tömitene rendesen)

                            halgass sövenyre ,tán annyit hozzátennék: VITON-az legyen a zsimering anyaga (Ó ring KFT)

                            persze ezt csak én mondom

                            Komment


                              #29
                              Megnézem újból de a Deél Józsi féle szimeringet felpróbálom a kiszedett főtengelyemre ha lesz időm.... 15,5ös és gyári izs kutyafaja szám van benne... namind1 ránézek majd...

                              Mellesleg egy blokkomba begyűrve rakták be a szimeringet és azt mondották jó az restaurált, de ha megtekerted a főtengelyt csikorgott a gumi(de az a kétajkú batárnagy volt nem a különházas dinamóoldali ami csak egyoldalról kenődik)
                              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                              Komment


                                #30
                                A kétajkú helyett vettem 2db -ot 10mm szélesből, méret: 25x52x10
                                1db 17x30x7-est
                                1db 35x52x9- na ez az a méret amiből csak spec fémházasat találtam.(nagyon az eredetire hasonlít)
                                SKF-ben vettem ezeket.
                                Tapasztalatom az, hogy amit adnak az bőven tömít és nem megy fel olyan kib*szott könnyen, nem ereszt át. A Pannóniám jól elbüfög a tengely szerinti méretekkel probléma nélkül, és jól tömít!
                                (kisebb meg fogná a gépet rendesen.)
                                Majd megírom, hogy bevált-e a tengely szerinti méretek használata.
                                Mindenkinek javaslom, hogy tolómérővel mérje le a sajátot és utána válasszon.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X