Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs motorblokkok szerelése és karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Na ennek nem szabadna előfordulnia! Már el kell így gondolkodnom, hogy kihajítom a vázat és veszek 56 osét a végén kiderül, hogy csak a vázam P2 -.- Elvileg 70- es a blokk, de sok 56 os alkatrész van a vázon...valószínű e 2 ből lett összerakva...
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #47
      apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Na ezzel van bajom!!A kapcsolási rajzzal!!!Mert az a nyüves rajz még véletlenül sem értelmezhető,meg Oroszul vannak a szinek !!!
      Click image for larger version

Name:	image.php?id=16549.jpg
Views:	1
Size:	91.9 KB
ID:	131010

      Azt leszámítva, hogy itt helyesen jelölték a gyújtótrafó bekötését is, a rajz megegyezik a magyarra fordítottal. Illetve amiben mégis több, az az, hogy itt több színkombinációt is megadtak a vezetékekhez. Ez a gyári vezetékezés az újabb (РР-1) feszültségszabályozós 56-osokhoz és az összes Planeta 1-3-hoz!

      Ezen a kapcsolási rajzon a következők a jelölések:
      • 2 - sárga vagy narancssárga
      • 1, 10 - zöld vagy szürke
      • 3, 6, 15 - sötétkék vagy világoskék
      • 4, 11, 12 - piros vagy rózsaszín
      • 5, 9 - fehér
      • 7, 13, 17 - barna vagy lila
      • 8, 16 - piros vagy fekete
      • 14 - sárga, fekete csíkokkal, vagy sárga


      Hozzáteszem, szerintem az egyes vezetékek színével nem is kell feltétlenül törődnöd. Az egész rendszer nem valami bonyolult, szerintem sokkal célravezetőbb, ha az alapján vizsgálod a bekötéseket, melyik csatlakozó mivel van összekötve, függetlenül a felhasznált vezeték színétől.

      A vezetékek számozása ezen a rajzon:
      • 1 - gyújtáskapcsolótól a hátsó lámpa helyzetjelző izzójához (+)
      • 2 - féklámpakapcsolótól a hátsó lámpa féklámpa-izzójához (+)
      • 3 - feszültségszabályozó Б˜ pontjától a gyújtáskapcsoló Б˜ pontjához (+)
      • 4 - gyújtótekercs + pontjától a féklámpakapcsolóhoz (+)
      • 5 - feszültségszabályozó Я pontjától a gyújtáskapcsoló Я pontjához
      • 6 - akkumulátor pozitív sarujától a feszültségszabályozó Б˜ pontjához (+)
      • 7 - gyújtás állórész Ðœ pontjától (test) a feszültségszabályozó Ðœ pontjához
      • 8 - gyújtás állórész Ш pontjától a feszültségszabályozó Ш pontjához
      • 9 - gyújtás állórész Я pontjától a feszültségszabályozó Я pontjához
      • 10 - gyújtás állórész П pontjából (megszakító) a gyújtótekercs - pontjához (-)
      • 11 - gyújtótekercs + pontjától a gyújtáskapcsoló töltésjelző izzójához (+)
      • 12 - gyújtótekercs + pontjától a kürthöz (+)
      • 13 - kürtgombtól a kürthöz (-)
      • 14 - gyújtáskapcsolótól a fényváltó kapcsolóhoz, ami ezt "kétfelé" választja, erre: (+)
      • 15 - fényváltó kapcsolótól 1-1 külön vezeték a fényszóróizzó tompított, ill. távolsági szálához (+)
      • 16 - gyújtáskapcsolótól az első lámpa helyzetelző izzójához
      • 17 - motorblokkon lévő elektromos csatlakozótól (üresjelző, bal oldalt, a henger mögött) a gyújtáskapcsoló üresjelző izzójához (+)


      Ez pedig egy segédlet a gyújtáskapcsoló megfelelő bekötéséhez:

      Click image for larger version

Name:	image.php?id=9425.jpg
Views:	1
Size:	144.2 KB
ID:	131014

      Remélem így már sikerülni fog a bekötés!

      apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szénkefét is cseréltem lehet hogy ott a bibi?!
      Úgy hallotam, az új (gyári) szénkeféket kicsit masszírozni kell, hogy megfelelően működjenek. Ha nagyon nem akarnak működni, vigyél mintát egy motorosboltba, és próbálj MZ szénkefét szerezni. Állítólag ezek jól működnek.

      ---

      Ha viszont már szétszedted az elektromos rendszert, javasolnám, hogy minden csatlakozó pontot gondosan tisztíts meg és biztosíts jó érintkezést. Ha kicsit is oxidálódtak a vezetékek, vágd le a tövüknél a régi sarukat és szerelj fel újakat. Rögzítés után (én ilyen kombinált fogóval rászorítható sarukat kaptam a boltban) minden egyes csatlakozót, illetve a csupasz vezetékvéget is folyasd be forrasztóónnal (ehhez hagyományos 60%Sn+40%Pb, gyantás ónt használtam, ez nagyon szépen terült és "bekúszott" mindenhova)! A saruk tövét célszerű zsugorcsővel védeni, ahogy gyárilag is tették.

      Ezek után szerintem nem lehet gond az elektromos rendszereddel!
      Che, sricsi70 és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        hol tartasz apa? tesztkör megvolt?
        én egyenlőre C vágányon, asszem kell egy porlasztó

        Komment


          #49
          Ja!!!Próbajárat meg volt remekül működik!!!Kicsit kifúj a kipufogó mind a négy helyen és eléggé hangos!!!Töltés nincs!Kilóméter óra keveset mutat!Egyelőre más hibát nem találok!Leg alább 5-600km-t itt a környéken fogok menni ha valami közbejön ne keljen messziről menteni!......és még az első kerékben lévő kismértékű ütést szeretném kioperálni!!!Új dudát vettem de olyan halk hogy alig szól!!!Be is fejezem mert a végén felsorolom az egész gépet!!!!!
          norinco, Che és 4 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Mi van a karbival?! Esetleg ha úgy alakul hogy veszel újat és ez feleslegessé válna én megvenném,mert az enyém úszóháza lyukas és egy fúvóka menete ki van szakadva!Talán össze lehetne házasítani?!

            Komment


              #51
              nemtoom mi van vele. a jelenséget leírtam. még teszek egy kört vele, hátha... az okoz problémát, hogy olajat nem öntöttem még a légszűrő házba?
              apacsavo kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                Akkor nagyon sürgősen öntsél bele kb 2 deci körüli motor olajat!Így szinte ellen állás nélkül kapja a levegőt és ez is szegény keveréket okoz!
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  na de ennyire? más motorjaim még légszűrő nélkül is beindultak...
                  majdánka, apacsavo és soveny kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    Ez kolléga nem más motor hanem IZS-a MOTOR!!!!!!
                    norinco kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Apa: megmérnéd, ha van elég energiád, hogy milyen hosszi az úszó tengelye, és hogy hol van a rovátkája? nem teccik nekem ez az úszótű.
                      no meg még egy: mi tömíti a szívató tüskéjét?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 ápr. 09, 19:21.

                      Komment


                        #56
                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ilyen a lelkem...Mifajta ez?
                        Ha ez megválaszolódik, akkor azt is tudom végre miféle a blokk, és el tudok indulni vele vmilyen irányba...elvileg P2 nek kellene lennie...
                        [ATTACH=CONFIG]6684[/ATTACH]

                        wsievers, tegnap böngésztem és mintha planeta 4-nek ilyen lenne a főtengelye

                        Komment


                          #57
                          eljött a nap.
                          holnap viszem Urut eredetiségvizsgára, műszakira, ha minden sikerül, még az okmányiroda is fogad. biztosítást ma megkötöttem. ki se merem mondani: lehet hétvégén már motorozni tudok vele... soha nem volt ilyen mázlim, hogy igazából másfél nap alatt el tudtam volna intézni egy vizsgáztatást ... talán most így fog sikeredni.
                          DRUKKOLJATOK!

                          Komment


                            #58
                            Drukkolunk, hajrá!

                            Komment


                              #59
                              Sok sikert, hajrá! :-)

                              Komment


                                #60
                                Sok sikert!
                                Ha az első fék átmegy, akkor már gond nem nagyon lehet.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X