Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs motorblokkok szerelése és karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nem tudna valaki egy Izs dupla soros eladó primer kis lánckereket? 24 fogú. Köszönöm!

    Komment


      Holnapra megnézem neked, szerintem van.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Holnapra megnézem neked, szerintem van.
        Köszönöm szépen előre is!

        Komment


          Sajna nem tudok segíteni. Láncom van csak 2 soros. 1 sorosban van csak lánckerék, de az is elég kopott.
          dkari kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            Köszönöm így is ! Szerencsére egy másik forrásból sikerült beszerezni :-)

            Komment


              Üdv, azt szeretném kérdezni, hogy az Izs planéta 3-nál a kislánckerék tengelyénél lévő szimeringet és csapágyat hogyan lehet cserélni, vagy azt jobb nem bolygatni ha nem feltétlen szükséges. Teljes motorfelújításba kezdtem de ez nem világos számomra. Egy donor blokkon megnéztem és eléggé hihetetlenül van megalkotva. A hengergörgős csapágy kosár nélküli egy kis mozdítástól rögtön kipergett az összes görgő. Mi a menete ennek? Egyáltalán a tengelyről hogy lehet leszedni a csapágy gyűrűt? Nem merem emiatt még megbontani a rendes blokkomat. Előre is köszönöm.Click image for larger version

Name:	DSCF5407.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	143813Click image for larger version

Name:	DSCF5425.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	143814

              Komment


                Egyáltalán a tengelyről hogy lehet leszedni a csapágy gyűrűt?
                A futógyűrű lejön róla, és lehúzhatod 3 körmös normál csapágylehúzóval is, ha a csapágy nagyon rá van gyógyulva, akkor kétoldalt elflexeled, úgy hogy csak egy vékony rész tartsa, utána ráfogsz állítható villáskulccsal a lapolásra, és eltekered, így kinyúlik annyit, hogy leesik a tengelyről.
                Mintha nekem golyós lett volna ott, bár az enyém P2, de lehet hogy csak rosszul emlékszek. Remélem a tatárföldi géniuszok nem 1 darabból csinálták a későbbiekben.
                A külsőgyűrűt pedig kiütöd a helyéről, egy méretre esztergált rúddal, úgy hogy előtte a fedelet felmelegíted pl villanyrezsón vagy hőlégfúvóval. Ha szerencséd van, lehet magától kiesik.
                Szimmeringet én normál szimeringet tettem be mindenhova, még a kétajkas helyett is 2 szembefordított került be.

                De megnézem neked holnap, lehet hogy nekem van olyan, amiről le van szedve már.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 febr. 24, 22:47.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  Köszi a segítséget. Igen lehet hogy neked golyós van benne, mert Gergő is úgy emlékezett rá hogy neki mintha az lenne a P3-ban. Lehet a rendes blokkban nekem is az csak még emiatt nem mertem szétszedni. Igaz a donor blokkom 56-os és elég furcsa mivel ott meg a dinamó oldali főtengely csapágy golyós.
                  Igen a kétajkas helyett én is úgy gondoltam hogy kettőt teszek összeforgatva, mert sehol nem kapni eredetit. Főtengelyre is csak NU volt N es helyett de legalább DKF
                  Click image for larger version

Name:	DSCF5409.jpg
Views:	1
Size:	198.7 KB
ID:	143815
                  wsievers kedvelte ezt.

                  Komment


                    Sziasztok!

                    A Planéta aluhengerek mennyire szerelhetőek fel IZS 49-re? *Leszámítva az esetleges karbi rögzítést és a kipufogó hollandi más kialakítását.. azok mások gondolom.

                    Köszi
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                      A kerek felömlős 49 es hengerről beszélsz? Van 56osba olyanom aluból. Annak fel kéne mennie szerintem. De akkor a hengerfej is cserés.
                      stalker kedvelte ezt.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        A kerek felömlős 49 es hengerről beszélsz? Van 56osba olyanom aluból. Annak fel kéne mennie szerintem. De akkor a hengerfej is cserés.
                        Köszönöm. Húha, ez izgis... Igen, kései 57-es "export" 49-esen levő kerek felömlős hengert kellene cserélni... Illetve nem kellene, de ha könnyen felmegy az jó. Szerinted a karbi és a kipufogó rögzítés is stimmelhet? A Planéták már felejtősek? Egyszóval mindenképpen 56-os aluhengert kell szerezni?

                        Nem tudom, hogy annak már modernizált égéstere van, az új hengerfejnek?

                        Ez nagy tuningnak ígérkezik. A főtengely úgyis Planéta ami benne van, bírnia kell a terhelést

                        *Nagyapámnak van egy "Kárpáti" motorblokkja (Verhovina Delta végülis), abban meg egy eddig hiányolt, spéci "generátor szerűség", így azzal is tudok majd mókolni. Bár az csak 6V-os, de amíg nincs más, addig legalább a fizikai kialakítással lehet játszani.

                        Mókolásról infó:

                        http://roker.kiev.ua/forum/viewtopic.php?f=36&t=1985

                        http://drive2moto.ru/garage/729/motobook/4676
                        Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 márc. 07, 22:13.
                        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                        Komment


                          A hengerfej még a régi annál, nagy égéstérrel, oldalgyertyás. A karbicsonk csavarja nem kétoldalt van, mint a planétán, hanem egymás felett.
                          Ilyen mint ez:
                          Click image for larger version

Name:	134852401_2_644x461_tsilindr-izh-56-ranniy-fotografii.jpg
Views:	1
Size:	22.8 KB
ID:	143888Click image for larger version

Name:	161834817_1_644x461_tsilindr-izh-56-s-karbyuratorom-k-62d-poltava_rev014.jpg
Views:	1
Size:	147.9 KB
ID:	143889
                          A Planétáknak már szögletes a felömlője, úgyhogy tuti nem illeszkedik.


                          abban meg egy eddig hiányolt, spéci „generátor szerűség”, így azzal is tudok majd mókolni.
                          Én is szereztem már ilyet.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 márc. 07, 22:18.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            A hengerfej még a régi annál, nagy égéstérrel, oldalgyertyás. A karbicsonk csavarja nem kétoldalt van, mint a planétán, hanem egymás felett.
                            Ilyen mint ez:

                            A Planétáknak már szögletes a felömlője, úgyhogy tuti nem illeszkedik.
                            Köszönöm! Akkor ez még nem jelentene akkora teljesítmény növekedést, cserébe azért már okozna némi szívást karbi fronton...

                            Az nagyon nagy gáz és mérhetetlen csődöt eredményez, ha nem illeszkedik a blokkhoz rendesen a henger felömlője? Gondolom...

                            *Mondjuk van itthon korábbi négyszögletes felömlős IZS49-es blokk is, mondjuk lehet a különbség drasztikusabb és keresztmetszet nagyságban nyilvánul meg erőteljesen.

                            Én is szereztem már ilyet.
                            De akkor Neked is a 14V-os hiányzik nem? A kínaiaktól baromi jó áron jönne, csak mire a határon rádobják az ÁFA-t, plusz a szállítási költség, plusz a tény, hogy 20 szett alatt nem akarnak szóba állni velem és mellé még 50 hajtókart is el kellene hoznom és 20 berugó-tengelyt, meg 40 kuplunglamellát az aggasztó.

                            Amúgy a nagykereknek zsíros hasznuk van (pl Simson alkatrész kereskedések, de ott legalább hatalmas a közönség, így megéri a brutális mennyiség behozatala, másképp nem működik az egész, mert minden alkatrész Shenzenben készül kb...) és ha még nem vagyok szerencsés, akkor ali-n nem is a gyártól veszem, hanem kínai nagykertől, tehát egy kézen ott is átment már.

                            A 20 szett amúgy elfogyna itthon, főleg "konverter-szettel", amit a kínaiak szintén baráti áron legyártanának akár (bár 20 szettért még nem erőltetnék halálra magukat, de ha jófejek lehet benne lennének.... bár kétlem), de sok lenne a szervezés és a végén tuti lennének elégedetlen emberek. Így sajnos marad elérhetetlen kategória a 90W-os csodagenerátor. Be kell érni a Deltával, aminek a gyújtás része is más.

                            Sajnos most beszerezhetetlen Ukrajnából bármi is, Oroszország hasonlóan problémás és ők is csak Kínából hozatják, ahogy néztem (mondjuk, ha dollárban fizetsz, kisebb mennyiségben is szóba állnak veled, de a posta onnan is kegyetlen). Nem tudom hány IZS-es modernizáló buherára érdeklődő személy lenne amúgy... de annyi talán nem, hogy megérje megszervezni egy ilyet.

                            De ilyen termék - ahogy a magyar kiskerek is beárazták a 6V-os kínai utángyártottat a vaterán vagy hol láttam - kb. 15 ezer körül érkezne be a végfelhasználóhoz... igazán lehetne egy kisker ami bevállalja a szívást és már van kikísérletezett szállítója Kínából, ilyesmi... de ilyen apró vevőkörre nem lesz.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 márc. 07, 22:42.
                            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                            Komment


                              A hengerfej lehet P2 már...és akkor rendben is volnánk. Megvan a kívánt többleted. Az enyém távol áll attól még hogy menjen, soha nem hallottam még a hangját, mikor hoztam is végigtoltam a falun, azóta szétszedve vár.
                              Szerintem jó a 6V os rendszer is(van olyan jó, mint a Voszhod 14 voltosa). Legalább nem kell fesszabályzót is cserélni.
                              Csak azért mondtam a cserét, mert ha jól tudom, a 49 esnek 4 csavar fogja a hengerfejet, az 56 ostól pedig 6.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 márc. 07, 22:46.
                              stalker kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                A hengerfej lehet P2 már...és akkor rendben is volnánk. Megvan a kívánt többleted. Az enyém távol áll attól még hogy menjen, soha nem hallottam még a hangját, mikor hoztam is végigtoltam a falun, azóta szétszedve vár.
                                Értem, ez jónak hangzik akkor. Optimálisan kell szereznem egy 56-os aluhengert (ez alu már akkor gondolom...) és mellé egy későbbi Planet hengerfejet.

                                Nekünk alap-kiépítésben ment már ugyan, de az öngyilkos-jelölt féket kellett lecserélni elől, amihez kell még egy új féklap, meg a hátsó lánckereket, illetve nem árt egy tuning

                                Szerintem jó a 6V os rendszer is (van olyan jó, mint a Voszhod 14 voltosa). Legalább nem kell fesszabályzót is cserélni.
                                Ez igaz lehet...teljesítményre elég, mert a gyári 45W-al is van jól töltés, elől van halogén 35W-os izzó, hátul meg az egység Pannónia lámpa 5W gondolom. A jó kis mechanikus fesszab tényleg bevált már, nekünk épp RR-1 az is "okosítva" a 49-be. IZS vegyesfelvágott lesz ebből a végére... Meg, ha nincs Voszkhod, akkor ebből kell építkezni. Egy szem gond, hogy előgyújtás-szabályzás nélkül (amihez most így hozzászoktunk, mint fő szovjet ergonóm kiegészítő) lábletörőssé válhat, de annyi belefér...

                                Csak azért mondtam a cserét, mert ha jól tudom, a 49 esnek 4 csavar fogja a hengerfejet, az 56 ostól pedig 6.
                                Értem, tehát akkor az egy szem célja a dolognak az, hogy a modernebb hengerfejet korrektül fel lehessen rakni. Ezért persze egy kicsit küzdeni kell majd a karbi rögzítésével

                                Fő vázelemeiben azért megmarad 49-es, mert az szép


                                Amúgy már sikerült ilyen közdarabos "varázslással", az oroszok méretezései alapján a mechanikus problémát elhárítani a Riga Delta "generátor" (vagy inkább multi-pole lendkerékmágnes-féle) beszerelésénél?
                                Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 márc. 07, 23:01.
                                wsievers kedvelte ezt.
                                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X