Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 638 kuplung probléma

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 638 kuplung probléma

    Sziasztok!

    638 as 12V-os Jawa kuplunggal (5 rugós) lenne problémám. Indulásnál (még nem üzem meleg motornál) lassan kiengedem a kuplungot, és nem szépen lassan indul el a motor, hanem hirtelen megugrik egyet-kettőt, mintha kivágnám a kuplungkart (A váltókart nem taposom közben) A bowden nem feszül, Állítással is próbálkoztam már, és akkor is ugyanaz volt a jelenség. A kuplungszerkezet szerintem sértetlen, ezt abból gondolom, hogy egy teljesen gyári, bontatlan motorblokkból lett kiszerelve. Az automata állító csavarja alá be kellett tennem 3 kis csapágygolyót, mert tövig betekerve a csavart sem emelt ki a kuplung. Ez gond?
    Csak hidegen csinálja, ha bemelegszik a motor, akkor szépen dolgozik...
    Mi okozza ezt a hibát? Segítsetek!

    #2
    Szervusz. Csak tippen van. Logikailag azt gondolom , hogy a kinyomó "pálca" rövid, mivel a meleg hatására hosszabb lesz és , akkor helyre áll a rend. Működtetésnél ( hidegen ) nem emel ki megfelelően , így rántással indul a szerkezet. Própálj betenni egy 2-5 mm-el hosszabb pálcát , akár próba képen ideiglenesen. Nekem is volt hasonló jelenségem , ott a parafázás sikerült vastagra - le kellett szedni belőle és utána jó lett a dolog. Ennyi . Üdvözlettel.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 márc. 14, 23:06.
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdv.
      Ha vastag az olaj, akkor hidegen minimálisan hajt a gép(Izsnél rendszeres gond) és amikor kiengeded a kuplongot, akkor már egy majdnem hajtó rendszerre terhel rá, de valami finomhangolási gond is lehet(nekem már volt)
      A 3 csapágygolyó is okozhat gondot, mert terhelésre a golyósor megpróbál kitérni, és nem lineárisan adja át az erőt, a terhelést levéve meg visszaállnak a golyók(és kezdődik elölről az egész). (a jó a csavar, golyó, rúd, golyó sor lenne)Kb mint a pannóniák kuplungkiemelő szerkezeténél.
      Ha nem válnak be, akkor bocs, de más ötletem nincs.
      kvaga és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusz Kedves Szabenensz!

        Gondold el mekkora kóválygást csinál a golyó a golyón golyó,-tekintettel arra,hogy a golyók rúdirányban (axiálisan),csak akkor képviselnének állandó méretet,ha fúrat pontosan megfelelne az átmérőjüknek.Az előttem hozzászólókkal,leginkább Dafkó 54-el értek egyet,próbáld meg alkalmazni a javaslatát.

        Szegény golyók,-hogy kóvályoghatnak ott egymás hegyén-hátán a lyukban.

        üdvözlettel:Che
        sepy, kvaga és Szabbensz kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Oké, ki is próbálom ma, hogy kilököm a golyókat belőle Majd írok hogy mi lett az eredmény.

          Komment


            #6
            Olaj, olaj, olaj....az a hiba...2 dolgot tehetsz: együtt élsz a dologgal( akkor minden indítás előtt behúzod a kuplungot és és átforgatod párszor a berúgókarral a motort-magyarán megcsúsztatod a kuplungot) Vagy kicseréled, vagy megtakarítod a lamellákat(lehetséges, hogy a sok csúsztatás és a sűrű olaj miatt el van gyantásodva) és hígabb olajat használsz. Ha a kuplungállító csavar alatt van golyó, az elvileg nem forog, ha a rövid és a hosszú pálca között van egy golyó betéve( a hosszú pálca nem foroghat, mert képes kitekerni menetközben a kuplungállító csavart).
            A sorrend:
            állítócsavar 1db golyó(akkora amekkora befér, emlékeim szerint 6-os golyó) hosszú rúd, kis golyó(olyan vastag mint a pálca) majd a rövid tányéros pálca(az amúgy is benne marad, csak a kuplung szétszedésekor jön ki)
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 márc. 15, 10:57.
            soveny és Tamás78 kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Próbálgattam ma. Kivettem 2 csapágygolyót, s tettem helyettük be egy 14mm hosszú rudat, ami szintén 6mm vastag, mint a csapágygolyó. Ezt az automata csavarja alá raktam, állítottam a bowdenen is, és ugyanaz a jelenség. Szépen lassan engedem ki a kuplungot, és megugrik a motor. Mit cseréljek benne? Olajat? Lamellákat?
              Sajnos nem tudok, s nem is akarok együtt élni a dologgal, mert nagyon gáz, mikor elindulok s rángat, azt hiszik kezdő vagyok...
              majdánka kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                A kinyomópálca hőtágulását kizárnám , (egy 250 mm hosszú pálca 0-100 fokra hevitve kb 0,3 mm-t nyúlik ez ebben az esetben elhanyagolható) Ha jól értettem a kupplung ki lett cserélve a gépben. Ha a csere után a gyári kinyomopálcák és az az egy szem golyó ami oda kell nem tudja kiemelni a kupplungot , akkor én valami szerelési hibára gyanakodnék. Másodsorban pedig a kiemelőszerkezetben valami akadásra.
                sepy, majdánka és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Üdv.:
                  Az Izsem ugyanezt teszi 2-ba rakás és a kuplung kiengedése után. A hiba, hogy nem emel ki rendesen és még mindig hajt.Kb olyanok a tünetek, mintha hirtelen vágnád ki a kuplungot.

                  Az ügyesebbek megfelelő kihúzatás mellett kuplung nélkül is tudnak váltani, de ez állóhelyzet esetén nem működik(főleg üresből egyesbe rakásnál), akkor a hirtelen terhelésnövekedésre egy erősebb gép megugrással válaszol. A kiemelést szabályzó csavaron egy negyedet tekerj és nézd meg.(új kuplunglamellák esetén pedig még nincs összekopva a két felület, ekkor ha elmész motorozni és közben rendszeresen használod akkor bekopik és nem csinálja.)
                  Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2012 márc. 15, 20:21.

                  Komment


                    #10
                    Ha a kiemelőszerkezet lenne rossz, akkor mind a 4 fokozatban rángatna, s ezt csak az 1. ben teszi. Az automatát sose használom a feljebb lejjebb váltáshoz, nekem nem jön be. esetleg próbáljam meg kikötni?
                    Ha jól emlékszem mikor megvettem a motort akkor a 634 es kuplungja volt bene, azzal szépen működött, de miután blokkot cseréltünk, mert a jobb henger nem ment, a labirintház tömítetlensége miatt, áttettük a régi automatámat, s azóta szenvedek vele...

                    Komment


                      #11
                      Helló!A hétvégén hasonlóan jártam (bár ez Mustang szintén 5 rugós)forditva raktam bele a kinyomó pálcát.

                      Komment


                        #12
                        Eszembejutott még 1 lehetséges ok: Ha azt mondod, hogy a 634 kuplunggal jó volt...és a 638 már aluagyas...mennyire kopott a kuplungod? Lehet, hogy akad a kuplung, és a rugó nem egyből nyomja vissza a lamellákat, nem követi a kiemelőpálcát, hanem megakad egy pillanatra a csúsztatás kezdetén.

                        Ami okozhatja még, az ez a probléma a kosáron vagy az agyon is( a pirossal jelzett helyen):
                        Click image for larger version

Name:	547030_orig0.jpg
Views:	1
Size:	81.1 KB
ID:	130931
                        A kuplungagy pedig ráadásul alu a 638 nál, így fokozottabban jelentkezhet a probléma, mint a fullacél 634 nél.
                        Tudom nem szívesen szedi le senki az olajoldali deknit, de ha oldalradöntöd a motort, nem kell olajat cserélni
                        Az automatát is be lehet jól állítani, és az 1 esen kívül szinte állandóan használom, annyi a lényeg, hogy ne legyen állandó nyomás alatt, és ne is legyen pár tizednél több a távolság az a programív, és a kar görgője között.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 márc. 17, 15:34.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Na ezt a kopást nem néztem, de ma szétszedtem a kuplungot. Több hibát is találtam, mert például 1 fém lamellával több volt benne, amit kivettem. Kicseréltem a lamellák mögött levő gumigyűrűt, az egyik kiemelőpálca, ami az automatánál van, az rövidebb volt, kicseréltem egy gyári hosszabbra, valamint a kuplungbowden is szálszakadt volt több helyen. Egy új Babetta hátsó fékbowdenből csináltam újat, külsővel, belsővel. Beállítottam, de csak úgy volt "jó", ha kb 1 cm holtjátékot hagytam a bowdennek, úgy nem mindig rángatott, de még egyszer egyszer csak megugrik. Mit csináljak még vele? Próbáljam meg visszatenni a 634 es kuplungját?

                          Komment


                            #14
                            Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mit csináljak még vele? Próbáljam meg visszatenni a 634 es kuplungját?
                            Én megpróbálnám azt...ennyi még belefér, valószínű amúgy, hogy az a kuplung kevesebbet futott, ha nincs vele probléma...már tényleg csak a kopásra tudok gondolni.Többek között e miatt is:
                            például 1 fém lamellával több volt benne, amit kivettem
                            Beállítottad az automatát is? Ott nincs gond?Gondolok itt arra, hogy a kuplung felengedésekor nem mozdul meg a váltópedálod? Mondjuk fölfelé...
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Az automatát beállítottam, kb 3 mm re van a lábkapcsolótól, azt olvastam minél közelebb kell lennie, annál jobb. Holnap visszateszem (ha visszatudom a főtengelyen lévő lánckerék levétele nélkül) a 634 es kuplungot, s megint játszadozok vele egy sort...nem igaz hogy mindent kicserélek s ugyanaz a jelenség...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X