Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa labirint kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa labirint kérdés

    Sziasztok!

    Olyan problémába ütköztem (jawa 638) hogy a motorom bal hengere nem úgy füstöl mint a jobb, elnyújtottan, erőtlenül jár. S már kiderítettük, hogy a labirint ház tömítetlensége miatt átdolgozik egyik forgattyúsház a másikba... Labirintgyűrű már volt cserélve.
    Arra volnék kiváncsi, hogy a 632 es motorok labirintházát be lehet e építeni a 638 as blokkba?
    Csatolok két fotót. Az "üregesebb" labirintház van az én motoromban is, viszont nincs olyan csapágyfészek a közepében mint a másik tömör labirintnak... vagy a képek hibásak....
    Találkozott-e már más is ilyen hibajelenséggel 638 as Jáwánál? S ha igen, hogy oldotta meg? Mert én már biztos hogy 5x széthúztam a blokkom e miatt, 3-4 féle tömítőpasztát kipróbáltam... most hülyeségnek hangzik, de legtovább a szélvédőragasztó bírta (20 km) A többi paszta 20-30 perc... most egy csere blokkal járok, ami nem igazán szabályos, s mihamarabb megcsinálnám a motort, nehogy egy SÜNnek szemet szúrjon...
    KöszönömClick image for larger version

Name:	453879_nagyarufoto2.jpg
Views:	2
Size:	35.8 KB
ID:	154636Click image for larger version

Name:	454048_nagyarufoto.jpg
Views:	1
Size:	37.2 KB
ID:	154637

    #2
    Szerintem itt a válasz a kérdésedre

    http://www.fichtlkramek.cz/nahled/celo_uplne_plne.html
    Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 aug. 28, 07:58. Oka: Javítottam a linket, már nincs Fatal error.

    Komment


      #3
      Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Unauthorized .............

      Végiglapoztam, és megtaláltam! Köszönöm! Valahoy sejtettem. Csak a hiba okát még nem tudom, miért csinálja ezt a motor egy idő után.... Most egy bontatlan blokkal járok, s ugyan van benne 39 ezer km, de már ez is kezdi...
      Utoljára szerkesztve a következő által: Szabbensz; 2012 aug. 28, 07:53.

      Komment


        #4
        Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Arra volnék kiváncsi, hogy a 632 es motorok labirintházát be lehet e építeni a 638 as blokkba?
        Nem, mert különbözik a főtengely. A 632(634) főtengelyének csak 1 középső csapágya van, a 638 nak kettő. A 632 blokk a korai 638-as blokkok azon hibáját volt hívatott kiváltani, hogy a megnövekedett teljesítmény miatt állandóan szétszakadt a váltó(ami a 125-ös jawaból származik), és ezt a gyárnak garanciába kellett cserélni. Emiatt, amíg áttervezték a váltót a 634-es blokkban, a gyengébb 632-vel szerelték a motort, mert azzal nem jelentkezett a probléma.
        Ugye nem használsz tömítést a két blokkfél között?
        Amúgy én a 634 labirintjának csak a 2 felét szoktam összeragasztani, és szárazon megy a blokkfelek közzé.



        Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Labirintgyűrű már volt cserélve.
        A főtengelyen mondod? Mert hamarabb gondolnák arra, hogy a főtengelyen lévő gyűrű közepe kopott ki. Nem volt felújítva az a főtengely már véletlenül?
        kavycka és soveny kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          A főtengely volt felújítva, mert középre két új FAG csapágyat tetettem, s új labirintházat is, s csak a közepe fájt 12000 be, utánna a centírozás, bronzperselyfelújításról már nem is beszélve...szóval most egy patent főtengelyem van, a labirint ház pedig olyan vékonyfalú mint az első képen van. S nem raktam közé papírt, csak tömítőpasztát, mégis megeszi a bal hengert valami... Ez jawa betegség? Mert hallottam már mástól is ezt a típusú problémát...

          Komment


            #6
            Sziasztok!

            Jawa 634-esem van. Megpróbálom röviden leírni a kálváriámat. A motort Kaposvárról hoztam el "lábon". Dunaföldvárig nagyjából gond nélkül bírta a történetet - kisebb és nagyobb fulladásokkal -, majd onnan Kecskemétig egy teherautó platóján kényszerült tovább utazni a jármű, hiszen az istennek nem volt hajlandó indulni. Hazaérve azt tapasztaltuk, hogy a főtengely elfordult a csapokon, s ez további problémákat eredményezett. A motor új dugattyúkat, d. gyűrűket, csapszegeket, tőgörgő-kosarakat, új karburátort, illetve főtengely-felújítást kapott, természetesen új hajtókarokkal... Eddig elég sokat költöttem rá, de a "borzasztó nehezen indulás" és a menet közbeni fulladozások - ha egyszer végre beindult - továbbra sem maradtak el. Ezért arra gyanakszunk, mivel a főtengely felújításakor a középső tagokat (ezekre passzol a labirintház) nem cserélték ki, hogy a motor pontosan a tökéletlen középső alkatrészek miatt "dolgozik össze". (Vélelmem szerint a főtengely két végén szerelt szimeringek épek és jól zárnak.) Jól sejtem? Szeretném tovább tudni a labirintház kis és nagy furatának GYÁRI átmérőjét, illetve érdekelne a főtengely középső kettős gyűrűinek (mivel kettő van belőlük!) külső átmérőjét (természetesen gyári méretre gondolok). Ezekre a kopás miatt lenne szükségem, valamiféle támpontokként. És persze várok ötleteket a fenti kérdésre is, ti. miért "dolgozik össze" a motor jelige.... Sok szenvedés és pénzköltés után, mostmár nagyon jó lenne motorozni is.... Eléggé megfáradtam... Hálás köszönet a segítő szándékúaknak! Köszönettel, Krisztián

            Komment


              #7
              trompeten eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              a főtengely középső kettős gyűrűinek (mivel kettő van belőlük!)
              Ezt nem igazán értem... ha 634, akkor 1 labirintgyűrű van.

              trompeten eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              a főtengely felújításakor a középső tagokat (ezekre passzol a labirintház) nem cserélték ki, hogy a motor pontosan a tökéletlen középső alkatrészek miatt „dolgozik össze”.
              Ez így igaz, ha kereszbefordult a főtengely, akkor erősen kaphatott az is(bár inkább a labirintban kell keresni a hibát a tengelyen nem).
              trompeten eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szeretném tovább tudni a labirintház kis és nagy furatának GYÁRI átmérőjét
              Tűrésezett kell, vagy elég ha én mérek?
              sepy és Che kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Szia. Köszönöm az eddigieket. Természetesen gyári, tűrésezett méretre gondoltam. A kérdés egyik felét rosszul tettem fel, hiszen a főtengely középső csapágyának két oldalán elhelyezett gyűrűk egyfajta távtartók lehetnek (kisebb külső átmérő, mint a csapágy), és persze, a labirintgyűrűből csak egy van. Erre is tudnál esetleg egy gyári méretet mondani? Itt is két méret van (?), hiszen vállas gyűrűről van szó. Jól mondom? Köszönöm.

                Komment


                  #9
                  Click image for larger version

Name:	09.jpg
Views:	1
Size:	30.1 KB
ID:	137912 Mellékelt ábra
                  sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    trompeten eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sziasztok!

                    Jawa 634-esem van. Megpróbálom röviden leírni a kálváriámat. A motort Kaposvárról hoztam el "lábon". Dunaföldvárig nagyjából gond nélkül bírta a történetet - kisebb és nagyobb fulladásokkal -, majd onnan Kecskemétig egy teherautó platóján kényszerült tovább utazni a jármű, hiszen az istennek nem volt hajlandó indulni. Hazaérve azt tapasztaltuk, hogy a főtengely elfordult a csapokon, s ez további problémákat eredményezett. A motor új dugattyúkat, d. gyűrűket, csapszegeket, tőgörgő-kosarakat, új karburátort, illetve főtengely-felújítást kapott, természetesen új hajtókarokkal... Eddig elég sokat költöttem rá, de a "borzasztó nehezen indulás" és a menet közbeni fulladozások - ha egyszer végre beindult - továbbra sem maradtak el. Ezért arra gyanakszunk, mivel a főtengely felújításakor a középső tagokat (ezekre passzol a labirintház) nem cserélték ki, hogy a motor pontosan a tökéletlen középső alkatrészek miatt "dolgozik össze". (Vélelmem szerint a főtengely két végén szerelt szimeringek épek és jól zárnak.) Jól sejtem? Szeretném tovább tudni a labirintház kis és nagy furatának GYÁRI átmérőjét, illetve érdekelne a főtengely középső kettős gyűrűinek (mivel kettő van belőlük!) külső átmérőjét (természetesen gyári méretre gondolok). Ezekre a kopás miatt lenne szükségem, valamiféle támpontokként. És persze várok ötleteket a fenti kérdésre is, ti. miért "dolgozik össze" a motor jelige.... Sok szenvedés és pénzköltés után, mostmár nagyon jó lenne motorozni is.... Eléggé megfáradtam... Hálás köszönet a segítő szándékúaknak! Köszönettel, Krisztián

                    5 századnak kell lennie a labirint és a hézagoló között. Nekem most újítottak főtengelyt, vásárolt, használt főtengelyt, sajnos nem tudom, vajon jó volt-e előtte. ami biztos hogy az előző labirint erősen elkopott, ahogy a középső csapágy is egy millimétert lógott, vittem rajzot a műhelybe, hogy rendesen legyen összerakva, garanciát várok az összerakás pontosságára, mert sz*r munkáért nem vagyok hajlandó fizetni. Vásárotlam új labirintot, érdekes hogy az R&Mayer nagyker honlapján egy gyári van lefotózva, amit viszont adtak, az közel nem volt az, lényegtelen, ha jól van köszörülve... A hézagoló gyűrű nekem úgy tűnik, mint ha bordásra lenne kopva, sajnos szétszedett állapotban nem láttam, mert a gépműhely Pesten, én meg messze, vidéken, közvetítővel lett átvéve, nézni se tudtam a folyamatot. A biztonság kedvéért vettem hézagoló gyűrűt is a labirinthoz, nem volt olcsó, 4000 forint, de ez nem lett beépítve, mert a gépműhelyes állítása szerint így 6 század van a labirint furatátmérője és a hézagoló között, az utángyártottal 2 század, ami nagyon szűk. Érdekesen most az utángyártott labirint mintha 6 századnál jobban lógna, nekem tizedeknek tűnik, de ha picit tengelyirányban eltolom, akkor "passzos" Hát nem tudom, mi lesz, remélem jó.

                    Íme egy kis segítség, bár a labirintról nincs szó, de a többi méret hasznos lehet, nálam is például a labirint a másik irányban volt betéve.
                    Click image for larger version

Name:	BIG_0006591265.jpg
Views:	1
Size:	70.6 KB
ID:	137917
                    Utoljára szerkesztve a következő által: TyerCorp; 2013 júl. 19, 09:25.
                    sepy, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Hol csináltatod Tamas? Pali bácsinal?

                      Komment


                        #12
                        Mihályfi műhely, 7. kerületben.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X