Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa motorok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Lemezjáték, próbáld meg az automata váltó olajat(ATF) a Dneprbe nekem megállt, és annak is hasonló teleszkópja van, mint az Izsnek.
    Atti69 és Lemezjáték kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #32
      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Lemezjáték, próbáld meg az automata váltó olajat(ATF) a Dneprbe nekem megállt, és annak is hasonló teleszkópja van, mint az Izsnek.
      Köszönöm, megpróbálom!

      üdv: Lemezjáték

      Komment


        #33
        Egy Bervás problémával Jawa-s kérdést kell feltennem A jól bejáratott helyre vittem felújításra egy Berva-Panni főtengelyt, de a Mester egy üres dobozt mutatott, hogy ami abban volt, olyat szerezzek, mert abból meg tudja csinálni. Néhány cseh felirat volt rajta, motortípus sajnos nem, talán csak annyi, hogy ,,motorbicikli hajtórúd" és kész. Valamelyik 50-es 60-as években gyártott Jawa segédmotor alkatrésze jó lehet a mi segédmotorunkhoz is ezek alapján, de méreteket én nem találtam sehol. Nézegettem a hajtórudakat boltokban, de még a dugattyú csapszeg méretet sem írták a legtöbb helyen.
        https://www.fichtlkramek.cz/zbozi/hl...dat=ojnice&s=1
        https://www.motoludan.cz/ojnice-upl-...oz-pist-cepu-m
        Pedig itt van valamelyik között. A Babettáé az nem jó. Nincs valakinek tudomása valami cseh adatbázisról, ahol megvannak a méretek? Beírtam a google-be, hogy jawa ojnice, de semmi érdemleges eredményt nem hozott. Hátha valaki tapasztaltabb ebben a témában.
        pasetta kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          jawa ojnice
          Próbáltam egy kicsit keresgélni én is, ezen linken egy fórumon van leírás régebbi jawakról:

          https://www.veteranportal.cz/motowik...gory/jawa.html

          A jelzett időben a Jawa Pařez volt gyártásban. Alkatrészes oldalon jawa 50-550-555 típusokként szerepel.

          Ezen az oldalon van méret is: https://www.motokramek.cz/ojnice-pionyr-550-555#group-2

          Hátha segít



          Titus kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Egy Bervás problémával Jawa-s kérdést kell feltennem A jól bejáratott helyre vittem felújításra egy Berva-Panni főtengelyt, de a Mester egy üres dobozt mutatott, hogy ami abban volt, olyat szerezzek, mert abból meg tudja csinálni. Néhány cseh felirat volt rajta, motortípus sajnos nem, talán csak annyi, hogy ,,motorbicikli hajtórúd" és kész. Valamelyik 50-es 60-as években gyártott Jawa segédmotor alkatrésze jó lehet a mi segédmotorunkhoz is ezek alapján, de méreteket én nem találtam sehol. Nézegettem a hajtórudakat boltokban, de még a dugattyú csapszeg méretet sem írták a legtöbb helyen.
            https://www.fichtlkramek.cz/zbozi/hl...dat=ojnice&s=1
            https://www.motoludan.cz/ojnice-upl-...oz-pist-cepu-m
            Pedig itt van valamelyik között. A Babettáé az nem jó. Nincs valakinek tudomása valami cseh adatbázisról, ahol megvannak a méretek? Beírtam a google-be, hogy jawa ojnice, de semmi érdemleges eredményt nem hozott. Hátha valaki tapasztaltabb ebben a témában.
            Szervusztok! Titus! Én nem vagyok jártas és ismereteim sincsennek a cseh adatbázisokban, de volt Jawa Mustangom ( TÁVOZZ SÁTÁN!). Utáltam, állandóan karbi takarításra szorult. A gépkönyvét beszereztem neten "így - úgy" Itt egy kép. Ilyesmi volt amire szükséged van? A jawa ideal egy alom evvel, de annak a hengerfeje teljesen félgömb égésterű, a Mustangé negyed elt a nagyobb kompresszióért
            Click image for larger version

Name:	image_39098.jpg
Views:	85
Size:	214.4 KB
ID:	233147
            Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2024 jan. 17, 21:42.
            Titus kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Hátha segít
              Nagyon szépen köszönöm! Ha ez nem segít, akkor semmi sem Bár a löket nem egyezik a Berva-Pannival, még a hajtórúd jó lehet. Holnap megmérem. Jawa Stadionra gondoltam még, mint lehetséges forrásra. Mást nem igen gyártottak akkoriban.

              Komment


                #37
                pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ilyesmi volt amire szükséged van?
                Köszönöm Neked is az infókat! Hasznos iromány, viszont méreteket nem ír. Ha valaki felújít ahhoz viszont elég bőséges anyag. Volt egyszer nekem egy Mustang/Ideal főtengelyem, de már nincs meg. Azt lemérhettem volna ha ezt tudom, hogy Bervához is jó lehet.
                pasetta kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  https://simson-keletimotor-alkatresz...okar-szett-309

                  Talán itt lemérnék neked. A Mustang Ideal hajtókart

                  Komment


                    #39
                    Szerintem nem ez a jó irány, mert a 50-55-550 Ideal Mustang stb fekvőhengeres A Stadion viszont nem. Bár ettől a a hajtórúd meg jó is lehetne. A Stadion viszont egyes városi legendák szerint a Riga 3 blokkjával bír, mert ugye az oroszok csak lopni tudnak. Lehet a Riganal is lehetne kotorni.
                    Titus és pasetta kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Jawa Stadionra gondoltam
                      A méretei ugyanazon a cseh oldalon: https://www.motokramek.cz/ojnice-kom...awetta#group-2

                      pasetta kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        mert ugye az oroszok csak lopni tudnak
                        Szervusztok! Bár a fenti rész egy mondat kiragadott része, de egy sztorit juttat eszembe! Gabi barátom vett JÓ sok éve egy Panama Mex fantázia nevű mopedet egy nagy áruházban. Használgatta, de ez egy kínai gép és nem volt a szerviz hálózat kiépítve Magyarország területén. ( Vagy ha volt is, nem találtuk. ) Maradt a "megoldjuk magunk" hozzáállás. Szóval történt, hogy a hátsó kerék furcsa dolgokat produkált. Először a lánc menesztő került képbe. De nem az volt a baj. A csapágy hullt szét. Csere, de vajon van kéznél? A méret a Komár / Romet főtengely csapágy méretével azonos, de porvédős. És persze nekem a készletben akadt ilyen. a csere meg volt, lehet össze szerelni. Na majd, ha hagyja magát!! A tengely mely a csapágyba megy, egy cső tengely menettel és lapolással, hogy a vázhoz lehessen illeszteni és a Simsonok, Rigák megoldását követi. Ezzel a le is lőttem a poént, de mindegy. A felhasznált anyag puha volt és elnyalódott. Cseréni kell, de hol veszel ilyet? Mentünk a Tábori motor tunninghoz, hátha ott... Közben nagyon agyaltam, hogy hol láttam már olyan alkatrészt. A Feri bácsi rázta fejét. Nincs. csak a Simsoné. Az meg nagyobb. BÁR ALAKILAG egyforma. És akkor ugrott be! A Riga 16-osom hátsó kereke lesz a megoldás. Vagyis annak a csőtengelye. Haza jöttünk és már mentem is a lomok közé kotorni. Meglett az alkatrész és csak 2 millimétert kellett a menetes részből reszelni, meg a lapolást 1 milliméterrel . Szóval: Az orosz lopott a Simsontól ötletet, változtatott rajta. A kínai meg azt vette át az orosztól és változtatott rajta... Tehát majdnem mindenki lopott, csak talán egy használta a fejét! Igen! A német! Más weboldalról átemelt kép az alkatrészről Click image for larger version

Name:	Riga_hatso_lanckerek_tengely_838812376085481.jpg
Views:	76
Size:	157.6 KB
ID:	233155
                        Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2024 jan. 18, 08:06.
                        Jankó51, Titus és mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Egy maróssal gyártasd le , ha van minta megkell tudnia csinálni. Azt szoktam mondani ,ha másképp nem megy kirágom.....
                          Jankó51, movisz és 2 további látogató kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #43
                            dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A méretei ugyanazon a cseh oldalo
                            Köszi! Lehet, hogy ez lesz az. Összeszerelt állapotban nehéz pontosan megmérni az L hosszt, de 85-86 mm között lehet a Berva, tehát a cseh kicsivel hosszabb. A dugattyú csapszegnél lehet inkább probléma, mert a magyar csapszeg 12-es, a másik pedig csak 10-es. A Rigában szintén ekkora, viszont a későbbi, tirisztoros blokkokba már 12-es, tűgörgős. Lehet, hogy egy olyat kellene megnéznem, mert elsőre a Stadion hajtórúd mm-re megegyezik a Rigával. Ha mást nem változtattak rajta, akkor egy tirisztorosba való hajtórúd jó lehet nekem.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2024 jan. 18, 20:14.
                            pasetta, és kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Egy maróssal gyártasd le , ha van minta megkell tudnia csinálni.
                              Elméletileg már meg is oldódott, de azért köszi! Még S51 méreteket néztem ami eddig a legrövidebb, 85,2 mm. Berendeltetek a boltba tűgörgős Rigáét aztán összehasonlítom őket. S51-es csak lesz mintának.

                              Komment


                                #45
                                pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Tehát majdnem mindenki lopott, csak talán egy használta a fejét! Igen!
                                Azért a mai világban nagyon kevesen állnak neki, pl motort tervezni és legyártani, hanem simán átveszik egy másik márka jól sikerült darabját, sőt akár teljes alvázat, neadj isten egész autót is felhasználnak. előfordulhat hogy egy autótípust 3-4 féle motorrral árulnak ugyanennyi gyártótól. Hogy mást ne mondjak a az én céges autóm egy Peugeot Boxer FIAT Ducato annak minden szarságával. És ez normális és nem számít lopásnak. csak én szivatásnak érzem.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X