Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 559 250

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 559 250

    Helló Mindenki!

    Valaki adhatna tanácsot karburátor és gyújtás beállításról.
    Akármerre állítgatom a karburátort nem igazán történik semmi . Alapjárat nincs, nagyon hörgős .

    A gyújtás pontos értéket pedig nem tudom. A motor indul, jár - kel, de nem az igazi.
    A gyújtás alaplapom a felújítás előtti helyre van visszarakva, de így nem jó mert ez teljes végállás. A megszakító bütyök nincs reteszelve csak simán fel van húzva egy csavarral. A bütyök alján van egy kivágás/marás ezt egybefordítottam a dinamón levő kivágással, de ide nem tudom, hogy kell e valami retesz stb. (Gyári alkatrész katalógus nem hoz ide semmit.)

    Üdv.: Balogh

    #2
    Szia!

    A letöltések között biztos találsz megfelelő dokumentumokat. Mindenesere nem lőssz nagyon mellé, ha az előgyújtást 2,8-3 mm-re állítod. A megszakítóhézagot 0,3-0,4-re állítsd. Akkor jó, ha a 0,4-es már nem megy közé ,meghúzás után. (Forrás: Wsievers )
    balu320 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A bütyök alján van egy kivágás/marás ezt egybefordítottam a dinamón levő kivágással, de ide nem tudom, hogy kell e valami retesz stb.
    Ez így rendben van.

    A porlasztó beállításai adatait pedig szintén megtalálod a letöltéseknél. Itt nézz szét: Jawa - Letöltések - Veterán fórum

    Komment


      #3
      Hellósztok!

      Kösz a gyújtásos válaszokat!
      A könyv megvan nekem is, de sajnos a porlasztós rész elég tág fogalom. "A gyárban beállították a porlasztót." Nem a szó szerinti idézet, de sajnos nem igazán van bent több.

      Komment


        #4
        Szia Balu!

        balu320 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A könyv megvan nekem is, de sajnos a porlasztós rész elég tág fogalom.
        Van ott még egypár könyv, tele műszaki adatokkal. A Jikow porlasztók, amiket a Jawan és a Cz-ken használtak a fúvókaméret és néhány apróság kivételével gyakorlatilag megegyeznek. Általános, hogy a fúvókatűt a 3. rovátkába teszed, a levegőcsavart tövig behajtás után 1,5 fordulattal visszatekered. Az alapjárati csvarral ugyanígy jársz el. Fontos, hogy előtte szedd szét és fúvasd át az egészet. Mosni csak tiszta benzinnel szabad!!! Az úszószint pedig 2 mm-rel legyen alacsonyabb a főfúvóka tetejétől. Nézd meg, hogy rendesen tömít-e (légszűrő, hengertömítés). Ha lehörög és lucskos a gyertya, akkor sok benzint kap. Ha nagyon melegszik és vérszegényen pörög, akkor meg túl keveset. Ha nem akar leállni, akkor nagy az előgyújtás és gyenge benzint vettél. (Bár ez utóbbi már nem fordul elő. Régen még a 92-es szuper is kevés volt a 350-esnek.

        A szerelés "hogyanját" elolvashatod "Ternai: A motorkerékpár"-ban, vagy más hasznos könyvben. Nézd meg a "Kis égésterű motorok"-at. Abban tuning adatok is vannak. De itt a fórumon is kitárgyaltuk már ezt többször. Javaslom, hogy keress utána. Hirtelen többet nem tudok javasolni.
        balu320 és madorka kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          előgyújtást 2,8-3 mm-re állítod
          NEM JÓ! a 250-es lökethossza nagyobb, így a helyes adat 4-4,5 mm! A 2,7-3,2 a 350-es Cz, a késői 6V os Jawak (634,638...), és az ugyanolyan lökethosszal rendelkező 175-ös Cz előgyujtás adata. Például a csepptankos 350-es Jawaknál 3,2-3,4.
          Az 559-es Jawaknál a megszakítóhézag maximuma van megadva, ami max 0.5mm.

          Szószerinti idézetben:
          "Natáčením klikového hÃ…â„¢ídele vlevo (zpÄ›t) snížíme polohu pístu u typu 250 o 4-4,5 mm, u typu 350 o 3,2-3,4 mm."
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 ápr. 10, 17:34.
          Ricsi95D és balu320 kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Köszönöm a válaszokat!!!

            Komment


              #7
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              „Natáčením klikového hÃ…â„¢ídele vlevo (zpÄ›t) snížíme polohu pístu u typu 250 o 4-4,5 mm, u typu 350 o 3,2-3,4 mm.”
              Na ezt a szöveget kerestem - hiába.
              Az előgyújtás értékeket, akárcsak a többit, fejből írtam. Köszi a pontosítást!

              Komment


                #8
                Hát a Ternai-féle könyv az bizony a Biblia, márkától függetlenül.
                György Bognár és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Hát igen a Ternai-féle könyv nagyon jó ha PANNONIA-t vagy egyéb régi motort kell szerelni bár MZ-hez néhány dolgot lehet csak hasznosítani.A szomszéd Pancsijának az összerakásakor nagyon sokat segített(gyújtás beállítás,váltó összerakás stb.)főleg a sok robbantott rajz ami még színes is.Sokan kérték már tőlem de nem adtam és nem is adom oda senkinek!
                  Titus kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Valaki nemtud Jawa 250/559 gyújtást.

                    Komment


                      #11
                      Melyik része kell? Trafo, alaplap, kondi, megszakito, butyok stb

                      Komment


                        #12
                        Sziasztok!

                        Az lenne a kérdésem, hogy gyárilag az 559-es típus 1969. júliusi változatát milyen tankkal, illetve első sárvédővel szerelték? Létezik a nagy, szoknyás első sárvédő, a kis keskeny sárvédő, valamint tankban is kétféle: az oldalára csavarozható krómozott lemez, illetve a tank anyagában krómozott kivitel... Ezek közül melyik jellemző az én évjáratomra, tudja valaki? A kérdés azért adekvát, mert nem akarok tévedésbe esni, az pedig, hogy "úgy jó, ahogy vetted" magyar viszonylatban sokszor nem épp a célravezető (ld. gánymesterek csere-berére hajlamos magatartása). Eredeti állapotot szeretnék, amely az iménti okok miatt sokszor félrevezető lehet. Köszönöm a választ. (Ha lenne esetleg valami kép erről az évjáratról, külön köszönném.)
                        ptm004 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Helló!

                          250-eshez milyen gyártmányú dugattyút-hajtókart-csapszeget-gyűrűt ajánlotok? Nem akarok szar minőséget venni.
                          Köszönöm!

                          Komment


                            #14
                            Üdv trompeten!

                            A Jawa 559/04 1969-ben anyagában krómozott tankkal és széles sárvédővel került piacra.A keskeny sárvédős felcsavarozott krómlemezes változat 1971-től volt a gyártás befejezéséig .Alkatrészt ajánlani nem tudok.

                            Komment


                              #15
                              dugattyút-hajtókart-csapszeget-gyűrűt ajánlotok
                              , én ezekről a helyekről vettem: Jawamarkt.cz :: Ersatzteile f és Motoren - Renovácie motocyklov JAWA a ÄŒZ, predaj nahradnͽch dielov - Motoren ha több mindent veszel akkor olcsóbb, mint itthon. Én Berta Dugattyú - dugattyú gyártás, egyedi dugattyú készítés (Berta) dugót használok. Nekem nem volt vele bajom.
                              Csatlakozom az előttem szólóhoz, a 69-es azaz 196_ kivitelű motorok még nagysárvédős és anyagában kromos tankkal jöttek hozzánk. A poén, hogy ezek a motorok ládában érkeztek hozzánk, így esetleg az is előfordulhat, hogy a motor korábbi, évjárat, de a nálunk forgalomba helyezésnél ütötték be a számot.
                              Nekem egy 71-es kissárvédős szerelt kromlemezes Jawam van. Édesapám vette annó az első fizetéseiből.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X