Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350/360 csörgés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350/360 csörgés

    Segitséget kérek:Nemrégiben vettem egy 350/360-as jawa-t,ami kb.8 évig állt a szabad ég alatt.A motor kivételével mindent felujitottam.A motorhoz azért nem nyultam mert csodálatosan szép hangja volt.Viszont a következő inditáskor nagyon-nagyon csúnya csörgő-csilingelőre változott a hangja.Azt gyanitom,hogy a hang a kuplungtól ered./Persze ez nem biztos./ Mivel érdemben nem nyúltam semmihez,teljesen tanácstalen vagyok.
    Egy részlet kérdés:van-e valamilyen célszerszám a kuplung rugók lenyomásához?-mert szeretném a lamellákat kicserélni /függetlenűl attól,hogy jók,vagy rosszak/.Valaki azt mondta,hogy esetleg a primer kánc belever az öntvénybe.Ez elméletileg lehetséges,de akkor miért volt szép hangja az első inditáskor?Az tény,hogy a lamellák néha összetapadnak,mert a kuplung kar időnként lazán "beesik",de utánna feszessé válik ismét.Köszönettel fogadnék minde reális ötletet és tanácsot,akár telefonon is:20/925-6767 lajos

    #2
    Villás kulccsal(10-es, az pont odafér) lenyomni a rugó kis tányérját, és kivenni a biztosító stiftet. 3 kis rugó van, amik magukban nem erősek.




    hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    primer kánc belever az öntvénybe.
    Annak látnád a nyomát.




    hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    mert a kuplung kar időnként lazán „beesik”,de utánna feszessé válik ismét
    Azt az automata kuplung csinálja...természetes dolog. Váltáskor fordul elő, igaz?
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Szia Hármaska!

      Így látatlanban azt javaslom, hogy először ellenőrizd a berúgókart illetve annak a tengelyét. Mivel ez működteti a kupplungot is sebességváltáskor. Elő szokott fordulni - hosszabb állás után nagyobb eséllyel - hogy nem áll vissza rendesen a helyére és a berúgó fogasívbeleér a kupplungkosárba. Annak a racsnis szabadonfutója adhat ilyen hangot.

      Egyetértek veled, hogy átnézed a kupplungot, aminek a szétszereléséhez nem kell különösebb célszerszám. Én ehhez egy kombináltfogót használtam legutóbb. A kissé szétnyitott pofák végét a rugócsésze pereméhez nyomva a rugó annyira összenyomódik, hogy a csapszeg kézzel kivehető. Persze lehet szakszerűen kiszerelt blokkot az állványos fúró alá tenni és villás kinyomót használni e helyett, de én lusta volnék emiatt az egész blokkot kibontani a vázból.

      Remélem hasznos tanácsot sikerült adnom. Ha nem jön be, akkor van még ötletem bőven.
      sepy, taluga és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        nagyon-nagyon csúnya csörgő-csilingelő
        Általában a kopott bronzpersely okozza. Ha gázadásra és terheléshor jobban csörög, akkor tuti az.




        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        nem áll vissza rendesen a helyére
        Nekem csak rugótöréskor fordult elő.
        sepy, taluga és CZsolti kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Szia wsievers!-a bronzperselyt illetően nagyjából igazad volt.Műhelyben megbontásra került a motor:a csapszegeken "vállas",kézzel is tapintható kopás volt.Ettől is érdekesebb,hogy a csapszegeken felületi anyaghiány/gödröcskék/volt tapasztalható,ami nyilvánvalóan korróziós eredetű,hiszen 8 évet állt a motor.Erre mindenki számithat,ha ilyen leállitott gépet vásárol!A hengereken gyakorlatilag nulla a kopás,viszont a kuplungtárcsák annyira elhasználódtak,hogy a parafa lapkák kipotyogtak amikor ki lettek szerelve.A dugattyúkon volt mérhető kopás,de elméletileg a gyűrű csere is elég lenne.
          A döntés az lett,hogy minden csapágy csere+új dugattyúk,nyilván csapszeg és gyűrű csere+parafás tárcsák cseréje.A hengerek viszont maradnak,mert teljesen jók.Reményeim szerint ezzel a felújitással további 40-50 évre le lesz tudva a dolog és a leendő unokám azt fogja mondani,hogy a nagypapa jó gazdája volt a gépnek.
          sepy, dongos78 és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Úgy legyen!
            Az enyémet is szét kell majd szedni, az is hasonlóan beteg, mert sokat állt. Csak azért nem szerdtem szét, mert jelenleg nincs rá időm. Ami késik az késik, igy meg lehet még vele menni. :-)
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              a csapszegeken „vállas”,kézzel is tapintható kopás volt
              Azért a perselyt is cseréld ki. Nehogy a miatt kelljen visszabontani. Továbbá, csapszegperselyt dörzsárazni összerakott blokknál nem a legjobb, most hogy kint van a főtengely egyszerűbb lesz, és kisebb a valószínűsége a félredörzsárazásnak, negatív hordó alaknak.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Én jó minőségűre cserélném a simmeringeket mert hosszú idő után megkeményedik a gumi és nincs bosszantóbb mint a felújított gép elkezd valamerről farsot szívni esetleg füstölögni a váltó olajtól. Ha kint lesz a főtengely nézzétek át gondosan mert az új csapszeggel és gyűrűvel meglesz terhelve az alsó csap és könnyen az fog megszólalni. De nem akarok kárálni ez csak tanács.

                Komment


                  #9
                  Sziasztok, azt szeretném kérdezni ,hogy mi a vélemény erről a típusról. Megéri a több pénzt vagy csak kuriózum? Mert 250-es ben gondolkoztam de megláttam ezt a típust és nagyon megtetszett, de nagyobb anyagi megterhelés. Előre is köszönöm.

                  Komment


                    #10
                    Bence, mindkét motor más karakter. Ha erőforrásaid szűkebbek ajánlom az 559-est van hozza minden, bontva is. A 360-as blokk pénzigényesebb mert több alkatrész. Legyen inkább az másodszor.

                    Komment


                      #11
                      Értem és köszönöm, még le kell magamban beszélni róla, de rendben, és remélem lesz másodszori alkalom !

                      Komment


                        #12
                        hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        elméletileg a gyűrű csere is elég lenne.
                        Henger fúrás és dugattyúcserével egy menetben érdemes új gyűrűket betenni. Egy x ideje használt, bejáródott motornak majdhogynem inkább rosszat tesz az új gyűrűk beszerelése. Hiszen a henger a használat során nem egyenlő mértékben kopik a megvezetés, és erőhatások miatt, hanem enyhén ovális keresztmetszetűre (persze ez nem szemmel látható). Ezzel együtt a gyűrűk is ennek megfelelően kopnak be. Az új gyűrűk nem fognak tökéletesen idomulni a bejáródott hengerbe.
                        Persze van az éremnek másik oldala is. Mennyire lehet biztonságos egy használt, kiszerelt, feszegetett gyűrűt újra visszaszerelni?

                        Komment


                          #13
                          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Mennyire lehet biztonságos egy használt, kiszerelt, feszegetett gyűrűt újra visszaszerelni?
                          Mindíg szabad kézzel segédeszköz nélkül szedem le, rakom vissza. Eddig nem volt probléma, és még soha nem törtem gyűrűt...
                          A lényeg: Ugyanúgy és ugyanarra a helyre kell visszatenni, ahonnét le lett véve.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X