Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa és Cz motorok váltókar lógása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa és Cz motorok váltókar lógása

    Sziasztok!

    Ami a mostani problémám az nagyon gyakori a 350-es Jawakon és Cz-ken. Lóg a váltókarom és mikor 1-be rakom, hogy elindulnék, lent marad a kar és nem indul el a motor, ezért mindig pöckölni kell a kart.

    Korábban kívülről egy rugós felfüggesztést használtam, legutóbb viszont szétszedtem és egy igen erős rugót raktam be, ami érdekes módon csak kicsit javított a helyzeten, de ma hirtelen lent maradt megint a váltókarom.

    Azt szeretném kérdezni, hogy milyen házi megoldással csináltátok meg a tiéteken? - mert ahány bontott motorom van nekem és a barátoknak, mindegyiken lógnak a karok. Talán a rugót körülölelő lemezkék vannak már nagyon deformálódva? Ha valakinek volna 2 rugója 2 lemezzel azt megvásárolnám!

    ui: Itt a szerelési forumban miért nincs külön "Jawa és Cz motorok szervizelése" alfórum? Kellene egyet indítani!

    #2
    nekem 3 üzemképes Jawam van (360,362,638) minden gyári, de egyiknél sem marad lennt a kar. Ott valami más a baj.
    kvaga, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Igor, az én tapasztalatom, hogy az automata kuplung kavar be és fogja meg a váltókart. Probáld meg ideiglenesen levenni a a villát ami működteti váltáskor a kuplungot csak egy hézagoló csövet tegyél fel. Igy motorozás közben is kiprobálhatod.
      Ad2, Ha leveszed a fedelet és kézzel szélső helyzet felé mozgatod a váltókart, akkor találnod kell olyan pontot ahol felakad a villa a görgőn.
      Igor és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        akkor találnod kell olyan pontot ahol felakad a villa a görgőn.
        Félrenyomja az automata villája a kapcsolókart és beakad. Valószínű a kapcsolókar lóg a helyén. (vagy egyszerűen az automata van rosszul beállítva) Én úgy szoktam beállítani, hogy addig tekerem, amig a görgő hozzáfeszül a villához, majd kissé visszatekerem az állítócsavart, hogy legyen kb 2-3 tized hézag a villa és a görgő között.
        sepy, Igor és Che kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          sajnos ha ki van kopva a villa akkor jo beallitas mellett sem mukodik megfeleloen.
          Igor kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Sziasztok!-szerintem a problémát ketté kell választani.Az egyik,hogy lóg a váltókar,a másik az,hogy lent marad.A lógáson segit ha az olajos oldalon kicserélik két kis rugót+estleg a két kis körmös csapot,amit a rugók nyomnak,ezáltal közép helyzetben tartva a váltókart.A másik probléma,hogy a kar lent marad szerintem is azért van,mert az automata kuplungnál a görgő a villa homlokrészén támaszkodik fel és nem tud visszatérni a nyugalmi állapotba.Ennek az oka valószinűleg kopás,vagy helytelen/laza/ beállitás.A két problémát lehetőleg egyszerre kell megszüntetni.Egyébként ez a jelenség már volt téma korábban,ott a szerelés módja is le van irva.Én is abból okultam,amiért most is hálás vagyok.
            sepy, Igor és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Köszönöm a válaszokat, őszintén szólva erre nem is gondoltam, hogy a másik oldalon keressem a hiba okát, bár azzal tisztában voltam, hogy a félautomata szerkezetem már eléggé kopott sajnos, a szegecseléseknél laza, de amik bontottaim vannak azok se különbek. Örülök neki, hogy a hiba okában egyetértetek, eszerint állok majd neki!



              hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ez a jelenség már volt téma korábban
              Csak nem találtam, mert nincs Jawa és Cz szervíz alforum. Még a bemutatkozásokban is tesznek fel Jawas szervíz kérdéseket, mert nincs rendszerezve, mint a többi motormárkáé.

              Komment


                #8
                Igor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                nincs Jawa és Cz szervíz alforum
                Ezeket nem kell szerelni, mit az MZ-t
                Viszont ha van rá igény, megkérhetjük valameik moderátort hogy legyen egy Jawa-ÄŒz motorkerékpárok szerelése rész is. És ezt is át lehetne mozgatni oda. TZ, lehetne róla szó...
                Az akkori hozzászólásom a szerelés leírásával:

                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem olyan nagy szerelés...de azért megtart pár órát, és jobb ha olajcsere alkalmával csinálod.
                1, Leengeded az olajat, meglazítod a lábtartó tengelyét, majd lefordítod a lábtartót.
                2, Átforgatod motorindítási pozícióba, és leveszed a berúgókart, utána a kuplung oldali deknit.
                3, Ezután kézzel visszaforgatod váltási helyzetbe a tengelyt és kiveszed a rugójával együtt.
                4, Elvileg a berúgófogasívet ki tudod forgatni a helyéről ezután(kézre vigyázz!)
                5, Átmész a motor másik oldalára, leveszed a gyujtásoldali deklit
                6, Leveszed a kuplungautomatikát, kiütöd a kapcsolóvilla kúpos stiftjét(alulról felfelé, ha nem megy egyszerűen sajnos a láncot is le kell venni)
                7, a kuplung oldalról ekkor már kézzel ki lehet húzni a váltótengelyt( figyelj a két karomra alul-felül-kézzel tartsd bent, vagy amit én szoktam, hogy egy vékony műanyag lapot dugok elé, igy nem repülnek be a váltóba)
                Ezután ki tudod szedni a rúgókat, és vissza is tudod tenni.(vagy csak megcseréled az alsót a felsővel, ha nem törött az alsó)

                Visszaépítés fordított sorrendben...
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 máj. 29, 16:52.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ezeket nem kell szerelni, mit az MZ-t
                  Ott a pont!

                  Egyébként így csináltam már párszor, de most megnéztem, nem a kuplungautomatánál lesz a gond, hanem a váltóban. Most inkább a Dnepr-be vagyok belemerülve, lusta vagyok leszedni ezért a kuplung kosarat meg minden egyebet, inkább pöcöktetem a váltókart

                  Komment


                    #10
                    Énnekem a felújítás után voltak hasonló gondjaim. Ki lett cserélve a berugó tengely "Ó" gyűrűje és még egy kicsit nem kopott nekem is kellett "pöcöktetni" a sebváltó kart.

                    Komment


                      #11
                      Viszont ha van rá igény, megkérhetjük valameik moderátort hogy legyen egy
                      Jawa-ÄŒz motorkerékpárok szerelése rész is.


                      Megtörtént. Ugye akkor te sem gondoltad volna, hogy testhezálló feladat lesz?

                      Komment


                        #12
                        Ez az eset mikor akasztják a Hóhért!- Pedig nincs is halál büntetés.

                        Komment


                          #13
                          Gondot okoz még, hogy a görgő csapja nagyon megkopik és ez miatt hiába tekerjük az állítócsavart koppig és vissza annyira éppen, hogy elforduljon a görgő a váltásnál a lógás miatt befeszülhet!.

                          Komment


                            #14
                            Czetka (472.4) hiba: ha 3-ból 2-ba akarok visszakapcsolni, nagyon nehezen megy. Felfelé kapcsolás simán megy.
                            Következő kérdés: fölfele kapcsoláskor ha nem húzom kézzel a kuplungkart,akkor csattanik a váltó,ránt a motor. Ez mitől van? Ezért ugyanúgy váltok mint egy másik motornál: kézzel kuplungolok.

                            Komment


                              #15
                              fölfele kapcsoláskor ha nem húzom kézzel a kuplungkart,akkor csattanik a váltó,ránt a motor. Ez mitől van?
                              Az automatát meg kell tanulni használni. Viszont inkább vészmegoldásként használd. Ki kell forgatni a motort, visszaengedni, majd ugyanakkor húzni a következő fokozatot, kissé lassabban, mint más motoron. A kuplungodnak jól kell kiemelni, minimális holtjátékkal.
                              ha 3-ból 2-ba akarok visszakapcsolni, nagyon nehezen megy.
                              Egy gázadás segít. Viszont ez a tünete a hajlott léptetővillának. Még azt próbáld ki, hogy kissé megemeled a kart váltás előtt, és úgy tolod le(központosító rugók lehetnek rosszak, de az minden fokozatban jelentkezne).
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 márc. 28, 22:40.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X