Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa Cz lengéscsillapító olaj

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    A tank az nagyon jó állapotban van! Anno amikor édesapám végleg betolta a faházba, a tankot kitakarította, majd öntött bele egy kevés olajat és megrázta, hogy jól befedje a belsejét.

    Komment


      #17
      Szia ricsi1997 !

      Ha nem haragszol meg , csak azért írok hogy pár alap dologgal tisztába légy , el tudj indulni egy ösvényen ami a gép beüzemeléséhez vezet , vagyis nem kioktatni piszkálni akarlak, egyszerűen leírom amit gondolok !
      Nos ! Miért írod hogy a karbi ki van tisztítva , hogyha utána azt az infót küldöd hogy csak piszkossal próbáltad ? Minden részébe egyszerre akarsz belefogni a motornak (teleszkópok , porlasztó ... stb) , már megbocsáss de csak szétszeded , azután már elfogy az elán és nem lesz kedved az egészhez , így egy újabb szépreményű CZ -vel lesz szegényebb a világ !
      De lássuk inkább a műszaki részét . írod hogy a motor, (mert ez a Mkp lelke , enélkül mit sem ér az egész , mindenki ezzel kezd !)csak a gyertyanyíláson történő üzemanyag bejuttatása után kel életre ! Vagyis a gyujtás valószínűleg közel jó értéken van , és az akku sem rossz! Csak az egy kicsit zavaros hogy először azt írod hogy a karbit kitisztítottad , majd meg azt hogy csak koszossal próbáltad ??? A kerdés az hogy a príma ,tiszta tankba levő friss benzin lefolyik a benzincsapon keresztül a porlasztóba , mégpedig bőségesen ? Ha nem orvosold a hibát ! Majd ezek után tedd tisztába a karbit ! (remélhetőleg magának a motornak ,édesapád gondosságának köszönhetően nem történt semmi baja...)
      Először is az üzemanyagot nem a motor szívja be , hanem az áramló gáz közeg szűkület hatására ( súber) nyomást veszít , ami kisebb lesz a légköri nyomásnál , vagyis a külső légköri nyomás nyomja be az úszóházból (amelynek szintje a szabályzásnak köszönhetően közel állandó , és pár miliméterrel a torok szintje alatt van ) a fúvókán keresztül (ezzel szabályozzuk a mennyiséget) az üza-t, a torokba ! A karbi több egymással kapcsolódó rendszerrel van összeépítve ( dúsító , alapjárati , részterhelés ...) így alkotnak egységet , melyeknek hibátlan működése elengedhetetlen a motor normális működéséhez . Vagyis a karbi ,a mindenkori üzemi helyzetek és beszívott levegő mennyiségének függvényében próbálja a bejuttatni, a tökéletes zavartalan üzemhez szükséges benzin mennyiséget , mégpedig úgy ,hogy az általa előállított BL keverék a lehetőleg leghomogénebben tartalmazza a minél apróbb üza-cseppeket !
      Ezzel azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a karbinak , légszűrő nélkül is kell működnie , továbbá annak teljes tisztasága elengedhetetlen feltétele a tökéletes üzemnek !
      Tehát első körben vedd le a porlasztót szedd szét apróra (figyeld meg mit honnan vettél ki) , áztasd be(piros cimkés) emelt toluoltartalmú nitro-hígítóba (hogy az egészet ellepje) vagy 24 órára , azután mosd el a darabokat ecsettel fúvasd ki kompresszorral . Minden alkatrészt szemrevételezel , és ellenörzöl , (fúvóka méretek , tűszelep, úszó, súbertű, felfogatási sík , ...stb)a hibákat javítod és mindent a szétszedéssel fordított sorrendben összeraksz , úgy hogy az úszószint és súbertű állás tekintetében a gyár által adott értékeket veszed számításba .
      Az összerakott karbit jó tömítessel felépíted a helyére , feltöltöd üza-al , dúsítasz és elméletileg indulnia kell ! Az alapjárati finomításokat ,beállításokat elvégzed aztán a próbakört követően lehet változtatni PL : a súbertű állásán.
      Remélem nagyobb gondod nem lesz vele , ha megakadsz itt biztos segíteni fog valaki !
      Süpi és Titus kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Köszi sepy! Amint tudom megnézem a kotyogást.
        Remélem nem kell tojást tenni alá

        Komment


          #19
          Zahi, nem veszem rossz néven, hiszen még 18 évesen, van mit tanulnom, főleg a kétüteműek világában.
          Sikerült beindítani, igaz kellett egy kis hidegindító, de miután észhez tért, az alapjárat is helyben volt. Igaz csak egy szépséghibája volt a dolognak, hogy nagyon füstölt, de ez remélem a kevert benzin problémája, mert sok volt benne az olaj.
          Nézegettem a levegőszűröket, de nem tudom, hogy az enyémhez milyen kell (typ 485). Én erre tippelek: Jawa Cz175, 472 levegőszűrő betét, Futármotorosbolt

          Szerk.:

          Működés közben:
          9. percnél megfigyelhető az alapjárat is.
          Utoljára szerkesztve a következő által: ricsi1997; 2015 febr. 09, 19:15.
          Fergusson kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Nézegettem a levegőszűröket, de nem tudom, hogy az enyémhez milyen kell (typ 485). Én erre tippelek: Jawa Cz175, 472 levegőszűrő betét, Futármotorosbolt
            Bingo! Kár, hogy csak neten lehet kapni.

            Komment


              #21
              Titus! Még egy dologra vigyázni kell mert könnyen becsaphat a kormány csészéjének a kopása mert az hasonló jelenséget mutat. Annak egy tipikus jele ha mész a motorral és kisebb rázkódásnál kopog akkor az a csésze handja melyet rövid időn belül ki kell küszöbölni / állítani / mert kiverődik.
              Titus kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Annyiban kérném még a segítségeteket, hogy a kipufogó leömlő és a henger közötti csatlakozásnál fújja a kipufogófüstöt. A csatlakozás alatt én nem találtam semmiféle tömítést, kell oda valami? Én ilyet találtam ami szerintem ránézésre jó lehet: Keleti típusú motorkerékpár alkatrész | R & Mayer Kft. | robogó és motor alkatrész, motorkerékpár tömlő és köpeny nagykereskedés

                Komment


                  #23
                  ricsi1997 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Annyiban kérném még a segítségeteket, hogy a kipufogó leömlő és a henger közötti csatlakozásnál fújja a kipufogófüstöt. A csatlakozás alatt én nem találtam semmiféle tömítést, kell oda valami? Én ilyet találtam ami szerintem ránézésre jó lehet: Keleti típusú motorkerékpár alkatrész | R & Mayer Kft. | robogó és motor alkatrész, motorkerékpár tömlő és köpeny nagykereskedés
                  Akkor még egyszer: - a kipufogó csatlakozásnál füstöl...igaz?
                  A tömítés,amit találtál-elvileg- jó oda.

                  Ha viszont van azbeszt zsinórotok otthon, az is megfelel.

                  Komment


                    #24
                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    vigyázni kell mert könnyen becsaphat a kormány csészéjének a kopása
                    Igen, ezt még leellenőrzöm előtte. Bár eddig nem vettem észre hogy ott lazulás lenne, de ki tudja. Nehogy emiatt vonjam meg az olajat a teleszkóptól.

                    Ricsi: bíztató a gép, legközelebb már menjél is vele, hadd égjen ki az a sok olaj. Ha addig nem is lesz kicserélve a tömítés, de kisebb füsttel már annyira nem látszik a kifújás

                    Komment


                      #25
                      Sikerült megtennem az első kört a motorral. Már tényleg nem füstöl annyira, igaz elsőre elég gyengécske volt de utánna észheztért. Nagyon szépen gyorsul, viszont egyesből nem veszi az ürest. A műszerfalon világít, hogy üresbe van, de nem szűnik meg a hajtás ha ráengedem a kuplungot.
                      Lehet hülyeséget kérdezek, de azt szeretném megtudni, hogy akkumulátor nélkül belehet-e indítani valamilyen módon?

                      Komment


                        #26
                        Persze ,bekapcsolt gyújtással betolod. Ha jó a töltésed, el fog indulni.

                        Komment


                          #27
                          Nekem még sosem sikerült. Pedig a töltésemmel semmi baj.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #28
                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nekem még sosem sikerült. Pedig a töltésemmel semmi baj.
                            Kezelési utasítás szerint az akkura menő két kábelt össze kell kötni, miután az akkuról levetted őket.
                            próbálni nem próbáltam

                            Komment


                              #29
                              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nekem még sosem sikerült. Pedig a töltésemmel semmi baj.
                              Valami olyasmi rémlik, hogy a régebbi motoroknál (persze nem tudom, hogy melyiknél) volt a gy.kapcsolónak egy olyan "fokozata", amivel betolhattad a vasat, ha az aksi lemerült...mondom, nem most volt, lehet, hogy igaz sem volt
                              CZsolti kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Üdv Fergusson!

                                Jól emlékszel,a Jawa 360-as és 559- beindítható volt lemerült akkumulátorral is.Az 559-ről van tapasztalatom is,nem volt nehéz tolással indítani.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X