Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Furulya hiánya kárt tesz a motorban???

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    süss egy kis szalonnát,és utána a parázsba fektesd bele...
    Ez egyébként nem is hülyeség! Anno a Honda robogóm kipufogóját így égettem ki. Volt egy jó nagy kupac égetnivaló kerti hulladék. A kupac tetejére rátettem, meggyújtottuk, majd másnap előtúrtam a hamu alól. Majd alaposan megkocogtattam és rányomtam a kerti csapra. Rengeteg "széntabletta" kijött belőle, és még jó is lett.
    Hozzáteszem, nem krómozott kipufogó volt!

    Komment


      #47
      Az a benzinnel begyújtás jó de mondjuk egy régi porszívóval nyomni bele a levegőt és tökéletesen kiég. Ezt már írtuk és beszéltük. + levegő nélkül csak galacsinok lesznek mert nem lesz elég hő és ez elfogja dugítani a rendszert , rosszabb lesz mint előtte. Sajna tapasztalat mely sok bosszúságot okozott. Elkerült a bicajos nénike!

      Komment


        #48
        Hozzáteszem, nem krómozott kipufogó volt!
        Valamiért gondoltuk !!!

        Komment


          #49
          Szép napot!

          472.4-es Czetkámra keresnék jobb oldali szép állapotú kipufogót! Furulya, könyök van. Akinek van "felesleges" szóljon!

          Komment


            #50
            Hogy is van ez a kipufogó téma?! Nekem új utángyártott kipu van az 559 esemen és a végükben kis csavar tart egy csillag alaku izét(kisfiruja?) a magy meg bennevan? Mi lesz ha valamelyik kikerül? Hogy nagyobb a teljesítmény vagy mi a jó a motornak?


            Üdv: Adrián!

            Komment


              #51
              Ha a kisebbet ki veszed attól még a teljesítmény sokat nem emelkedik bár elevenebb lesz kissé! Jelentős változást ne várj csak kissé hangosabb lesz. Igaz én is kivettem a rövidet, egy biztos a leváló koksz könnyebben távozik és egy üzemzavart megold. Az én gépem 15 LE-je sem ütögeti a plafont és idáig eljutottam oda ahová más a 100 LE- vel csak többre emlékszem a látni valókból!, igaz kicsit kényelmesebb tempóval bár ezen igyekszem változtatni. Nem az öregedőt akarom jobban zavarni

              Komment


                #52
                csillag alaku izét (kisfiruja?) a magy meg bennevan? Mi lesz ha valamelyik kikerül? Hogy nagyobb a teljesítmény vagy mi a jó a motornak?
                Megy ez, csak figyelmesen kell olvasni.

                Komment


                  #53
                  Na végre,-ebből a furulya dologból már kezd kialakulni valami "finom humor",-már aki tud olvasni a sorok között!

                  A kétüteműek esetében a kipufogórendszer tervezése,egy külön tudomány,azt a motorgyártók mérnökei kitalálták.Lehet persze mókuskálni,de attól csak hangosabb lesz a motor és a fogyasztása is nőni fog,de a teljesítmény csak csökken.Résvezérlésű motorok esetén legjobb meghagyni a gyári konstrukciót,mert furulya tárgyában az a legjobb a motornak,de a kipufogórendszert mindig tisztán kell tartani,mert a sok koksztól eltömődik az-az fojtás keletkezik.

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    #54
                    Résvezérlésű motorok esetén legjobb meghagyni a gyári konstrukciót,mert furulya tárgyában az a legjobb a motornak,de a kipufogórendszert mindig tisztán kell tartani,mert a sok koksztól eltömődik az-az fojtás keletkezik.
                    Az előírások miatt,túl-halk motorok:azért nem a max teljesítményt adták!A pnnoniánál az 500-km-enkénti kormolást nem tudom:ki végezte el?
                    Szerintem:a túlságosan zárt dobokból,kicsit nyitni kell,a karbantartás sűrűségének csökkentése miatt is!

                    Egyébként:én szeretem,ha hallom a dörgést!!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #55
                      Kétütemű motoroknál , a kipufogó a motor szerves része . Egy megfelelően méretezett kipufogóval lehet csak , az adott motorból a legtöbb teljesítményt kinyerni ! Előfordulhat az is , hogy a kipufogó kialakítása , a motor karakterisztikáját (nyomatéki görbe jellege , elhelyezkedése) gyökeresen megváltoztatja . De nem utolsó sorban feladata az is , hogy a jármű zajszintjét a meghatározott , - esetlegesen előírt - értékekre , vagy azok alá csökkentse .
                      Ezeknél a régi gépeknél , - tisztelet a kivételeknek (!) - a legfőbb szempont elsősorban a zajszint csökkentése volt . Így , a magához a motorhoz való belső kialakításuk sokszor kritikán alulira sikeredett ! (lásd Pannónia... , a később használt Csabai Béla - féle kipufogók használatával, sok rossz (káros ! ) tulajdonságtól sikerült megszabadulni ...) . Nem véletlenül jelentek meg a modernebb motoroknál , a rezonátor dobos megoldások , melyeknek méretei az adott motor adataiból kerülnék meghatározásra. Talán már az interneten is található ilyen kipu. -méretező program . Mindenesetre az ilyen kialakítású dobok szerintem elég "hülyén" mutatnának egy veterán gépen (főleg ha gyárias megjelenésű... ) ,talán ha a gyári dob belsejébe , - mintegy héjba - bele lehetne paszírozni , bár a tipushoz tartozó , megszokott hangélményt már nem tudná nyújtani ! Vagyis maradva a gyári kialakításnál, lehet próbálkozni különböző praktikákkal , tompítás csökkentésével , a "furulya" átalakításával. (csak az ortodox veteránosok meg ne kövezzenek ... )
                      Ezért fordulhat elő az is , hogy a gyárinál nyitottabb kipufogó "furulya" használata némi teljesítménynövekedéssel jár , netán a nagyobb hang miatt úgy érződik . (optikai tuning ... ) De lehetséges az a helyzet is , ha egy túlságosan nyitott kipufogót használunk , az üzemanyag magában a kipufogóban landol , így az nem a motor hajtására szánt energiát állítja elő , hanem egyszerűen távozik , növelve (akár drasztikusan is ) a fogyasztásunkat . A túlságosan zárt rendszer esetén lehetséges az is hogy a kialakult torlónyomás a forró gázt a hengerben tartja , így az túlmelegedhet !
                      Ebből a megvilágításból a kipufogó témában , - főleg hogy egy öreg járgány gyári kipufogó dobjáról van szó - , okosat mondani , pl. egy bevált recept alapján , nem lehet .Hiszen minden motor más , és más . Esetleg próbálgatás útján juthat az ember némi eredményhez . Bár mindig vannak másként gondolkodók ...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 máj. 21, 09:43.

                      Komment


                        #56
                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha a kisebbet ki veszed attól még a teljesítmény sokat nem emelkedik bár elevenebb lesz kissé! Jelentős változást ne várj csak kissé hangosabb lesz. Igaz én is kivettem a rövidet, egy biztos a leváló koksz könnyebben távozik és egy üzemzavart megold. Az én gépem 15 LE-je sem ütögeti a plafont és idáig eljutottam oda ahová más a 100 LE- vel csak többre emlékszem a látni valókból!, igaz kicsit kényelmesebb tempóval bár ezen igyekszem változtatni. Nem az öregedőt akarom jobban zavarni
                        Tehát a végéből vetted ki a "csillagot" ,amúgy csodát nem várok, meg kárt sem akarok, csak kíváncsi vagyok

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X