Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Czetka akkumlátor kapcsolás - negatív, vagy pozitív testelés?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Czetka akkumlátor kapcsolás - negatív, vagy pozitív testelés?

    Sziasztok!

    Van egy 175-ös csepptankos Czetkám és ha jól tudom ezeknél a motoroknál az akkumlátor pozitív pólusát kell a testre kötni. Na most nekem elég gyanús, hogy ezt az előző gazdája átalakította.
    Elektronikában nem igazán vagyok otthon.
    Tudna valaki segíteni abban, hogy honnan jöhetek rá, hogy át lett-e alakítva az elektromos rendszer?
    Valamint az érdekelne még, hogy mi történne, ha fordított polarítással próbálnám elindítani a motort?

    minden segítséget köszönök!

    #2
    Kedves Nagy Z!

    A CZ csepptankos 175.-ös akkumulátorának,testelése,pozitív,-tehát jól tudtad.Megnéztem a Rózsa György,Motorkerékpár-típusok(1965)-ben megjelent könyvének a 100.oldalán található kapcsolási rajzot,-melynek alapján egyértelmű.Szivesen fel is tölteném,ha tudnám,-de nem megy.

    Javaslom várj még válaszokat,biztos valaki fel fogja tölteni és kapni fogsz felelteket az átalakítás és annak következményei kérdéseidre is!

    Üdvözlettel:Che
    NagyZ kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Nem akarnék vitába szállni, de én úgy tudom, hogy a csepptankos megközelítés még tág fogalom, mert leglábbis Jawa-nál a 351, 352 típúsjelűek vagyis amiknek békalápafeje, hegedűtokülése, takban ampermérője van azok pozíitívtestelésűek.
      és mint tudjuk CZ-ben is van ilyen a típuskódját meg nem mondom
      Az biztos hogy az én 175-ös CZ-m ami azt hiszem 1969-es az már negatív testelésű.
      Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Kedves Nagy Z!

        Mellékelem a hozzászólásomban hivatkozott kapcsolási rajzot,illetve rajzokat.A könyv,melyből a rajzok ki lettek fényképezve,-1965-ös kiadás.A régi JAWA,-gondolom a perak,a másik az ún.csepptankos.

        Click image for larger version

Name:	régi JAWA.jpg
Views:	1
Size:	70.0 KB
ID:	129489Click image for larger version

Name:	JAWA-CZ   125 175.jpg
Views:	1
Size:	45.9 KB
ID:	129490


        Üdvözlettel:Che
        NagyZ, TZ és soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm a segítségeket!

          Sikerült egy cseh oldalon pontosan ehhez a motorhoz CZ 175 (450) szakirodalmat találnom, amiben ugyanazok az elektronikus kapcsolások mint a Che által mutatott dokumentumokban, tehát pozitív testelésű.
          Köszönöm szépen a segítséget kedves Che!

          Ezt sejtettem is, de azt sajnos még mindig nem tudom, hogy honnan tudnám megnézni, hogy át lett-e alakítva az elektronikája az előző tulajdonosánál. Lehetséges, hogy felcserélete a polaritást.
          Valamint azt sem tudom, hogy ha fordított polaritással indítanánk a járművet mi történne, mivel a motoron kívül minden másnak ugyanúgy kell működnie fordított polaritás esetén ha jól tudom?

          Bármilyen segítséget vagy tapasztalatot szívesen fogadok.
          Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Amit tudok ajánlani, az az, hogy multiméterrel kövesd végig a vezetékeket , és mérd át a dinamót is. Beindul fordított polaritással is, de egyből lekapja az áramot az akksiból,Meg persze nem lessz töltés, nem alszik el a töltésjelző lámpa, plusz ha jól emlékszem, nincs túláramvédő a fesszabályzóján, igy a dinamó is bánhatja a dolgot ha tartósan igy marad.
            Click image for larger version

Name:	circuit%20CZ%20453-450.jpg
Views:	1
Size:	110.8 KB
ID:	129491
            Che kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Kedves NagyZ

              a polaritásváltáshoz nem kell semmit átkötni , tehát a motorod vezetékezése nem kell hogy más legyen mint a közölt kapcsolási rajzokon. (természetesen az akku polaritása más). Ahhoz hogy megnézd milyen a testelésű a gép kösd le a dinamó 51 és 61 kapcsairól a vezetéket . Indítsd be és mérd meg voltmérővel a dinamó 61 és a test közötti feszültséget. A voltméró kitéréséből vagy digitálisnál az előjelből tudni fogod hogy a testen melyik pólus van.
              Ahhoz hogy megváltoztasd a testelést csak a dinamó vasmagjában lévő remanens mágnesesség irányát kell megváltoztatnod. Kösd vissza a kábeleket a dinamóra és kösd be az akksit pozitív testeléssel és kézzel nyomd le a fesszabályzó fegyverzetét hogy az akku rákapcsolódjon a dinamóra. Tartsd úgy 1-2 másodpercig. Ezután már pozítív testelési iránnyal fog felgerjedni a dinamó
              öregöcsi, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Sziasztok !
                Jawa-CZ 250-353-as om van.(1958) Gyárilag az is pozitiv testelésü , de mikor hozzám került már negativ volt.
                Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Sziasztok !
                  Nekem egy Jawa 250/559-es van .20év állás után , forgalomba helyezés előtt rendbe lett rakva.Fordítva lett bekötve a +és a- .Beindult , mentem is vele egy párszáz métert, amikor eszembe jutott, és visszacseréltem.Baja nem lett semminek csak ,visszafelé dolgozik .Ahogy Wsievers is írta :nincs töltés és egy idő után leszippantja az akksit!
                  soveny kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szia!

                    Némely típusoknál a negatív pólusra van testelve az akkumulátor. Nekem egy Cz175 450-es típusú motorom volt, abban viszont még pozitív testelésű volt. Anno én is egy hozzáértő személy segítségével , néztem át a gyújtást, mert mikor a motor hozzám került akkor már kb 20 éve nem indult. Állítólag fordított polaritásnál leéghet benne valami, nekem legalább is ezt mondta az a bizonyos személy. Habár én annyit tudok neked javasolni, hogy nézd meg a motorod típusszámát, mert abból kiderül hogy valójában milyen fajta a bekötés. Mivel én is interneten keresgélve találtam meg a jó kapcsolási rajzot. További sikeres munkát kívánok.

                    Komment


                      #11
                      cz 175 jawa

                      Sziasztok

                      Szeretném valakitől megkérdezni ,hogy 1970 es gyártású czjawa 175cm aksija pozitív testelésü vagy negatív ?
                      Nem szeretném rosszul testelni. Ha valaki tudna segíteni?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 ápr. 07, 09:22. Oka: Ezt a hozzászólást egy másik témából helyeztem át ide, talán itt hamarabb választ kap gacs59

                      Komment


                        #12
                        Mindenkit szeretettel üdvözlök, kellemes Húsvéti ünnepeket !

                        Kedves Gacs59 lapozz vissza az 1 oldalra és olvasd el Ba701 hozzászólását. Az ott leírt módon megállapíthatod, hogy milyen a dinamó testelése. Annyit tennék talán hozzá,hogy
                        Ahhoz hogy megváltoztasd a testelést csak a dinamó vasmagjában lévő remanens mágnesesség irányát kell megváltoztatnod. Kösd vissza a kábeleket a dinamóra és kösd be az akksit pozitív testeléssel és kézzel nyomd le a fesszabályzó fegyverzetét hogy az akku rákapcsolódjon a dinamóra. Tartsd úgy 1-2 másodpercig. Ezután már pozítív testelési iránnyal fog felgerjedni a dinamó
                        ehhez a művelethez nehogy beindítsd a motort.

                        Üdv. Öcsi
                        Utoljára szerkesztve a következő által: öregöcsi; 2012 ápr. 07, 07:02.

                        Komment


                          #13
                          Egy olyan kérdésem lenne hogy ha 12v-os akkumulátor van a motorba a 6v-os helyett, akkor tesz-e kárt benne vagy sem. Ha igen akkor mik lehetnek azok? Előre is köszönöm a válaszokat.

                          Komment


                            #14

                            Komment


                              #15
                              Bocs hogy nem írtam típust, de amúgy Jawa 175/450. De amúgy nem akarom átalakítani csak az 12v-os akkumulátor lett beletéve. Helyesbítek úgy lett véve hogy 12v-os volt benne, és nem tudom mennyit futott így. és hogy ez okozhatott-e kárt a motor bármely részén...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X